וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדומייטיס הוצג בירושלים: "כדורסל זה כל מה שיש לי בחיים, אני מוכן לאתגר"

14.1.2021 / 16:20

מחליפו של עודד קטש הוצג לראשונה בארנה וענה לשאלות העיתונאים והרגיע: "אני לא מתכנן שום מהפכה, אנחנו צריכים להיות חכמים"

דאיניוס אדומייטיס מוצג כמאמן הפועל ירושלים/צילום: אתר רשמי הפועל ירושלים, עריכת וידאו: ליר שפיגלר

הפועל ירושלים הציגה היום (חמישי) את דאיניוס אדומייטיס כמאמנה החדש במסיבת עיתונאים בארנה. שעות ספורות אחרי ההודעה הרשמית על מינויו של המאמן הליטאי, שבעקבותיה הכריזה גם פנאתינייקוס על מינויו של עודד קטש שעזב את ירושלים, התייחס אדומייטיס לתפקידו החדש ולציפיות ממנו ומקבוצתו.

לאדומייטיס לא תהיה תקופת חסד ממושכת: בעוד פחות משבועיים הוא יתייצב עם ירושלים למחזור הנעילה בליגת האלופות, כשהיא קרובה להדחה מפתיעה כבר בשלב הראשון. לאור ההפסד אתמול, האדומים זקוקים לניצחון חוץ בלימוז', במקביל לניצחון ביתי של אנקרה על איגוקאה, ורק כך יעפילו לשלב 16 האחרונות.

דאיניוס אדומייטיס מאמן הפועל ירושלים. דני מרון
פותח דף חדש. דאיניוס אדומייטיס/דני מרון

תחילה פתח מנכ"ל הקבוצה גיא הראל ואמר: "אני רוצה להגיד תודה לעודד קטש על שלוש שנים מאוד מיוחדות וטובות ולאחל לו בהצלחה. יחד עם זאת, אני רוצה להגיד שתם עידן עודד קטש בהפועל ירושלים ומתחיל העידן של המאמן אדומייטיס. אנחנו מאוד נרגשים מהסיטואציה. לשמחתי הגדולה הצלחנו להביא מאמן בסדר גודל כזה. עשינו עבודה יסודית, ואני חושב שזו בחירה יותר ממצוינת וזה כבוד גדול שאדומייטיס יהיה המאמן הראשי שלנו. ניתן לו את כל הכלים, עוד יש לנו מטרות מאוד ברורות. יש קבוצה טובה. זה מיום מרגש עבורנו, ואנחנו עם הפנים קדימה".

המאמן החדש אדומייטיס אמר: "אני רוצה קודם כל לברך את עודד קטש, שקידם את הקריירה שלו ואני מאחל לו כל טוב. זו גם הזדמנות עבורי להודות לכל מי שמנהל את המועדון, ואני מאוד שמח שאני כאן. בשבילי זה כבוד גדול להיות המאמן של הפועל ירושלים. אימנתי נגד הקבוצה בעבר, ואני יודע איזו אווירה מיוחדת יש באולם הזה. אני מקווה שהאוהדים יוכלו לחזור בקרוב, למרות שאנחנו יודעים מה המצב כרגע ברחבי העולם".

על המטרות של הקבוצה אמר הליטאי: "זה ברור שהקבוצה צריכה לעשות את המירב כדי לזכות בתארים, ולתת מאה אחוזים על הפרקט בכל רגע. התפיסה שלי היא לא לקפוץ קדימה יותר מידי ולהתקדם משחק אחרי משחק. ראיתי כמה משחקים של הקבוצה ואהבתי את מה שראיתי. יש לקבוצה הרבה כישרון. הם שיחקו עם המנטליות הנכונה וההכוונה הנכונה. הכימיה בין השחקנים הייתה טובה מאוד מאחר והם מכירים אחד את השני והסגל הזה רץ יחד כמה שנים. מבחינתי כולם צריכים לעשות הכול בשביל שהקבוצה תתחיל. זה הכול בראש ואני מאמין במנטליות. אנחנו צריכים להיות מאוד חכמים בסיטואציה בה אנחנו נמצאים, ובגלל שאנחנו באמצע העונה אני לא מתכנן שום מהפכה או שינוי מאסיבי כמו להחליף את כל מי שבחמישיה".

על המצב של הקבוצה באירופה: "כל עוד יש סיכוי נעשה מה שאפשר כדי לעלות. יש לנו עוד משחק חשוב מול לימוז', אבל אני לא חושב על זה עכשיו. יש לנו לפני זה משחק חשוב בזירה המקומית".

עוד בוואלה!

האדום האדומאס הזה: הכירו את דאיניוס אדומייטיס, המיועד לאימון הפועל ירושלים

לכתבה המלאה
מאמן הפועל ירושלים דאיניוס אדומייטיס. צילום מסך, אתר רשמי
"כדורסל זה כל חיי". אדומייטיס/אתר רשמי, צילום מסך

על ההגעה לישראל: "אני אוהב את האתגר. נכון שזה לא קל להגיע לקבוצה באמצע העונה, אבל הקבוצה טובה מאוד. ממה שאני רואה עד כה כולם רוצים לעזור לי, ואני אוהב את כל מה שאני רואה סביבי. כיף לחזור לישראל. האנשים פה נחמדים. הייתי פה מספר פעמים, כמאמן ושחקן יריב. המשפחה שלי שהתה פה בזמן אליפות אירופה ונהנתה מאוד. הם תמיד אמרו לי מאז שאם אני אי פעם הצעה מישראל אז אנחנו הולכים! אני שמח שאני פה. כדורסל בשבילי הוא הכול. זה כל מה שיש לי בחיים. ואני מוכן לאתגר".

אדומייטיס, שיחגוג בשבוע הבא את יום הולדתו ה-46, יהיה הליטאי הראשון שמאמן בישראל. זו תהיה ההתנסות השנייה בקריירה שלו מחוץ לארצו, לאחר שאימן בפולין בין 2010 ל-2012. הוא זכה להכרה בעיקר בימיו כשחקן, כשזכה עם נבחרת ליטא במדליית הארד באולימפיאדת סידני והניף עם ז'לגיריס קובנה את גביע ספורטה ב-1998 ואת גביע היורוליג (של פיב"א) ב-1999.

באוקטובר 2016 מונה אדומייטיס למאמן ליטא, במקומו של יונאס קזלאוסקאס הוותיק, אך התפטר לאחר שלא הצליח להביא אותה לרבע הגמר באליפות אירופה ובגביע העולם. לפני שנתיים זכה בתואר היחיד עד כה בקריירה שלו כמאמן, כשהניף עם ריטאס את הגביע הליטאי, והישג השיא שלו במפעל אירופה הוא ההגעה באותה עונה לרבע גמר היורוקאפ. כעת הוא יתאחד בירושלים עם חניכו מאז, כריס קרמר.

בתוך כך הודיעה ירושלים כי כריס סמית שהגיע לקבוצה כשחקן אימונים, שוחרר לבקשתו להפועל עכו מהליגה הלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully