וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסי התנצל בפני שחקני ברצלונה על ההרחקה. ההחלטה על העונש הוקדמה

אחרי 753 משחקים במדי ברצלונה, הפרעוש ספג כרטיס אדום לראשונה אחרי שחבט בשחקן בילבאו בהפסד 3:2 בגמר הסופרקופה. קומאן מגן עליו, בבילבאו עוקצים אותו, במדריד מבקרים, בארגנטינה זועמים ובקטאלוניה תוהים כמה זמן ייעדר. התגובות לדרמה, כולל העצבים של גריזמן

תקציר: אתלטיקו בילבאו - ברצלונה 2:3/ספורט 1

זה באמת נתון מדהים: אחרי 753 משחקים במדי ברצלונה, ליאונל מסי ספג אתמול (ראשון) את הכרטיס האדום הראשון בקריירה שלו במדי קבוצתו, כשהורחק לפני הסיום בהפסד בארסה 3:2 לאתלטיק בילבאו בגמר הסופרקופה.

על מסי עבר ערב מתסכל מאוד, כשברצלונה הייתה על סף ניצחון וזכייה בתואר - אבל ספגה שער שוויון דרמטי בדקה ה-90, שקבע הארכה. בתוספת הזמן בילבאו שוב כבשה והשלימה מהפך משער נהדר של וויליאמס, והתואר הלך לקבוצה הבאסקית. לפני הסיום מסי נראה הולם באגרסיביות בשחקן יריב, שופטי המסך קראו לשופט לבחון את התקרית, והוא קבע ללא היסוס: כרטיס אדום לליאו מסי, הארגנטינאי מורחק בפעם השלישית בקריירה בסך הכל - הפעמיים הקודמות היו במדים הלאומיים.

בספרד פרסמו ביום שאחרי שמסי הבין את טעותו מיד אחרי שספג את הכרטיס האדום והתנצל בפני חבריו לקבוצה בחדר ההלבשה על ההתנהלות שלו.

ליאונל מסי, ברצלונה. רויטרס
הערב הזה יכול היה להיגמר אחרת. מסי/רויטרס
אתלטיק בילבאו חוגגת ניצחון על ברצלונה, גמר הסופרקופה. רויטרס
חגיגות על הדשא. בילבאו/רויטרס

צפו בשערים מהמשחק הדרמטי

צפו: כל השערים ב-2:3 של אתלטיק בילבאו על ברצלונה, גמר הסופרקופה/ספורט 1

מדובר בהרחקה על עבירה ללא כדור, שהעונש המקסימלי שלה בספרד יכול לנוע בין 4-12 משחקים בחוץ. יחד עם זאת, בספרד העריכו היום שהפרעוש יורחק משני משחקים ושהעונש יתייחס אך ורק למשחקי גביע. בכל מקרה, מי שתכריע היא ועדת המשמעת, שתתכנס כדי לקבל החלטה כבר מחר. מה שעשוי להשפיע על משך ההרחקה של מסי היא האופן בו תוגדר העבירה. אם היא תוגדר כמנותקת ממהלך המשחק, העונש עשוי להיות חמור יותר.

לדברי שחקן אתלטיקו אסייר וייהליברה, שסחט את העבירה שהובילה לאדום של מסי, "זו הייתה תוקפנות באופן ברור, אין ספק בזה". לדבריו, "שמתי את הגוף שלי כדי למנוע ממנו להתקדם, הוא התעצבן ונתן לי מכה בפנים. אני חושב שזאת עבירה ברורה של כרטיס אדום, וגם השופט חשב ככה. לפעמים שחקנים מאבדים שליטה, זה קורה, שום דבר יוצא דופן".

על הטענות של ברצלונה לגבי אגרסיביות מוגזמת שהופעלה כלפי מסי במשחק השיב וייהליברה: "אין טעם להיכנס לאמירות מעוררות מחלוקת. כל הקבוצות עושות עבירות במשחקים, גם עלינו עשו עבירות לא קלות. החכמה היא לא להרים ידיים ולא לוותר".

כך או כך, בזמן שבתקשורת הקטלאנית ביקרו בעיקר את ההחלטה להוציא למסי אדום "אחרי שעבר התעללות על ידי בילבאו במשך כל המשחק", במדריד עקצו את הפרעוש וטענו שזה היה מהלך חסר אחריות. "הוא היה כל כך נואש על הדשא, שהרגיש שהוא חייב לצאת. המכה שנתן לשחקן בילבאו לא אופיינית לו, לא מתאימה לשחקן ברמתו, לא מתאימה לקפטן. הוא צריך להתנצל בפני ברצלונה על ההתנהגות שלו".

גם ב"אס" המדרידאי ביקרו את מסי וכתבו ש"ההרחקה שלו תשפיע לרעה על הקבוצה, שתלויה בצורה אבסולוטית במנהיג שלה. מצד שני, היא תאפשר לו לחשוב באופן רגוע וצלול על תפקידו בקבוצה. נכון שמסי עדיין השחקן הכי טוב בקבוצה בפער עצום, אבל במצב הנוכחי התפקיד שלו בקבוצה שונה. יש שחקנים צעירים שלוקחים ממנו דוגמא, והוא חייב להוות מודל לחיקוי בהתנהלות על המגרש ומחוצה לו".

גם בארגנטינה, אגב, ביקרו בחריפות את מסי. בזמן שב"אולה" רק ציינו ש"מסי נראה מתוסכל מתמיד", ב-TYC SPORT כתבו ש"מסי קיבל כרטיס אדום של אימפוטנט" ו"הפקיר את חבריו".

ב"מונדו דפורטיבו" ביקרו: ברצלונה שיחקה ללא אמונה

גם ב"ספורט" הקטלאני התאכזבו: "זה היה לכם בידיים"

אחרי הניצחון: גיבור המשחק אסייר וייהליברה חוגג עם החצוצרה

אתלטיק בילבאו חוגגת ניצחון בגמר הסופרקופה. רויטרס
קודם ריאל, אחר כך בארסה, עכשיו הגביע ביד. מגיע לה, בילבאו/רויטרס

ככה בילבאו נראתה לפני ההארכה, וככה ברצלונה

המאמן רונאלד קומאן הודה בסיום ש"אנחנו חייבים להשתפר מבחינה הגנתית. חייבים להיות יותר חזקים. אתה לא יכול לאפשר לשחקן להסתובב, לבעוט או למסור". קומאן נשאל על מסי, שהיה פצוע בחצי הגמר ובספק לגמר, אבל החליט לפתוח והציג יכולת בינונית: "דיברנו, הוא אמר לי שהוא כשיר, וזהו. צעד אחורה? לא רואה את זה ככה. ברור שכל ניצחון מחזק אותך, אבל נראה במשחקים הבאים אם אנחנו על המסלול הנכון". ומה דעתך על השיפוט? "עדיף שאני לא אדבר על השופטים", אמר קומאן, "כדי שלא אחזור על עצמי".

על האדום של מסי אמר קומאן ש"אני צריך לראות שוב את ההילוכים החוזרים כדי להבין מה בדיוק קרה, אבל בכל מקרה זוכר היטב כמה עבירות עשו עליו במהלך המשחק. הוא מנסה לעשות דריבל ולא מסוגל, כי עוצרים אותו בעבירה בכל פעם".

קומאן מתעקש שההפסד "לא לוקח אותנו צעד אחורה" ואומר: "העובדה שהגענו למשחק על תואר מראה שאנחנו בדרך הנכונה. עשינו כל מה שיכולנו כדי לנצח, אבל בשלב מסוים התעייפנו מאוד. בשביל הרבה שחקנים צעירים שלנו, זה היה ניסיון טוב מאוד. אני לא כועס, הקבוצה שלי נראתה טובה, הובילה פעמיים, הייתה על סף ניצחון. כמובן שיש מה לשפר, בעיקר בהגנה".

אנטואן גריזמן, שכבש צמד לבארסה, נשאל בסיום איך הוא מרגיש, וענה: "איך אתה חושב שאנחנו? אנחנו עצבנים, כועסים, מאוכזבים. כשאתה מפסיד גמר, יש לך את כל התחושות הרעות האלה.

"אתלטיק לחצה טוב, היא נתנה את הכול עד לשנייה האחרונה, ואז קרה מה שקרה. עשינו טעויות אסטרטגית ונצטרך לעבוד על זה השבוע. לא עשינו הגנה טובה, לא תשרנו טוב. כשהכדור יוצא, מישהו צריך לצעוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully