וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפזר חום, דמעות וטרייד על ג'יימס פלדין: הפועל ירושלים נפרדה מעודד קטש

14.1.2021 / 6:31

בתום ההפסד לאנקרה, קיימו האדומים אירוע אינטימי לכבוד המאמן. קטש: "נקרע לי הלב מהצורה שבה אני עוזב". אייל חומסקי: "מהיום כולנו אוהדי פנאתינייקוס". ג'ייקובן בראון: "אף פעם לא ידעתי אם אתה שמח או עצוב". אדומייטיס יוצג ב-16:00

עודד קטש נפרד מהפועל ירושלים/צילום: אהרל'ה ויסברג, עריכת וידאו: ניר חן

בשעת לילה מאוחרת, כשתחנת חיסוני הקורונה כבר סגורה וחשוכה, התקיים אמש (רביעי) אירוע נדיר בארנה; לא בכל יום, וגם לא בכל שנה, מקיימת קבוצת כדורסל מפגן פרידה אינטימי ומרגש ממאמנה, בעיצומה של עונת המשחקים. אבל המציאות הזו התרחשה, לאחר שעודד קטש סיים באופן רשמי את תפקידו בהפועל ירושלים, והאדומים לא התכוונו לתת לו ללכת מבלי לציין את המאורע.

אנשי הקבוצה נראו מותשים וטרוטי עיניים, לאחר ההפסד הדרמטי שספגו שעה קלה קודם לכן, 78:77 לטורק טלקום אנקרה, ושאיים לקלקל את החגיגה. הם יודעים היטב כי בעוד פחות משבועיים יעמדו בפני סכנה מוחשית של הדחה מליגת האלופות, אבל לפני שיפנו לאתגרים הבאים, התכנסו השחקנים, אנשי הצוות המקצועי, ההנהלה ועובדי המועדון כדי להיפרד מקטש. היום ב-16:00 תציג הקבוצה את המאמן החדש, דאיניוס אדומייטיס, שכבר צפה מהיציע במשחק.

איש אחד, שאולי חסר העונה לירושלים יותר מכולם, לא ויתר על האירוע - והשתתף בו מרחוק. כוכב הקבוצה בשנתיים החולפות, ג'יימס פלדין, שמשחק כיום בריאל בטיס, התחבר באמצעות שיחת וידאו במכשירו הסלולרי של ג'ייקובן בראון, ובירך את קטש. המאמן שאל אותו בקריצה אם קידם את הטרייד שהציע לו קודם לכן, ובוודאי לא היה מתנגד להתאחד עם הגארד, ששיחק בעבר בפנאתינייקוס.

עודד קטש. אהרל'ה ויסברג, מערכת וואלה!
עודד קטש משוחח עם ג'יימס פלדין, דרך הסלולרי של ג'ייקובן בראון/מערכת וואלה!, אהרל'ה ויסברג

"מהיום כולנו אוהדי פאו", הבטיח הבעלים אייל חומסקי, שבעבר אמר כי כל עוד זה תלוי בו, קטש יהפוך בירושלים למה שהיה אלכס פרגוסון עבור מנצ'סטר יונייטד. "כשגדלתי, היית הגיבור שלי, אחר כך הפכנו לחברים, ובשנים האחרונות הייתה לי הזכות לעבוד איתך", אמר מנכ"ל המועדון גיא הראל למאמן העוזב.

"מעולם לא פגשתי מאמן כמוך, שאני אף פעם לא יכול לדעת אם הוא שמח או עצוב, מרוצה או כועס", צחק הקפטן ג'ייקובן בראון, והפציר בו: "לך תוציא את הקבוצה החדשה שלך מהמשבר, ותראה לכולם איזה מאמן אתה". מנהל הקבוצה, דייויד בסן, העניק לקטש מתנות מקוריות בשם עובדי המועדון: שעון עם הקדשה חרוטה, ומפזר חום שבו הוא נוהג להשתמש בקביעות בחדר המאמנים.

בזה אחר זה עברו השחקנים והתחבקו עם המאמן, ובסיום - לא לפני שהוקרן בחדר סרטון שמסכם את שלוש שנותיו של קטש בארנה - ניתנה זכות הדיבור לכוכב הערב. קטש, שנפרד עוד קודם לכן משחקניו בחדר ההלבשה, ביקש את רשותם של הזרים לשאת את מילותיו בעברית, ונשא נאום נרגש בן חמש דקות, שבמהלכו נחנק מדמעות.

עוד בוואלה!

עודד קטש: "התחושה קשה. רציתי לסיים אחרת, מבקש מהשחקנים שינצחו בשבילי"

לכתבה המלאה
עודד קטש. אהרל'ה ויסברג, מערכת וואלה!
נחנק מדמעות. עודד קטש באירוע הפרידה/מערכת וואלה!, אהרל'ה ויסברג

"אני מרגיש מבורך", פתח קטש. "אי אפשר לשלוט בכל הדברים בחיים, והייתי מעדיף שההזדמנות הגדולה שנקרתה בדרכי הייתה מגיעה בזמן אחר, ולא הייתי צריך לעזוב כך, בצורה שקורעת לי את הלב. מי שהיה לידי, יודע כמה זה היה קשה לי. אם הייתי יודע שתהיה לי אפשרות לעזוב בקיץ, ולא ככה באמצע העונה, הייתי מחליט אחרת.

"את ההזדמנות הזאת קיבלתי בזכות האנשים שכאן. אני מרגיש מוכן מתמיד, אני מרגיש שגדלתי כאן כמאמן, ועברתי המון חוויות. כל מי שנמצא כאן יודע שהפועל ירושלים זו משפחה גדולה ומחבקת, מההנהלה והצוות עד האוהדים. זכיתי לאמן שחקנים מדהימים, אחד אחד, גם כאלה שכבר לא כאן. זה לא מובן מאליו שקיבלתי את החיבוק, ושקיבלתי את ברכת הדרך", הוסיף קטש, והראל התערב בצחוק: "מה אתה מבלבל את המוח, מי נתן לך את ברכת הדרך?".

"תמיד שואלים אותי מה הרגע הכי גדול שהיה לי כשחקן, ואני אף פעם לא נוקב במשחק או בגביע כזה או אחר", סיכם קטש. "הרגעים הכי מאושרים הם הרגעים האנושיים. ומה שהרווחתי בשלוש השנים בירושלים זה את האנשים. הפסדנו, ניצחנו, יכולנו לעשות יותר, הקורונה הגיעה לנו בתקופה מטורפת, אבל אני גאה בחיבור הזה, באווירה הזו ובמשפחה הזאת. תשמרו על זה, ואין לי ספק שזה יקרה. אני אפילו קצת מקנא במאמן החדש שמגיע. בשתי מילים - תודה, ואהבה".

דאיניוס אדומייטיס מאמן הפועל ירושלים. דני מרון
הסתיימו טקסי הפרידה, והיום מגיע תורו. דאיניוס אדומייטיס/דני מרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully