וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך לעולמו מייק קרנון, מחלוצי עיתונות הספורט בישראל

21.1.2021 / 12:29

קרנון, בן 85 במותו, עבד שנים ארוכות כעיתונאי ואחר כך שימש כדובר איגוד הכדורסל ומכבי תל אביב

מייק קרנון, מחלוצי עיתונאי הספורט בישראל, הלך היום (חמישי) לעולמו בגיל 85. קרנון היה ממקימי העיתון "חדשות הספורט", עבד במשך שנים ארוכות בעיתון "הארץ" ובגלי צה"ל, ושימש אחר כך כדובר איגוד הכדורסל ומכבי תל אביב, עד שפרש מתפקידו בשנת 2006.

קרנון נחשב מומחה לטניס, אולם אהבתו הגדולה הייתה נתונה למכבי תל אביב. בטור שכתב לוואלה! ספורט לכבוד יום הולדתו ה-70 של שמעון מזרחי, סיפר: "באפריל 1972 ארגנה מכבי טורניר בינלאומי לרגל 40 שנות פעילות והוחלט להפיק תוכנייה. הייתי שותף להכנתה. כעבור שנה הפקנו חוברת למשחק נגד ריאל מדריד בגביע אירופה לאלופות. מאז והמשכתי בכתיבת ועריכת התוכניות למשחקי מכבי, ובכל אחת ממאות החוברות תמצאו את העמוד שכתב שמעון מזרחי. הוא תמיד ראה בכך חשיבות רבה ואת הקשר הישיר שלו אל האוהדים.

יוסי לוין, גרג פופוביץ', מייק קרנון ביורובאסקט 2017. באדיבות משפחת לוין, צילום מסך
יוסי לוין, גרג פופוביץ', מייק קרנון ביורובאסקט 2017/צילום מסך, באדיבות משפחת לוין

"בשנות ה-90 שימשתי כבר כקצין התקשורת של מכבי במשרה חלקית, וב-1999 מוניתי לתפקיד במשרה מלאה. לעולם לא ראיתי עצמי כדובר. במכבי תל אביב יש דובר אחד, והוא היו"ר מזרחי. המסירות שלו למועדון היא בלתי נלאית. למרות שהוא פועל בהתנדבות, הוא מקדיש 24 שעות ביממה למכבי. מי שנפגש עמו אי פעם במשרד עורכי הדין שלו, לא יכול היה שלא להתרשם מכמות שיחות הטלפון שהוא מקבל בנושאי מכבי. מה שלא מונע ממנו להקדיש זמן לעיסוקו המקצועי הכולל הופעות בבתי משפט בכל רחבי המדינה. במקרים רבים הוא יוצא בימי שישי הישר למשרדו מנתב"ג, עם שובה של הקבוצה מאירופה, כדי להכין את התיק של יום ראשון.

"במשך השנים היו לי לא מעט חילוקי דעות עם שמעון בכל מה שקשור ליחסי הגומלין עם התקשורת. לא פעם אף הצלחתי לשכנע אותו. וגם כשזה לא קרה, קיבלתי את החלטתו. כי שמעון דואג אך ורק לטובת המועדון שהוא עומד בראשו. וגם בימים קשים הוא מאמין שמכבי תל אביב תחזור להיות לא רק אלופת ישראל, אלא אחת מקבוצות העל של אירופה".

בפוסט האחרון שפירסם בעמוד הפייסבוק שלו, לפני כשנתיים, בירך קרנון את מכבי לרגל ניצחונה ביורוליג על ריאל מדריד. "זו הקבוצה שרצינו לראות, וזה הכדורסל לו אנו מצפים ממנה", כתב אז. הערב, ביום פטירתו, יפגשו הצהובים את ריאל, לראשונה בלעדיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully