וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיע הזמן ללכת לבית משפט: בית"ר וההתאחדות עלו על מסלול התנגשות

7.1.2021 / 6:25

ההתאחדות רועדת, בית"ר מאיימת, אבל כל הצדדים מבינים - הצדק בפרשיית העברת הבעלות לבן ח'ליפה ייצא לאור רק בעזרת מהלכים קיצוניים. אופיר סער על הפלונטר החדש, המזכרת של עטר מהחגיגה נגד חדרה, המחמאות לצד העצבים של שועה והמוטיב החוזר שמעודד את דראפיץ' וברדה

תקציר: הפועל חדרה - בית"ר ירושלים 4:0, שלושער לאלירן עטר/ספורט 1

1. בהתאחדות חושדים: "גם אם בן ח'ליפה יספק תעודת יושר, זה ייראה מוזר"

למרות החלטת הוועדה להעברת זכויות אתמול (רביעי), לפיה על השיח' חמד בן ח'ליפה להציג תעודת יושר ומסמכים נוספים לגבי הונו, בבית"ר ירושלים לא מרימים ידיים. הבעלים משה חוגג מאמין כי בסופו של דבר העסקה תעבור בוועדה. נציגי השיח' הסבירו אתמול כי יועציו המשפטיים חושבים שזה לא נכון לשתף בחשבונות פרטיים שעשויים להיחשף ולכן נתנו מסמכים המבהירים באופן כללי את הונו. בנוגע לתעודת יושר, העובדה כי הוגש דרכון דיפלומטי ובקשה לחסינות מתעודת יושר הדליקה נורות אדומים בוועדה, ולבית"ר הובהר אתמול כי ללא תעודת יושר מהשלטונות באמירויות אין אפשרות להתקדם בכלל. אגב, את כל נושא ההצהרה על היעדר עבר פלילי והטיפול אל מול הוועדה של השיח', עושה בית"ר עצמה ולא נציגיו. במועדון אמרו שינסו למצוא פיתרון יצירתי בנוגע לתעודת היושר שיספק את הוועדה.

חשוב לציין, בית"ר ביקשה פרטים בנוגע לדרישות הוועדה כבר ב-5 בדצמבר, עוד לפני טיסת ראשי המועדון לדובאי. בדרישות צוין בפירוש כי נדרשת תעודת יושר, ועדיין, חודש אחרי, השיח' לא מצליח לספק אותה, מה שמעורר חשדות כבדים בהתאחדות לכדורגל. בהתאחדות אמרו אתמול: "חודש שלם יש לו לספק דבר כל כך בסיסי וזה לא קורה. גם אם זה כן יקרה פתאום בימים הקרובים זה ייראה חשוד, כי נאמר לנו בהתחלה שאין אישור מהסוג הזה באמירויות". בבית"ר מנגד טוענים כי השיח' חש מושפל ויש כאן ניסיון לבזות אותו ולהבריח אותו מהעיסקה, אך ציינו שהוא נחוש להשלים את המהלך ולהוציא אותו לפועל. במועדון אף הוסיפו כי השיח' ובנו צפו במשחק אתמול והתלהבו מהקבוצה.

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים, עידן ורד. ליאת אבשלומי, אתר רשמי
הרבה לחץ התפוצץ. שחקני בית"ר חוגגים/אתר רשמי, ליאת אבשלומי

עיקרי הדברים

  • ההתאחדות ממשיכה לחשוד בבן ח'ליפה, שמסרב לנפק תעודת יושר
  • בבית"ר שוקלים לממש את האיום ללכת עם הסוגיה לבית המשפט
  • דראפיץ' וברדה נושמים לרווחה בזכות ה-0:4 של בית"ר על חדרה
  • ירדן שועה הצטיין אבל ירד לחדר ההלבשה בכעס - וננזף ע"י המאמן

2. בדרך הבטוחה לבית משפט

למעשה, יש כרגע חוסר אמון מוחלט בין בית"ר לוועדה ולהתאחדות. זה לא מפתיע: חוגג רוצה לסגור עיסקה, בוועדה משוכנעים שמשהו כאן לא כשר וגם קיבלו סימוכין מאוד ברורים לכך מדו"ח חברת החקירות ששכרו. בהתאחדות פוחדים להעביר עיסקה כזאת, הם משוכנעים שמשהו לא תקין קורה. גם אם יוגשו כל המסמכים, ההערכה היא שחברת החקירות תהיה חייבת להיכנס לשלב נוסף בו היא תבדוק את אמינות המסמכים החדשים ואולי לבצע חקירה נוספת בנוגע לדרכון הדיפלומטי והעובדה שבמשך חודש שלם השיח' נמנע מלספק תעודת יושר בסיסית, כזאת שניתן להוציא בתוך מספר שעות באמירויות, במיוחד אם אתה שיח' ממשפחת המלוכה.

בבית"ר איימו מתחילת הדרך לפנות לבית משפט אם הוועדה תערים קשיים. אולי זה באמת יהיה הפיתרון הטוב ביותר עבור שני הצדדים. בוועדה חוששים מאוד להעביר עיסקה כזאת, חוגג מצידו טוען כי ראוי שהעיסקה תעבור ובטוח בכשירותה, ומכאן נראה שבית משפט שידרוש את המסמכים ויבדוק אותם לעומק, יוציא את הצדק לאור. בנקודה בה נמצאת הפרשה, כשגם האווירה הציבורית שלילית מאוד ובאוויר מרחפת תחושה של מהלך לא כשר, רק פנייה של בית"ר לבית המשפט יכולה לעזור לה לנקות את החשדות.

בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג עם השיח' חמד בן ח'ליפה. האתר הרשמי של בית"ר ירושלים, אתר רשמי
רק בית משפט יוכל להתיר את הפלונטר? בן ח'ליפה עם חוגג/אתר רשמי, האתר הרשמי של בית"ר ירושלים

3. דראפיץ' וברדה נושמים לרווחה, ועל מה כעס ירדן שועה?

והיה אתמול גם כדורגל, הנושא המשני הזה ש"מציק" למועדון. הניצחון 0:4 על חדרה שחרר הרבה אוויר בבית"ר ירושלים. תקופה לא פשוטה עוברת על דראפיץ' וברדה, באימונים ובמשחקים. הם מתמודדים עם סגל לא מאוזן שלא הם בנו, וגם הפתרונות המקצועיים והאסיפות המנטליות לא עזרו. גם התחושה שהחרב נמצאת על צווארם לא עזרה. הלחץ השתחרר עם כל גול שבית"ר כבשה אתמול.

אגב, גם בקדנציה הקודמת בבית"ר הגיעו השניים למשחק בו היו עם חרב הצוואר, מול מכבי תל אביב בבלומפילד. בית"ר ניצחה בזמנו 2:4 עם שלושער של ניקיטה רוקאביציה. אתמול היא עשתה אותו דבר עם שלושער של אלירן עטר.

"אם עטר לא היה כובש שלושער, דראפיץ' וברדה לא היו יודעים איך לצאת מהבוץ", אמרו בבית"ר בחיוך. בקבוצה החמיאו על שינוי השיטה עם שני קשרים מאחור כשעלי מוחמד לפניהם, אך גם הזהירו: "הייתה מיני אופוריה אחרי הרביעייה נגד חדרה בסיבוב הראשון ומאז קרסנו. צריך ליהנות מהניצחון אבל רק קצת. אנחנו חייבים להחזיר הרבה נקודות שהפסדנו".

אלירן עטר שחקן בית"ר ירושלים. ליאת אבשלומי, אתר רשמי
סחט מחמאות. עטר/אתר רשמי, ליאת אבשלומי

בסיום שחקנים התחילו לעשות חישובים בחדר ההלבשה מה היה קורה אם היו מנצחים משחקים אחרים בדרך ואיפה הקבוצה הייתה היום בטבלה. איתמר ניצן הרגיע את ההתלהבות ואמר: "אם ואם ואם. צריך לייצר המשכיות וזה קורה לאט לאט, משחק אחרי משחק. עדיין צריך להוכיח מה אנחנו באמת שווים".

ירדן שועה שכבש ובישל זכה למחמאות על היכולת, אבל ירד עצבני לחדר ההלבשה בשל העובדה שלא בעט את הבעיטה החופשית בדקה ה-90, שנבעטה על ידי מיכאל אוחנה. שועה סינן קללות במנהרה בדרכו לחדר ההלבשה ועל פי עדויות סלובודן דראפיץ' לקח אותו הצידה ונזף בו על כך. בבית"ר היו מרוצים מהיכולת של אביאל זרגרי וכמובן מזו של אלירן עטר, שלקח איתו הביתה את הכדור ואת החולצה, באישורו של האפסנאי מאיר הרוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully