וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ודו: ברוך שמאילוב זכה במדליית הכסף במאסטרס בדוחא, "רציתי לזכות בזהב על אדמת קטאר"

11.1.2021 / 20:45

הג'ודוקא הישראלי העפיל לגמר בקטאר, אבל נכנע לאן הקוריאני: "טורניר משמעותי, עם הרבה נקודות". מסתמן: ישיג את הכרטיס לטוקיו בקטגוריה של עד 66 ק"ג על חשבון פליקר

ברוך שמאילוב אחרי שזכה במדליית הכסף במאסטרס קטאר/איגוד הג'ודו
הג'ודוקא ברוך שמאילוב. קובי אליהו
הישג מצוין בדוחא. שמאילוב/קובי אליהו

הישג לישראלים בתחרות המאסטרס בג'ודו שיצאה היום (שני) לדרך בדוחא שבקטאר: ברוך שמאילוב זכה במדליית הכסף. תמנע נלסון לוי הפסידה בקרב על הארד וסיימה במקום החמישי.

על רקע התחממות היחסים בין ישראל לנסיכויות המפרץ ובמיוחד בשל העובדה שאיגוד הג'ודו העולמי מאוד תקיף, יוכלו הג'ודאים הישראלים להתחרות כשסמלי המדינה על החליפות שלהם גם בתחרות היוקרתית בדוחא.

ברוך שמאילוב, עד 66 ק"ג, העפיל לגמר כשגבר על חרלן גנבולד ממונגוליה. בקרב על הזהב פגש את באול אן הקוריאני, אבל נכנע ליריבו הקוריאני (לו הפסיד בשלושת המפגשים הקודמים ביניהם) והסתפק במקום השני ובמדליית הכסף. "טורניר משמעותי, עם הרבה נקודות", אמר שמאילוב אחרי הזכייה, "עברתי הרבה קרבות עיקשים וחשובים בדרך לאולימפיאדה. רציתי לזכות בזהב על אדמת קטאר, אבל אמשיך לעבוד קשה. רוצה להודות לצוות המדהים שלי שעבד איתי ותמך בי".

עוד לפני כן הישראלי נהנה מיום מוצלח: הוא ניצח את ואזה מגרלשווילי הגאורגי, אורקן ספארוב האזרי ואת סרדור נורילייב הקזחי. טל פליקר שמתחרה איתו על הכרטיס היחיד לאולימפיאדה בקטגוריית משקל זו הפסיד בסיבוב הראשון לדניאל קרגנין הברזילאי. המשמעות של ההישג: מסתמן כי שמאילוב יהיה הנציג הישראלי באולימפיאדה במשקל שלהם, עד 66 ק"ג.

אצל הנשים, תמנע נלסון לוי (עד 57 ק"ג) הפסידה בקרב על הארד, אחרי שנכנעה תוך 13 שניות. הישראלית ניצחה את אטרי ליפרטליאני הגאורגית ועלתה לסיבוב השני. לוי נלסון רשמה ניצחון נוסף בקרב שלאחר מכן, הפעם על סומיה דורג'סורן המונגולית בדרך לרבע הגמר, שם הפסידה. בקרב הראשון שלה בבית הניחומים גברה על הלן רסבו הצרפתיה, ושמרה על סיכוי להשיג מדליה. כאמור, בקרב על המדלית נכנעה ליריבתה הקנדית.

גם גילי כהן (עד 52 ק"ג) העפילה לרבע, אך החלומות על מדליה דרך בית הניחומים תמו עם ההפסד לשרלין ואן סניק הבלגית. קודם לכן היא ניצחה את טטיאנה לוויצקה-שוקבאני הגאורגית ואסטרייה לופס שריף הספרדייה. שירה ראשוני (עד 48 ק"ג) וגפן פרימו (עד 52 ק"ג) הפסידו בסיבוב הראשון.

שגיא מוקי, אלוף העולם ג'ודו. GettyImages
חוזר למזרן. מוקי/GettyImages

עבור שגיא מוקי שיעלה למזרן מחר זו תהיה התחרות הראשונה מזה 11 חודשים. שנת 2020 היתה מעבר לשנת הקורונה גם שנה בה הג'ודוקא במשקל של עד 81 קילוגרם היה פצוע לא מעט. מוקי שזכה באליפות העולם לפני כשנה וחצי בטוקיו, פותח מול יריב חזק ואם יעבור את הסיבובים של המוקדמות ויגיע לקרבות המדליה הוא יוכל לפגוש את ידידו סעיד מולאי הגולה האיראני שמייצג היום את מונגוליה. פיטר פלצ'יק אלוף אירופה הטרי ירצה לבחון את כוחו גם מול יריבים מחוץ לאירופה ובכל מקרה בזכות הישגו מלפני כחודשיים, הוא יעלה אוטומטית לסיבוב השני.

טורניר המאסטרס האיכותי מקבץ את טובי הג'ודוקא בעולם. 400 ספורטאים מ-70 מדינות יתחרו במשקלים השונים בגברים ובנשים. בכל קטגוריית משקל יתחרו 32 המדורגים ראשונים בעולם ולמעט כמה חסרים, מרבית הטובים בעולם כבר נחתו בקטאר בסוף השבוע שעבר, עברו בדיקות קורונה ושהו בבידוד עד אשר התקבלו תוצאות שליליות והם יכלו להתחיל להתאמן לקראת שלושת ימי התחרות שיחלו היום עם המשקלים הנמוכים. מחר יתחרו הג'ודוקא במשקל הבינוני וביום רביעי אלה שבמשקלים הכבדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully