וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן העבר האגדי של מכבי חיפה דני "שמילו" רום הלך לעולמו בגיל 80

חלוץ העבר ששותף במונדיאל 1970 כבש 78 שערים במדים הירוקים - מקום שני בכל הזמנים בצוותא עם קטן. שחר: "כל ההגנות חששו ממנו"

כדורגלן העבר דני "שמילו" רום הלך היום (שני) לעולמו, כחודש וחצי לאחר יום הולדתו ה-80.

רום, שהעביר את כל קריירת המשחק שלו במכבי חיפה, עלה לקבוצה הבוגרת ב-1958, אז היה בן 17, ושיחק עד 1973. בגיל 19 זומן לראשונה לנבחרת ישראל ורשם הופעות היסטוריות מול אורוגוואי ואיטליה במונדיאל 1970. בסך הכל רשם 29 הופעות בינלאומיות, אך לא הצליח למצוא את הרשת במדי נבחרת ישראל.

במכבי חיפה, לעומת זאת, לא הפסיק לכבוש. בסך הכל היו לו 78 שערים ב-283 הופעות, שהספיקו לו להתייצב בראש טבלת הכובשים של המועדון עד שנעקף על ידי זאהי ארמלי ב-1989. כרגע הוא חולק את המקום השני בטבלת כל הזמנים עם יניב קטן, כשאחריהם ראובן עטר (72), ג'וני הרדי (70) ויוסי בניון (66). מי שאולי עוד יצליח להתברג בפסגה הוא ניקיטה רוקאביציה, המדורג עשירי עם 58 שערים.

נשיא המועדון, יעקב שחר, ספד לשמילו: "בצער שמעתי על מותו של דני. לראשונה נפגשנו עת שירותנו כמדריכי ספורט בצה"ל, הוא בפיקוד הדרכה ואנכי בחיל האוויר. דני היה ספורטאי למופת ובמיוחד כשחקן כדורגל, חלוץ של מכבי חיפה, שכל הגנות הליגה חששו מפניו. בהיסטוריה של המועדון שלנו יש לדני מקום של כבוד, וכך נזכור אותו לתמיד. תנחומיי למשפחה האבלה. יהי זכרו ברוך".

גם הבעלים של הפועל חיפה יואב כץ ספד: "עצוב מאוד לשמוע על מותו של אחד מגדולי הספורטאים שגדלו בעיר חיפה. הכרתי את דני מגיל צעיר מאוד משכונת קרית אליעזר ומבית הספר העממי בבת גלים ואפילו שיחקנו ביחד כדורסל וכדורגל בשכונה ובבית הספר והיו ביננו יחסי חברות טובים. דני היה ספורטאי מהרמות הגבוהות ביותר ואישיות יוצאת דופן והוא אף זכה לייצג את נבחרת ישראל במונדיאל במכסיקו. אני שולח את תנחומיי לבני המשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully