וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: נבחרת הנשים בכדורמים תשתתף בטורניר הקדם אולימפי

ישראל תהיה הנבחרת עם ממוצע הגילאים הנמוך ביותר בטורניר ותקווה להמשיך בהצלחות, גם בלי הכוכבת שלה, שונית סטרוגו. מברוטס: "יהיה אתגר גדול"

נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים. איגוד הכדורמים, אתר רשמי
בהצלחה. נבחרת הכדורמים/אתר רשמי, איגוד הכדורמים

נבחרת הכדורמים בנשים, אשר הוקמה רק לפני כעשור, תצא ביום ראשון הקרוב לאיטליה לקחת חלק לראשונה בטורניר הקדם אולימפי. נבחרת ישראל היא הנבחרת עם ממוצע הגילאים הנמוך ביותר בטורניר (20) - כשהשחקנית הצעירה ביותר בת 17 והמבוגרת ביותר בת 28. כל שחקניות הנבחרת הינן בוגרות פרויקטים של אתנה, המרכז לקידום ספורט נשים במכון וינגייט.

עצם ההשתתפות בתחרות היא מבחינת קפיצה מדרגה משמעותית עבור הנבחרת כשהמטרה, לטענת מאמן הנבחרת, דמיטריס מברוטס, היא לצבור ניסיון בינלאומי חשוב ולשחק מול הנבחרות הטובות ביותר באירופה בענף זה.

לראשונה מאז הוקמה מחדש הנבחרת היא תשחק ללא הקפטן והכוכבת שלה, שונית סטרוגו. סטרוגו תכננה לפרוש לאחר הטורניר הקדם האולימפי אך העובדה שמשבר הקורונה דחה באופן משמעותי את הטורניר הודיעה סטרוגו על פרישה מהמדים הלאומיים ולא תיקח חלק בטורניר. כל השחקניות עברו בדיקות קורונה כשבנבחרת מחכים לתשובות ומקווים לא להיות מופתעים עם שחקניות שיאובחנו כחיוביות.

עוד ישתתפו בטורניר: הולנד, איטליה, סלובקיה, הונגריה, יוון, קזחסטן וצרפת כשרק 2 יעלו לאולימפיאדה.

למרות שהיא יחסית נבחרת חדשה, הנבחרת כבר הגיעה להישגים: היא העפילה לאליפות אירופה לבוגרות בשנים 2018 (סיימה במקום ה-10) וגם ב-2020 (סיימה במקום ה-9).

איילת פרס, קפטנית הנבחרת: "זהו הישג גדול בעבורנו לשחק במשחקים הקדם אולימפיים. אנחנו נבחרת מאוד צעירה ובעבור מחציתנו זה יהיה טורניר הבוגרות הראשון. יחד עם זאת, בחודשים האחרונים התכוננו רבות לטורניר והתאמנו רבות במכון וינגייט, ואנחנו מאוד מתרגשות לקחת בו חלק ולעשות בו את המיטב עבור הדגל. תודה גדולה כמובן למשרד הספורט, הוועד האולימפי, מכון ווינגייט ופרוייקט אתנה המלווים את הנבחרת ברמה היומיומית".

דמיטריס מברוטס, מאמן הנבחרת: "יש לנו הנבחרת הצעירה ביותר בטורניר ולכן עלינו להמשיך לצבור ניסיון ברמות הגבוהות בעולם. אנחנו בתהליך ארוך שבסופו נרצה להעפיל לאולימפיאדה בעתיד. אני יכול להבטיח שהשחקניות והצוות עובדים מאוד קשה כדי שזה יקרה. לצערי לא יכולנו לשחק משחקי הכנה איכותיים בגלל הקורנה. המטרות הריאליות שלנו לסיים במקומות 5-8 ולהתחרות שם נגד נבחרות שמדורגות מעלינו. בשבילי זה אתגר גדול להתחרות בטורניר קדם אולימפי והאתגר הגדול יותר יהיה לראות את העבודה הקשה שלנו בארבע שנים האחרונות מניבה פירות".

  • עוד באותו נושא:
  • כדורמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully