וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאני טיים: הפועל ירושלים ופנאתינייקוס ממתינות להחלטתו של עודד קטש

7.1.2021 / 10:46

הפרסום בוואלה! ספורט על מינויו האפשרי של הישראלי למאמן פאו עורר סערה ביוון. קטש עצמו מתלבט בין ההצעה הקורצת לאמן שוב ביורוליג ולסגור מעגל בקבוצה בה כיכב, לבין הסיטואציה המורכבת והשברירית באתונה לצד מחויבותו לאדומים

פגישת המחזור של עודד קטש עם כוכבי פנאתינייקוס/עריכת וידאו: ניר חן

הרשתות החברתיות ביוון התמלאו בשעות האחרונות בהודעות נרגשות של אוהדי פנאתינייקוס, מאז הפרסום בוואלה! ספורט על החלטת ראשי המועדון לנסות ולמנות באופן מיידי את עודד קטש למאמן הקבוצה. 20 שנים לאחר ששיחק במדיה, הישראלי נותר אחד הזרים האהובים בפאו, והגעה אפשרית שלו - דווקא בעת משבר כמו זה שהיא חווה כרגע - ממלאת את מחדש את האמוציות מסביב.

הכדור נמצא בידיו של קטש, וכל הגורמים המעורבים נמצאים למעשה במצב המתנה להחלטתו אם להיענות להצעה מפנאתינייקוס. הפועל ירושלים לא תקבל באהדה עזיבה שלו, אבל מעבר לדרישת פיצוי כספי אין בכוונתה לעמוד בדרכו.

מאמן הפועל ירושלים עודד קטש. לירון מולדובן
אפשרות קידום אטרקטיבית ומפתה, ובצידה לא מעט תמרורי אזהרה. עודד קטש/לירון מולדובן

קטש מצוי בדילמה לא קלה. מצד אחד, פאו אינה עוד תחנה עבורו; המטען הרגשי והרקע ההיסטורי שבין הצדדים, זכר לעונת 1999/2000 שבה זכו יחד בגביע אירופה, מגבירים את רצונו לסגור מעגל ולאמן את הקבוצה שבה סיים את הקריירה. מעבר לכך, הישראלי מקבל כעת הזדמנות ראשונה אחרי 13 שנים לאמן ביורוליג.

אלא שהתמונה, כאמור, אינה פשוטה כל כך - ומלבד הצדדים המפתים ישנם גם תמרורי אזהרה. מיקומה של פנאתינייקוס בתחתית הטבלה אינו מקרי; היא נמצאת במשבר חמור, שנובע בראש ובראשונה מקיצוץ דרסטי בתקציב, והופך אותה לאחת הקבוצות העניות ביורוליג - אם לא הענייה שבהן. את הרכבת לפלייאוף היא כבר פיספסה ככל הנראה, והמטרה הריאלית היחידה שנותרה עבורה העונה היא זכייה בדאבל היווני, כשאולימפיאקוס כלל אינה משחקת בליגה היוונית הראשונה או בגביע.

שאלת המפתח נוגעת לעונה הבאה. קטש, אם יבחר בפאו, יקבל חוזה לשנה וחצי, אולם סימני השאלה סביב עתיד הקבוצה מטרידים: האם הבעלים דימיטריס ינאקופולוס ישוב להוביל בקיץ את המועדון, האם התקציב יעלה, האם יימצא רוכש, האם הקהל ישוב למגרשים? לכל אחת מהשאלות הללו משמעות רבה בנוגע לתמונה המקצועית שתתגלה באואקה.

עוד בוואלה!

בדרך לאיחוד אחרי 20 שנה? עודד קטש הוא המועמד המוביל לפנאתינייקוס

לכתבה המלאה
שמעון מזרחי עם דימיטריס ינאקופולוס, בעלי פנאתינייקוס. Action Images, אתר רשמי
יחזור? ימכור? ישקיע? ישאיר את המצב כמו שהוא? דימיטריס ינאקופולוס/אתר רשמי, Action Images

ביוון, בניגוד לישראל, מעריכים כי רק בחודש יוני יחל מבצע החיסון לכלל אזרחי המדינה, ולקצב האיטי הזה תהיה השפעה ישירה על המצב הכלכלי, האפשרויות של מועדוני הספורט לגייס ספונסרים וכמובן להחזיר לעצמם את ההכנסות ממכירת מינויים וכרטיסים.

מלבד השאלות הנוגעות לפאו, קטש נקלע לדילמה לא קלה גם בגלל קבוצתו הנוכחית. הוא חזר לירושלים לפני שנתיים והצעיד אותה לשתי זכיות בגביע המדינה, ומחויב לה מבחינה משפטית בחוזה עד תום העונה הנוכחית. עזיבה שלו בנקודה קריטית כל כך - כשהקבוצה נמצאת על סף משחק גורלי נגד טורק טלקום אנקרה בליגת האלופות ובהמשך תיאבק על גביע ואליפות המדינה - בוודאי לא מקילה על ההחלטה.

אם המאמן יעזוב, ירושלים תישען בשלב ראשון על עוזריו יונתן אלון ודניאל לוץ כמי שיובילו את הקבוצה במשחקיה הקרובים. ההערכה היא שבטווח הארוך ינסו האדומים למנות מאמן זר במקומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully