וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אברם גרנט לא היה מאמן צ'לסי דה פקטו. ג'ון טרי החזיק את חדר ההלבשה"

אקס צ'לסי סטיב סידוול נזכר בהיפוך התפקידים בקדנציה של המאמן הישראלי: "השחקנים היו בהלם כשהוא מונה למאמן. טרי אמר לנו, 'מעכשיו אנחנו נצטרך לנווט את הספינה. לגרנט אין את היכולות הנדרשות כדי לעשות את זה"

תקציר ה-1:3 של מנצ'סטר סיטי על צ'לסי/ספורט1

פסגת הקריירה של אברם גרנט הייתה ללא צל של ספק עונת 2007/08, במהלכה אימן את צ'לסי. אבל איך הקדנציה המפורסמת של המאמן הישראלי נראתה מאחורי הקלעים? שנים אחרי, שחקן צ'לסי דאז סטיב סידוול מספק הצצה פנימה וטוען - גרנט אולי הוגדר כמאמן בפועל, אבל מי שהחזיק את חדר ההלבשה היו השחקנים.

"כשאני נזכר בתקופה שלי בצ'לסי, אני לא מסוגל שלא לחשוב על הקדנציה הקצרה של אברם גרנט בקבוצה", אמר הקשר האנגלי שהשתייך לבלוז במשך עונה אחת בלבד, בדיוק כמו גרנט. "אני זוכר איך ג'ון טרי כינס את כל השחקנים לאסיפת חירום ואמר, 'חבר'ה, דיברתי עכשיו עם רומן אברמוביץ' והוא אמר שאברם גרנט יהיה המאמן שלנו'. לא אשכח את ההלם על פניהם של השחקנים באותו רגע. גרנט היה עד אז מנהל מקצועי וחבר בדירקטוריון של הקבוצה. הוא היה אמור להיות החוליה המקשרת בין ז'וזה מוריניו לרומן אברמוביץ'. אף אחד לא ציפה לזה".

סידוול אומר ש"זוכר איך ג'ון (טרי) אמר לכולנו, 'ברור שמעכשיו אנחנו נצטרך לנווט את הספינה הזו בכוחות עצמנו, לגמרי לבד. לגרנט אין את הניסיון הנדרש בטופ של הכדורגל, ברמות הגבוהות של הפרמיירליג, ואנחנו אלה שנצטרך לתפוס פיקוד'.

לטענתו של סידוול, 'אני לא טוען ששחקני צ'לסי פעלו מאחורי גבו של גרנט או לא נשמעו להוראות שלו. הוא עדיין היה הדמות המקצועית המובילה במועדון, אבל השחקנים היו אלה שבאמת ניהלו את חדר ההלבשה. הם היו המאמנים דה-פקטו".

ג'ון טרי במדי צ'לסי עם אברהם גרנט ב-2008. AP
המאמן על הנייר והמאמן דה פקטו. גרנט עם ג'ון טרי/AP

גם בזמן אמת ספג גרנט ביקורות משחקני צ'לסי בעיתונות האנגלית. כמה שחקנים בעילום שם אמרו ל"גרדיאן" בספטמבר 2007: "יש בקבוצה פקפוק גדול מאוד ביכולות שלו להוביל קבוצה בסדר גודל של צ'לסי. ג'ון טרי מנסה לתמוך בו כלפי חוץ, אבל שחקנים רבים מתעקשים שגרנט לא מספיק טוב כדי לאמן אותם".

שחקן נוסף צוטט כאומר: "לצ'לסי מגיע מאמן טוב יותר. לגרנט אין את האיכות הנדרשת כדי לאמן קבוצה כזאת. עוד נגלה כמה הוא לא מתאים כשנתמודד מול הקבוצות הבכירות בפרמיירליג".

גרנט גם רשם הצלחות בקדנציה שלו בסטמפורד ברידג'. הוא הוביל את המועדון להופעה ראשונה אי פעם בגמר ליגת האלופות, וראה איך חלום הזכייה בתואר הביניבשתי הבכיר מתנפץ בדו קרב פנדלים שבסיומו הוכתרה מנצ'סטר יונייטד. שלושה ימים לאחר ההפסד בגמר, גרנט פוטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully