וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר חמור בליגה הצרפתית: שליש מהקבוצות על סף פשיטת רגל

אחרי ש-Mediapro ביטלה את הסכם השידורים, המועדונים חייבים 622 מיליון יורו כדי לשרוד. חשש שכמה קבוצות יתפרקו כבר העונה

שחקן מארסיי, הירוקי סקאי, מול שחקן דיז'ון, ברסאנט צלינה. Eurasia Sport Images, GettyImages
בינתיים השידורים נמשכים בלי שהקבוצות מקבלות כסף/GettyImages, Eurasia Sport Images

כשליש מקבוצות שתי הליגות הבכירות בצרפת, נמצאות בסכנה של פשיטת רגל ונשיא דיז'ון מזהיר: "אם לא יימצא פיתרון, אנחנו וקבוצות רבות אחרות, לא נוכל לפתוח את העונה הבאה".

מקור המשבר בביטול הסכם השידורים של חברת Mediapro. מנהלת הליגות בצרפת חתמה ב-2018 הסכם שידורים גדול עם החברה, שהבטיחה להזרים 1.15 מיליארד יורו מדי שנה. המרוויחות העיקריות היו הקבוצות, אבל המשבר הכלכלי שנוצר אחרי התפרצות הקורונה, עשה את שלו ובדצמבר Mediapro הודיעה על ביטול ההסכם ושהיא לא תוכל לעמוד בהתחייבויות שלה כלפי הליגה הצרפתית. אם זה לא מספיק, גם קנאל פלוס, שמחזיקה בזכויות שידור של שני משחקים מדי מחזור והזרימה לליגה 330 מיליון יורו בעונה, נסוגה מההסכם.

אז מה עכשיו? ראשי המועדונים עסוקים כבר שבועות ארוכים בניסיונות הצלה. הם כבר לא מחפשים סכומי כסף שיסייעו להם לקנות שחקנים בעשרות מיליוני יורו, אבל רק להישאר עם הראש מעל המים. על פי החישוב שלהם, הליגה הצרפתית חייבת הסכם שידורים חדש שגובה של 622 מיליון יורו לעונה כדי שקבוצות לא יתחילו לפשוט רגל.

"אם המצב יישאר כמו שהוא עכשיו, לא נוכל להופיע בעונה הבאה", אמר נשיא דיז'ון, אוליבייה דלקור, "שרפנו את כל החסכונות שלנו, ואני מדבר על חסכונות של שבע שנים". אגב, למרות שמדובר על פשיטת רגל פוטנציאלית של קבוצות רבות בקיץ, ישנם כמה מועדונים שעלולים לסגור את הדלתות עוד במהלך העונה הנוכחית.

בינתיים מנהלת הליגה הודיעה שהמשחקים ימשיכו להיות משודרים לרווחת אוהדי הכדורגל, אבל הגופים המשדרים, קנאל פלוס וטלפוט, לא ישלמו. בכדורגל הצרפתי עוסקים כעת בחיפושים קדחתניים אחר פתרון ומרגישים שמעל יותר מ-10 קבוצות בשתי הליגות הבכירות, מרחף גזר דין מוות.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully