וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם הספורט האמריקאי הגיב למהומות בוושינגטון: "טראמפ פחדן, מה אם המפגינים היו שחורים?"

שחקני ה-NBA הגיבו בזעם למהומות: דוק ריברס אמר ש"זה מוכיח את הנקודה", מוראנט יודע ש"החרא הזה מטורף", וביל ראסל תוקף ישר את הנשיא טראמפ

בווידאו: טראמפ בעצרת בוושינגטון "לעולם לא נוותר, לעולם לא נודה בהפסד"/צילום: רויטרס

גם עולם הספורט האמריקאי הגיב בסערה לאירועים הדרמטיים שנרשמו הלילה (בין רביעי לחמישי) בוושינגטון, עם המהומות בבניין הקפיטול. תומכי טראמפ פרצו לקונגרס בזמן ההצבעה על ניצחון ביידן, אחרי שאלפים הפגינו מחוץ לבניין והתעמתו עם כוחות הביטחון. הדיון הופסק, עוצר לילי הוכרז בוושינגטון, והנשיא הנכנס ג'ו ביידן הכריז ש"הדמוקרטיה תחת מתקפה", אחרי שתמונות מביכות פורסמו בעולם כולו.

שחקני ה-NBA כמובן הגיבו בזעם ובתדהמה, אבל בליגה לא קיבלו החלטה להביע מחאה רשמית או לדחות את המשחקים - כולל זה של וושינגטון וויזארדס, ששיחקה הלילה בפילדלפיה. עם זאת, משחק המכללות של אוניברסיטת מסצ'וסטס נגד ג'ורג' וושינגטון נדחה. מאמן הוויזארדס סקוט ברוקס אמר על המהומות ש"זה עצוב, אנחנו אמורים להיות טובים יותר. זה מגעיל, זה לא מקובל... זה מביך. אסור שדבר כזה יקרה".

המהומות בוושינגטון | שוטרים עם נשקים שלופים בתוך מבנה הקפיטול 6 בינואר 2021. GettyImages
מבוכה בכל העולם. המהומות/GettyImages
המהומות בוושינגטון | תומך נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ לאחר פריצתו למבנה גבעת הקפיטול 6 בינואר 2021. GettyImages
על זה בדיוק מחו השחורים בקיץ/GettyImages

דוק ריברס, מנגד, מאמן פילדלפיה, טוען שהמהומות האלה ממחישות את האפליה הגזעית בארה"ב, ושאילו אלה היו מפגינים שחורים, המשטרה הייתה מגיבה בצורה אחרת, אלימה הרבה יותר. "כשראינו את המחאות שהיו בקיץ, וראינו את המשטרה והמשמר הלאומי עם רובים, ואז אתה רואה את זה - ושום דבר. זה למעשה מוכיח את הנקודה, על מה הם חיים של פריבילגים, בהמון דרכים".

שחקנים רבים צייצו ומחו, ביניהם ג'ה מוראנט מהגריזליס ("החרא הזה מטורף"), ג'מאל קרופורד ("אנחנו חיים בשני עולמות שונים"), טריי יאנג ("כל כך עצוב לחשוב שידענו שזה יקרה") וג'מאל מארי ("שנת 2021 מרגישה כמו החצי השני של 2020").

שחקן העבר ביל ראסל תקף את הנשיא היוצא דונלד טראמפ, שעל פי הטענות של רבים בארה"ב היה זה שהלהיט את הסערה עם טענות שתוצאות הבחירות לא לגיטימיות. "כמה זמן היה לוקח להזעיק את המשמר הלאומי עם המפגינים היו שחורים, וכמה מתים היו?", שאל ראסל, "זאת לא אמריקה. זה טראמפ הפחדן... איך הם לא ידעו שזה יקרה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully