וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק שיא לדני אבדיה: 20 נקודות, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים בהפסד למיאמי

בהיעדר ווסטברוק הפצוע וביל שנכנס לפרוטוקול הקורונה, הישראלי השאיר מאחור את המשחקים הפחות טובים ונצץ עם שיא קריירה. מקבץ שלשות שלו לקראת הסיום כמעט השלים קאמבק, אבל וושינגטון נוצחה 128:124 ונותרה עם המאזן הגרוע ב-NBA. הירו צלף 31 למנצחת, תומאס בריאנט נפצע

"כמו מקצוען": דני אבדיה והשלט שנפל על ראשו באמצע מסע"ת/@washwizardsil

לערב אחד, קיבל דני אבדיה את הבמה להיות מי שהוא. וושינגטון שלו פגשה הלילה (בין שבת לראשון) את מיאמי בסגל חסר, כשראסל ווסטברוק נעדר בשל פציעה ובראדלי ביל מושבת אחרי שנכנס לפרוטוקול הקורונה של הליגה - מה שאיפשר לרוקי הישראלי שברוב המשחקים העונה לקח חלק שולי בהתקפה, לספק את משחק השיא בקריירת ה-NBA הקצרה שלו.

הוא סיים את המשחק עם 20 נקודות (7 מ-15 מהשדה כולל 5 מ-9 מהשלוש, 1 מ-1 מהעונשין), הוסיף 5 ריבאונדים, 5 אסיסטים ושתי חטיפות, והשלים 32 דקות מצוינות ללא אף איבוד כדור. לצערו, זה לא מנע מוושינגטון להפסיד 128:124 ולרדת למאזן 8:2 - הגרוע בליגה נכון לעכשיו.

הוויזארדס הגיעו למשחק בנסיבות מעט חריגות. שעה קלה לפני שריקת הפתיחה, התבשר בראדלי ביל שלא יוכל לקחת חלק במשחק משום שבא במגע במשחק הקודם עם ג'ייסון טייטום מבוסטון שהצטווה להיכנס לבידוד. אבדיה שחיבר 4 נקודות בלבד בשלושת המשחקים הקודמים, ידע שזו ההזדמנות שלו לקבל יותר חופש פעולה, מה שאכן קרה.

דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס, מול קלי אוליניק, מיאמי היט. Nick Wass, AP
יופי של משחק. אבדיה מול קלי אוליניק/AP, Nick Wass
ג'ימי באטלר, מיאמי היט, נשמר על ידי דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס. רויטרס
בהגנה אבדיה והוויזארדס פחות הצטיינו. שומר על ג'ימי באטלר/רויטרס

כבר אחרי כמה דקות ספגה וושינגטון מהלומה נוספת כשתומאס בריאנט, הסנטר הפותח ומי שנמצא בעיצומה של עונת פריצה, נפצע בצורה מדאיגה בקרסול השמאלי וירד לחדר ההלבשה בעזרת חבריו. באופן מפתיע, הסגל המשני של הוויזארדס לא חשש מסגנית האלופה גם במצב הזה. רבע ראשון נטול הגנות הסתיים ביתרון 44:47 למיאמי, כשאבדיה צולף 9 נקודות ומחלק 3 אסיסטים. הוויזארדס המשיכו לקבל תפוקה ברבע השני משחקנים שעד הלילה היו בשולי הרוטציה, כמו הרוקי גריסון מתיוז שהראה יכולות קליעה מסקרנות והשאיר את וושינגטון במינוס ארבע בלבד בירידה למחצית.

הרבע השלישי עשה את ההבדל במשחק. טיילר הירו פתח אותו מצוין, גוראן דראגיץ' הגיע ל-6 מ-6 מהשלוש כשהוא צולף שתי שלשות מעל ידיו המושטות של אבדיה חסר האונים, ויחד עם תרומה מגוונת של ג'ימי באטלר, שהיתרון של ההיט הלך וגדל עד שהגיע בשיאו ל-24. אבדיה ראה מהספסל את התחלת הקאמבק של הוויזארדס, וכשחזר לפרקט כשנותרו שש דקות לסיום, עזר לקבוצתו להמשיך לנגוס בפער.

אבדיה נכנס לזון בדיוק בזמן כדי להחיות את המשחק: הוא צלף שלוש שלשות תוך 26 שניות - אחת מהן עם סטפ-בק מרשים מול באם אדבאיו הידוע כשומר מצטיין - וצימק את היתרון של מיאמי לחמש בלבד כשנותרה קצת פחות מדקה וחצי על השעון. בהתקפה הבאה הוא ניסה עוד שלשה שיכולה הייתה לצמק את הפער לשתיים בלבד, אבל הפעם נחסם על ידי אדבאיו, במהלך שסגר עניין באופן סופי.

תומאס בריאנט, וושינגטון וויזארדס פצוע. Nick Wass, AP
עוד סיבה לדאגה בוושינגטון, כאילו שאין מספיק. תומאס בריאנט אחרי הפציעה/AP, Nick Wass
טיילר הירו, מיאמי היט. Nick Wass, AP
גם הוא קבע שיא קריירה. טיילר הירו/AP, Nick Wass

את רשימת הקלעים של הוויזארדס הוביל גריסון מתיוז עם 22, כשאבדיה אחריו עם 20. רוי האצ'ימורה הוסיף 17 וגם רובין לופז, מו ואגנר (13 כל אחד) וג'רום רובינסון (12) הגיעו לספרות כפולות, אבל ההגנה של הוויזארדס המשיכה לקרטע, והיא נותרה עם המאזן הגרוע ב-NBA עד כה.

במיאמי הצטיינו בעיקר טיילר הירו שקבע שיא קריירה עם 31 נקודות (לצד 9 ריבאונדים), ג'ימי באטלר עם 26, 10 ריבאונדים ו-9 אסיסטים וגוראן דראגיץ' עם 21 כולל שבע שלשות.

אבדיה ינסה להמשיך במומנטום גם במשחק הבא של וושינגטון נגד פיניקס בלילה שבין שני לשלישי, אבל עד אז הוויזארדס בעיקר יקוו לבשורות מעודדות מכיוונו של תומאס בריאנט, בתקווה שהסנטר המוביל לא ייעדר תקופה ממושכת, מה שיעמיק עוד יותר את המשבר העמוק ממילא של הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully