וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמית שמחון תובע מהפועל חולון פיצויים של כ-890 אלף שקלים

14.1.2021 / 13:56

הכדורסלן תובע בגין פיצויי פיטורים, הפרת הסכם והפרשות פנסיוניות לאחר שלטענת התביעה נאמר לו כי חולון לא תשלם את השכר שהיא אמורה להשלים על מעברו להפועל באר שבע

שחקן הפועל חיפה עמית שמחון. קובי אליהו
עמית שמחון/קובי אליהו

שחקן הפועל חיפה עמית שמחון הגיש היום (חמישי) לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב תביעה כנגד הפועל חולון בסך 891,163 שקלים בגין פיצויי פיטורים, פיצוי בגין פיטורים שלא כדין, פיצוי בגין הפרת הסכם לתקופה קבוצה והפרשות פנסיוניות. את התביעה הגיש שמחון באמצעות עורכי הדין איציק אבישר וערן דגן.

על פי התביעה חתם שמחון בקיץ 2018 על חוזה לשלוש שנים בהפועל חולון, כשבעונתו הראשונה השתכר 600 אלף שקל נטו, ובשנתיים הבאות היה אמור להשתכר 700 אלף שקל נטו. כמו כן צוין כי בין השנה השנייה לשלישית יכולים כל אחד מהצדדים לצאת מההסכם תמורת פיצוי של 25 אלף שקל.

בכתב התביעה צוין כי אחרי העונה הראשונה, ועל אף שהצטיין כדברי התביעה, ביקש ממנו בעלי הקבוצה שלמה אייזיק לקצץ בשכרו, אך שמחון התנגד ולבסוף הוחלט לשנות את פריסת התשלומים השנתית מ-10 חודשים ל-12 תשלומים. בתביעה נכתב כי החל מחודש נובמבר 2019, כשמעמדו של שרון דרוקר התערער, דקות המשחק של שמחון הלכו והצטמצמו, לפי בקשת ההנהלה. לאחר שדרוקר פוטר והוחלף במתן חרוש דקות המשחק ירדו עוד יותר.

בדצמבר 2019 הודיעה חולון לשמחון כי קיימת הצעה מהפועל באר שבע שתקלוט אותו, ולפי התביעה כדי לא לפגוע בשווי השוק שלו, החליט השחקן לעבור למרות שמדובר בקבוצה "צנועה יותר", והעתיק את מרכז חייו לבאר שבע. חולון חתמה על הסכם לפיה תשלם לשמחון בין חודש יולי לספטמבר 2020 שלושה תשלומים על סך 172,494 שקלים נטו, ונקבע כי אם הוא יפצע, באר שבע תמשיך לשלם את שכרו ושמחון ישפה אותה בגין חלק מתשלומי שכר אלו.

לטענת התביעה, חולון לא שילמה לשמחון את הפיצוי שהיה אמור לקבל על סך 317,166 שקלים ברוטו, ואף הוצע לו על ידה לשכור שירותיו של עורך דין ולתבוע את הפיצויים הללו כי אין בכוונתה לשלם לו. כמו כן נטען כי למרות שקיבל תלוש שכר על 25 אלף שקלים נטו על אי לקיחת ההסכם לעונת 2020/21, הברוטו שגולם לו היה חלקי בלבד. כמו כן נטען כי בחולון הפרישו לשמחון לקרן הפנסיה רק בגין חלק מחודשי העסקתו אצלם, וגם זאת לפי השכר הממוצע במשק.

seperator

תגובת שרון דרוקר: "זה שטויות במיץ עגבניות, אף אחד לא משפיע או השפיע על ניהול המשחק שלי אף פעם. עמית כמו בן שלי והיו לנו תקופות מעולות יחד, בחולון זה לא הצליח לשנינו וחבל".

תגובת הפועל חולון למקרה: "קיבלנו את התביעה והעברנו אותה לטיפולם של הגורמים המשפטיים של המועדון ,נפעל ונגיב במסגרת המוסדות המיועדים לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully