וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק עם סופו וההשפעה של וויצ'יץ': ז'יז'יץ' מסביר כיצד הגיע למכבי תל אביב

הסנטר סיפר לאתר היורוליג על הניסיון הראשון שלו בשורות הצהובים, כנער בן 16, ועל הקיץ החולף: "החלטה פשוטה, מכבי תמיד רצו אותי"

אנטה ז'יז'יץ' שחקן מכבי תל אביב עם עומרי כספי. ברני ארדוב
לא היו לו הרבה התלבטויות בקיץ. ז'יז'יץ'/ברני ארדוב

אנטה ז'יז'יץ' התחיל להיכנס לעניינים בשבועות האחרונים. בריאיון שהעניק היום (שני) לאתר היורוליג, סיפר מדוע בחר דווקא באלופה הישראלית בקיץ: "ההחלטה, בסופו של דבר, היתה די פשוטה. כשהחלטתי לחזור לאירופה היו לי כמה הצעות מכמה קבוצות, אבל מכבי תמיד היתה שם. תמיד הרגשתי שהם רוצים אותי מאוד. דיברתי עם המאמן, דיברתי עם ניקולה וויצ'יץ' וזהו זה".

את וויצ'יץ' ז'יז'יץ' מכיר היטב, כמובן - וכך גם את מכבי תל אביב. בגיל 17 הגיע ארצה עם אחיו, אנדראה, ובצוותא עם דרגאן בנדר. "צפיתי ביורוליג מגיל צעיר ותמיד הייתי בעדו, הרגשתי שאני מכיר את ניקולה מאז שהייתי ילד", סיפר. "הוא פתח את האקדמיה שלו בספליט, אז הצטרפתי לשם. הוא הביא מאמנים מצוינים. היו לי שנתיים שם וזה מאוד עזר לי בקריירה".

לאחר השנתיים הללו הגיע ז'יז'יץ' לישראל, בעקבות וויצ'יץ', וזכה להתאמן עם הקבוצה הבוגרת של מכבי תל אביב. "לא היו שחקנים גבוהים, אז הביאו אותי כדי לשמור על סופוקליס שחורציאניטיס. הוא היה האדם הכי גדול שאי פעם ראיתי! והייתי בן 16. זה היה משמעותי עבורי, לשמור עליו. דיוויד בלאט הכניס אותי לאש, זו היתה הפעם הראשונה שלי מול שחקנים בוגרים. אבל זה האופי שלי - לא ויתרתי. ידעתי שהוא חזק יותר, אבל לא עצרתי".

דיוויד בלאט. GettyImages
השפעה גדולה. בלאט/GettyImages

ובכל זאת, רק בנדר נשאר בתל אביב - ז'יז'יץ' שב ארצה לקרואטיה. "הייתי צעיר וההורים שלי לא רצו שאהיה רחוק מהבית עד שאסיים את בית הספר", הסביר. את האיחוד עם בלאט עשה בדרושאפקה הטורקית ב-2016: "דיוויד היה אדם נהדר ומאמן גדול. אני מכבד אותו מאוד ואסיר תודה על כל מה שעשה עבורי. הוא הביא אותי לשם כשהייתי בן 19 והתאמתי בצורה מושלמת לקבוצה. הוא הכניס אותי לחמישייה וזה היה כל כך משמעותי, צעד ענק בקריירה שלי. צברתי המון ניסיון ביורוליג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully