וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפגש שהצית את השידוך: "לעודד קטש יש חלק גדול בהיסטוריה של פנאתינייקוס"

14.1.2021 / 11:19

לפני שנה איחד אהרל'ה ויסברג בין הכוכב הישראלי לשותפיו בזכייה בגביע אירופה עם פאו, פרנקי אלוורטיס ויורגוס קלאיציס. מאז הפכו שני היוונים לאנשים החזקים במועדון, וכעת בחרו בו למאמן. אלוורטיס התנבא: "אם עודד יבוא מחר לחדר ההלבשה, כולם יקפצו עליו ויחבקו אותו"

פגישת המחזור של עודד קטש עם כוכבי פנאתינייקוס/עריכת וידאו: ניר חן

"לעודד קטש יש חלק גדול בהיסטוריה של פנאתינייקוס, כי הוא היה השחקן המצטיין בגמר היורוליג. זו הייתה עונה מיוחדת, בגלל שהיא הייתה הראשונה של ז'ליקו אוברדוביץ', והפיינל פור היה ביוון, והיה את המפגש של עודד עם מכבי תל אביב. כל אחד משאיר אחריו משהו, חלק ממנו, במועדון. אם הוא יבוא מחר לחדר ההלבשה, כולם יקפצו עליו ויחבקו אותו".

את המילים הללו אמר לפני כשנה גדול הסמלים של פאו בכל הזמנים, פרנקי אלוורטיס - והיום (חמישי), עם מינויו של קטש למאמן הקבוצה, הם מקבלים משנה תוקף.

ב-18 בדצמבר 2019 ביקרה הפועל ירושלים באתונה לקראת משחק החוץ שלה נגד א.א.ק בשלב הבתים של ליגת האלופות. ניצלנו את ההזדמנות כדי לאחד את קטש עם אלוורטיס ויורגוס קלאיציס לפגישת מחזור - לקראת יום השנה ה-20 לזכייתם המשותפת עם פנאתינייקוס בגביע אירופה.

פגישת מחזור 2000 של פאו: יורגוס קלאיציס, עודד קטש ופראגיסקוס אלוורטיס. אהרל'ה ויסברג, מערכת וואלה!
פגישת מחזור או ריאיון עבודה? קטש עם אלוורטיס וקלאיציס, אשתקד/מערכת וואלה!, אהרל'ה ויסברג

אלוורטיס שימש אז כמנהל הקבוצה, וקלאיציס הוקפץ מאקדמיית הצעירים של פאו לתפקיד עוזר המאמן של ריק פיטינו. הכתבה עצמה פורסמה כאן בוואלה! ספורט ב-19 באפריל השנה, וזמן קצר לאחר מכן הפכו חבריו היוונים של קטש לאנשים החזקים במועדון: אלוורטיס מונה למנכ"ל המשותף בצוותא עם דימיטריס דיאמנטידיס, בעוד קלאיציס החליפו בתפקיד המנהל.

בדיעבד מתברר כי השיחה המשותפת ההיא, שבה התרפקו השלושה על הזיכרונות הנוסטלגיים, דיברו על הקשר המיוחד שנרקם ביניהם וסיפרו סודות מחדר ההלבשה, לא הייתה רק פגישת מחזור; במובן מסוים, היא הפכה לריאיון עבודה. החל מעתה, לראשונה מאז נפרדו דרכיהם, השלושה שוב עובדים יחד בפנאתינייקוס, והנה כמה מהציטוטים הבולטים באותה כתבה.

"היה לי חיבור מיוחד עם יוון, ואני לא מאמין שזה היה קורה אם הייתי עובר לשחק באיטליה או ברוסיה", סיפר קטש. "לקח לי חודש או חודשיים למצוא דירה באתונה, והחיבור המהיר עם יורגוס קלאיציס עזר לי מאוד, ופתאום מצאתי את עצמי שותה רק פראפה [הקפה היווני הפופולרי], שומע מוזיקה יוונית, כאילו נולדתי כאן".

אלוורטיס: "הישראלים והיוונים, כולנו מאותה שכונה. אנחנו דומים".

קלאיציס: "אני מניח שדבר דומה היה יכול לקרות גם לנו, אם היינו משחקים בישראל".

עוד בוואלה!

לקריאת הכתבה המלאה: פגישת המחזור של קטש עם כוכבי פאו

לכתבה המלאה
יורגוס קלאיציס. Action Images, אתר רשמי
קלאיציס מתרגש בגמר, עם גופייתו של קטש ששמורה אצלו עד היום/אתר רשמי, Action Images

באופן טבעי, שלושת החברים דיברו לא מעט על הגמר הבלתי נשכח נגד מכבי תל אביב בפיינל פור בסלוניקי, שהסתיים בניצחון 67:73, ובו קלע קטש 17 נקודות. אבל הזיכרון העמוק ביותר שנותר להם מאותו לילה קשור בכלל במחווה של האוהדים הישראלים לאלילם.

"לפני המשחק הייתי אבוד", סיפר קטש. "לא ידעתי איך אוהדי מכבי יגיבו, לא ידעתי איך אוהדי פנאתינייקוס יגיבו. יכולתי להישען רק על חבריי לקבוצה. הם חיבקו ועטפו אותי, וזה נתן לי המון ביטחון".

אלוורטיס: "הדבר הכי גדול שאני זוכר, קרה מאוחר יותר באותו לילה. אני כבר 30 שנים בפנאתינייקוס, וזאת הפעם היחידה שראיתי דבר כזה. לקחנו את הגביע ונסענו לשדה התעופה. ראינו מאות אוהדי מכבי קוראים בשמו של עודד ומניפים אותו על ידיהם. הופתעתי מאוד, הייתה לי צמרמורת. לא האמנתי איזה רגע יפה ואמוציונלי זה היה".

קטש: "אם זה היה קורה ביוון"...

אלוורטיס: "היינו עוברים לשדה תעופה אחר"...

קטש: "היה שם ממש שטיח אנושי בצבע צהוב, משהו כמו אלף אוהדים. האוטובוס נעצר, ואני קמתי, לקחתי את התיק ועמדתי לצאת. מאנוס [פפאדופולוס, היו"ר] רץ אליי וצעק: 'רגע, עצור! אל תלך עד שנחכה למשטרה!'. אמרתי לו: שאף אחד לא יבוא, אני יוצא ראשון. כולם חשבו שאני משוגע, ואז הם ראו איך אוהדי מכבי התנהגו. זו המחמאה הכי גדולה שיכולתי לקבל. אני מאמין שהם הגיבו אליי כאדם, לא כספורטאי".

קלאיציס: "זה היה שיעור לחיים בשבילנו. אני מכבד את כל הקבוצות וכל האוהדים, אבל יש לי כבוד מיוחד לאוהדי מכבי. אני לא יכול להגיד שהאוהדים היוונים היו מגיבים באופן דומה אם שחקן יווני היה עושה את זה בקבוצה שלי".

אלוורטיס: "עובדה שזה קרה לפני 20 שנה, ואנחנו עדיין מדברים על זה".

קטש: "כשאתה מביט לאחור, אתה לא חושב על כסף ותארים. אם הייתי צריך לבחור רגע אחד מיוחד, אני תמיד אבחר במה שקרה בשדה התעופה. כל מי שהיה על האוטובוס יזכור את זה כל חייו".

אלוורטיס: "והיום, כשאני בן 45, בעיניי זה הדבר היפה באמת בספורט - היחסים שאתה בונה במהלך הקריירה. הנה, אנחנו כאן אחרי 20 שנה, וזה כאילו מעולם לא נפרדנו. את המסר הזה אנחנו צריכים להעביר עכשיו כהורים: ספורט זה לא רק לנצח, לזכות בגביעים ולהרוויח כסף. את החברויות שאתה יוצר, אתה נוצר למשך שנים".

מאמן פנאתינייקוס עודד קטש. מתוך האתר הרשמי של פנאתינייקוס, אתר רשמי
סגירת מעגל מרגשת. עודד קטש מוצג כמאמן פאו/אתר רשמי, מתוך האתר הרשמי של פנאתינייקוס

במהלך הריאיון סיפר אלוורטיס מדוע בחר לעזוב את מקצוע האימון, לאחר שעמד על הקווים באואקה במשך חודשים ספורים, ולמרות שהוביל את פאו לזכייה באליפות יוון ב-2014. "בשנה שאימנתי שיחקנו נגד צסק"א מוסקבה, ואטורה מסינה בא אליי ואמר: 'פרנקי, כשאני התחלתי לאמן, היה לי יותר שיער'".

קטש: "גם לי לא היה שיער לבן כשהתחלתי לאמן".

אלוורטיס: "השנה, כשהוא בא לשחק נגדנו עם מילאנו, ניגשתי אליו והזכרתי לו 'הנה, קואוץ', אתה רואה, אני לא מאמן'. הוא ענה לי 'אתה אדם חכם'. אז הנה, לכן יש לי עדיין שיער. בינתיים".

- עודד, את מי היית לוקח להפועל ירושלים מהקבוצה ההיא של פאו?

קטש: "הייתי לוקח את אלוורטיס, כי היה עוזר לי איזה סטרץ' פור שיקלע שלשות. לפנאתינייקוס של היום הייתי שולח את דיאן בודירוגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully