וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקרית עם קרלייל מגלה: דונצ'יץ' מפתח גינוני כוכבות בעיתיים?

כוכב דאלאס זעם על ההחלטה לא לקחת פסק זמן במהלך המכריע נגד מילווקי: "אם נדבר על זה, זה לא יגיע לתקשורת". גילברט ארינאס טוען שלברון הגדול בהיסטוריה: "עם קבוצות כמו שנבנו סביבו, ג'ורדן וקובי לא היו מגיעים לפלייאוף"

האם לוקה דונצ'יץ' מתחיל לפתח גינוני כוכבות בעיתיים? תמונה אחת מההפסד 112:109 הלילה (בין שישי לשבת) למילווקי מעלה את החשד שכן. אחרי ההתקפה הלפני-אחרונה של המאבס, בה קריסטאפס פורזינגיס זרק שלשה קשה, נראה כוכב דאלאס מתוסכל וכעוס על ההחלטה של המאמן ריק קרלייל שלא להשתמש בפסק זמן שעמד לרשותו.

במהלך הבא לקחה מילווקי פסק זמן ודונצ'יץ' נראה יורד לספסל בכעס, כשהוא מפנה תנועות ידיים לעברו של קרלייל. הכעס של דונצ'יץ' נבע בין היתר מהעובדה שהוא לא נגע בכדור במהלך המכריע: ווילי קולי סטיין לקח ריבאונד התקפה אחרי החטאה של טריי ברק, אבל הכדור לא חזר ללוקה והסתיים בהחטאת שלשה של פורזינגיס.

"זו החלטת מאמן. אם היינו קולעים במהלך הזה, הכול היה טוב, אבל אני לא יודע...המאמן מחליט אם לקחת פסק זמן או לא, אז זה בסדר מבחינתי", אמר דונצ'יץ' שסיים עם 29 נקודות, 13 אסיסטים ו-9 ריבאונדים. לשאלה האם הוא מתכוון לשוחח עם קרלייל על המיני-תקרית הזו, השיב דונצ'יץ': "אם נדבר, נדבר. בכל מקרה, זה לא יגיע לתקשורת. זה עניין שיישאר ביני לבינו".

לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס, מול יאניס אנטטוקומפו, מילווקי באקס. רויטרס
לא רגוע. דונצ'יץ'/רויטרס

קרלייל לא התחרט על ההחלטה שלא לקחת פסק זמן ולשרטט תרגיל אחר, שיכול היה לפנות את דונצ'יץ' לזריקה. "בסופו של דבר, במהלך הזה הגענו לשתי זריקות טובות ושמרנו פסק זמן לאחר כך. בתור מאמן, זה כל מה שאתה יכול לייחל לו בסיטואציה כזאת".

לעומת קרלייל, קריסטאפס פורזינגיס דווקא כן התחרט. "יכולתי לקבל החלטה טובה יותר. אני חושב שמיהרתי מדי עם הזריקה", אמר. "אם הייתי מקבל החלטה טובה יותר, התוצאה הייתה יכולה להיות שונה לחלוטין. אני מקבל אחריות על זה".

* הלייקרס ממשיכים להרשים, ואחרי הניצחון 95:112 הלילה על ניו אורלינס שומרים על המאזן הטוב ב-NBA. הלייקרס צלפו 15 שלשות, מה שהעלה בקבוצה את השאלה האם הקביעה של פרנק ווגל מוקדם יותר השבוע לפיה "לברון ג'יימס הוא הקלע הכי טוב בקבוצה", באמת נכונה.

"יש לנו הרבה קלעים נהדרים בקבוצה. קנטביוס קולדוול פופ, ווס מתיוז, קייל קוזמה. גם דניס שרודר ואנתוני דייויס מסוגלים לקלוע", ניסה ג'יימס להשיב על השאלה. "ברור שאם היו אומרים לי להמר מי צריך לזרוק ראשון, הייתי לוקח את הזריקה בעצמי. זה היצר התחרותי שבי ומוסר העבודה שלי - אני תמיד מאמין שאני זה שצריך לקחת את הזריקות. אני מרגיש די טוב עם הקליעה שלי עכשיו".

שחקני לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס, אנתוני דייויס, אלכס קארוסו חוגגים. Harry How, GettyImages
השנה יש סביבו קבוצה מצוינת. לברון עם דייויס וקארוסו/GettyImages, Harry How

בינתיים, בארצות הברית מעלים שוב את הדיון הנצחי בדבר זהותו של השחקן הגדול בהיסטוריה. גילברט ארינאס טען אמש שההוכחה לכך שלברון הוא הגדול מכולם, הם ההישגים שלו עם קבוצות פחות מוכשרות ששיחק בהן, עם דגש על קליבלנד בקדנציה הראשונה שלו בקבוצה, בין 2003 ל-2010. לברון אמנם לא לקח את הקאבס לאליפות בקדנציה ההיא, אבל הצעיד אותם לשלבים מאוחרים בפלייאוף.

ארינאס טוען ש"עם קבוצות כמו שהיו ללברון, ג'ורדן וקובי בכלל לא היו מגיעים לפלייאוף. הם לא היו לוקחים אליפות, זה בטוח. ג'ורדן היה קולע 60 נקודות למשחק ואומר, 'לכו לעזאזל'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully