וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בודירוגה ורבראצ'ה: "עצוב לראות ככה את פאו. מקווים שקטש יחזיר אותה למקומה"

21.1.2021 / 13:00

כוכבי העבר של פנאתינייקוס בריאיון לוואלה! ספורט: "התמונות מהאואקה מציפות זיכרונות". ז'ליקו רבראצ'ה: "תמיד צחקתי על עודד שיש לו פרצוף של סוכן מוסד". דיאן בודירוגה: "לא אשכח כמה הוא היה נסער לפני הגמר נגד מכבי". ומה "בודי" חושב על שיר האוהדים המיתולוגי?

תיעוד נדיר: הסל האחרון בקריירה של עודד קטש/צילום: באדיבות Novasports Greece עריכת וידאו: אורן דניאלי

מסע הקאמבק של עודד קטש לפנאתינייקוס יושלם הערב (חמישי, 21:00) באופן מוחלט, כשיעמוד לראשונה על הקווים באואקה - האולם הביתי שבו זכה עם הירוקים באליפות יוון וירד בפעם האחרונה מהבמה ככדורסלן מקצועני. כשיעלה לפרקט לקראת המשחק נגד חימקי מוסקבה, ויראה מימינו ומשמאלו את דימיטריס דיאמנטידיס, פרנקי אלוורטיס ויורגוס קלאיציס, הוא בוודאי יתמלא ברשות נוסטלגיים - ורק שני אלמנטים יחסרו כדי להפוך את החוויה למושלמת.

ובעצם, 18,002 אלמנטים, ליתר דיוק: מצד אחד, 18 אלף המושבים ייוותרו מיותמים, ומצד שני, יחסרו לו שני הכוכבים הגדולים מהקבוצה שבה שיחק לפני 20 שנה - דיאן בודירוגה וז'ליקו רבראצ'ה; לקראת שובו של שותפם הישראלי לפאו, איחדנו את שני הסרבים לריאיון בוואלה! ספורט מבתיהם בבלגרד.

"אני שמח לראות שהחברים שלי שוב יחד, והתמונות שלהם מהאואקה מציפות בי הרבה זיכרונות", מספר בודירוגה. "זה עושה לי חשק לבוא ולהצטרף אליהם, ולהיות חלק מהפרויקט הזה - או לפחות סתם לשבת, לדבר ולצחוק איתם", אומר רבראצ'ה.

כוכבי פאו בשנת 2000. Action Images, אתר רשמי
"השנים היפות בקריירה". בודירוגה, רבראצ'ה, קטש ורוג'רס ב-2000/אתר רשמי, Action Images

במתחם חדרי ההלבשה באואקה תלוי על הקיר צילום קבוצתי מהזכייה ביורוליג בשנת 2000. קטש נצרב בתודעה ככוכב הגמר, הודות לסלים הגורליים שקלע בדקות הסיום נגד מכבי תל אביב, אבל ל-MVP של הפיינל פור הוכתר רבראצ'ה, ושחקן העונה היה בודירוגה. שלושתם היו הקלעים המובילים של הקבוצה לאורך הדרך - קטש עמד על 10.2 נקודות למשחק, ושני הסרבים היו היחידים שמעליו (17.2 לבודירוגה, 13.5 לרבראצ'ה).

"אתה יודע, כשאני רואה את סטף קרי משחק, אני תמיד נזכר בעודד", מפתיע רבראצ'ה. עבורי, הוא היה סטף של אירופה, לפני שידענו בכלל מי זה סטף. הוא היה מסתובב עם פרצוף רציני, אבל אהב להתבדח. תמיד הייתי צוחק עליו שעם הפנים האלה, הוא חייב להיות סוכן מוסד".

"אני יודע שעודד היה נסער מאוד לפני הגמר נגד מכבי תל אביב, ושזה היה משחק מיוחד עבורו", מוסיף בודירוגה. "עצוב לי שהפציעה קטעה לו את הקריירה, כי היו לו עוד שנים ארוכות לשחק ולהפגין את הכישרון שלו. היו לו שנים יפות גם במכבי, עוד מועדון שמזכיר לי את פאו, עם מסורת וקהל גדול שמבין כדורסל".

רבראצ'ה: "הרבה זמן עבר מאז, ואני זוכר כמה עודד התרגש לפגוש את מכבי בגמר. הייתה לה קבוצה מדהימה, ואפילו דורון ג'מצ'י עדיין שיחק שם, למרות שהיה כבר מבוגר. היה לי מצ'אפ אדיר עם נייט האפמן. הוא היה אחד משלושת הסנטרים הטובים באירופה באותם ימים, והיה לי ממש קשה לשחק נגדו. הצטערתי מאוד לשמוע שהוא מת לפני כמה שנים. זו טרגדיה נוראה".

עוד בוואלה

בקיץ הזה תלבשי יוון: הסיכונים והסיכויים מאחורי המינוי המרתק של עודד קטש

לכתבה המלאה
פסוטר באואקה. אהרל'ה ויסברג, מערכת וואלה
היוונים זוכרים. הפוסטר של מחזור 2000 בחדר ההלבשה באואקה/מערכת וואלה, אהרל'ה ויסברג

בודירוגה (47), מגדולי השחקנים ביבשת בדור הקודם, שיחק שלוש שנים בפנאתינייקוס והניף איתה שני גביעי יורוליג; אחר כך זכה בתואר גם עם ברצלונה, ועם נבחרת יוגוסלביה גרף שני גביעי עולם, שלוש אליפויות אירופה ומדליית כסף אולימפית. לאחר פרישתו שימש בתפקידי ניהול באיגוד הכדורסל הסרבי ובפיב"א.

רבראצ'ה (48) הוא השחקן היחיד שזכה עם ז'ליקו אוברדוביץ' בגביעי אירופה בשני מועדונים שונים; בפרטיזן בלגרד ב-1992, בגיל 20, היה לו תפקיד שולי, ובאותה עונה בפאו הוא כבר ביסס את מעמדו כאחד משחקני הפנים הטובים באירופה. בהמשך שיחק במשך חמש עונות ב-NBA, וימיו בנבחרת הניבו שתי זכיות ביורובאסקט, אחת במונדובאסקט ומדליית כסף באולימפיאדה. לפני כחצי שנה פתח אקדמיית כדורסל לצעירים בבלגרד, והוא ממתין שמגיפת הקורונה תחלוף כדי לקדם את העסק החדש שלו.

מצבה העגום של פנאתינייקוס מטריד את שניהם. "קשה לראות את פאו במצב הזה, אבל זו מחזוריות שקיימת במקומות רבים", אומר בודירוגה. "כל מועדון חווה עליות וירידות לאורך השנים, וזו פנאתינייקוס. היא תישאר מועדון ענק, עם הקהל הכי גדול באירופה, והיא עוד תחזור. שנה או שנתיים קשות לא ישנו את זה, והלוואי שקטש יחזיר אותה להיות מה שהיא באמת. עודד הוא מאמן מוכשר ואני בטוח שהוא יכול לעזור לקבוצה".

"סקס, דרוגה, דיאן בודירוגה": קבלת הפנים לסרבי שעזב

רבראצ'ה: "עצוב לי. זו לא פנאתינייקוס שאני זוכר, מהימים שדומיניק ווילקינס וסטויקו וראנקוביץ' שיחקו בה, וגם מהימים שלנו. הסוד של פאו היה ארגוני: היא פשוט עבודה כמו מכונה משומנת שפועלת בצורה מושלמת, וזה הדבר שהאנשים בארגון צריכים לשקם, לחדש ולשחזר.

"דימיטריס דיאמנטידיס, אלוורטיס, קלאיציס וקטש כל כך מנוסים, והם עברו המון דברים טובים ורעים בקריירה. לכן אני מאמין שהם יכולים לבנות מחדש את פאו. אבל זה לא יהיה קל, והם בעיקר זקוקים לזמן. אי אפשר להחליף ולשנות הכול כשיש חודשיים רעים. הם צריכים להיות סבלניים ולהבין שבניית קבוצה, עם הכימיה הנכונה, בדרך כלל אורכת שנתיים".

דיאן בודירוגה עם ז'ליקו רבראצ'ה. Action Images, אתר רשמי
"מאמץ את הסקס ובודירוגה, רק בלי הדרוגה". בודירוגה ורבראצ'ה בפיינל פור/אתר רשמי, Action Images

בודירוגה: "פאו זה מועדון מיוחד, שהתנהל תמיד כמו משפחה. כל מי ששיחק שם, הבין את החוקים והכיר את מערכות היחסים שנוצרו. אני גאה שלבשתי את הגופייה הזאת, מול אוהדים אדירים שלא ראיתי כמותם מעולם".

רבראצ'ה: "השנתיים בפנאתינייקוס היו כנראה היפות ביותר בקריירה שלי. זכינו בשתי אליפויות, הגענו לשני גמרי גביע אירופה נגד מכבי תל אביב, ניצחנו באחד והפסדנו בשני, וזו פשוט הייתה תקופה נהדרת. הייתה לנו חבורה ייחודית של אנשים, שכל אחד מהם בא ממדינה אחרת ועם מנטליות שונה, ולמדתי כל כך הרבה בזמן שהייתי בפאו".

בודירוגה נותר אליל האוהדים באואקה עד היום, והשיר שחיברו היוונים לכבודו - "סקס, דרוגה, דיאן בודירוגה" (סקס, סמים, דיאן בודירוגה) - הוקלט באולפן והפך ללהיט גם בסרביה. "זה שיר אדיר, ואני אוהב אותו", אומר כוכב העבר. "אני מוכן גם לאמץ אותו, למעט הקטע של הדרוגה"...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully