וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת פרנק ארוק, מאמנה המיתולוגי של נבחרת אוסטרליה בשנות ה-80

האיש שנחשב ל"אויב" הכדורגל הישראלי במהלך מוקדמות מונדיאל 86' ומונדיאל 90', מת שמונה ימים לפני יום הולדתו ה-89

פרנק ארוק בימיו כמאמן נבחרת אוסטרליה. GettyImages
יריב מר של ישראל. פרנק ארוק/GettyImages

פרנק ארוק, מי שהיה מאמן נבחרת אוסטרליה בשנים 1983-1989 ונחשב לאחד ה"אויבים" הגדולים של נבחרת ישראל, מת היום (שלישי), שמונה ימים לפני יום הולדתו ה-89.

ארוק עמד על הקווים של נבחרת אוסטרליה בשני קמפיינים של מוקדמות מונדיאל, במהלכם הסוקרוז פגשו את ישראל שעדיין לא הייתה חברה באופ"א. הוא נודע בחגיגות המוגזמות שלו אחרי שערים ובלוחמה פסיכולוגית שאצלנו תמיד נראה שהייתה עולה שלב כשהוא פוגש את ישראל.

אוסטרליה שלו הקדימה את ישראל סיימה במקום הראשון את בית המוקדמות האוקיאני ב-1986, אבל הפסידה לסקוטלנד בפלייאוף ולא הצליחה לעלות לטורניר במקסיקו. במוקדמות 1990 ישראל הקדימה את אוסטרליה (והפסידה לקולומביה בפלייאוף) וארוק סיים את תפקידו אחרי הקמפיין. המשחקים בין הנבחרות באותן שנים התאפיינו בהרבה אמוציות ולעתים גם בברוטליות.

פרנק ארוק בימיו כמאמן נבחרת אוסטרליה. GettyImages
משחקים עם הרבה אמוציות. פרנק ארוק/GettyImages

ארוק נולד בסרביה למשפחה ממוצא הונגרי (נולד בשם פרנץ ובאוסטרליה התקבע השם פרנק), לפני שעבר לאוסטרליה בה חי עשרות שנים. ב-2003 שב למולדתו. קריירת האימון שלו התפרסה על פני יותר מ-40 שנה והחלה בשנות ה-60 בנובי סאד הסרבית. הוא הדריך כמה קבוצות באוסטרליה ולשיאו הגיע כשמונה למאמן הסוקרוז ב-1983.

עוד בוואלה!

מאמן נבחרת אוסטריה לשעבר אוטו באריץ' הלך לעולמו בגיל 87

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully