וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינה ירוקה: הקשר הישראלי למשבר האימון בפנאתינייקוס

5.1.2021 / 18:07

פאו שוב מחפשת מושיע וחורשת את השוק היווני, אבל מעבר לפינה צצות אלטרנטיבות: מועמדותו של ננו גינזבורג נשקלת, אורן עמיאל הוזכר במפתיע בתקשורת ואולי הסאגה תסתיים בכלל באיחוד עתידי עם עודד קטש. הגורל, כרגיל, מונח בידיו של הבעלים ה"עוזב"

פגישת המחזור של עודד קטש עם כוכבי פנאתינייקוס/עריכת וידאו: ניר חן

ביום שישי הקרוב תפתח פנאתינייקוס את המחצית השנייה של עונת היורוליג, כשמולה יעמוד האקס צ'אבי פסקואל ויציב בפניה תמונת מראה. מאז פוטר הקטאלני מהמועדון, לפני שנתיים, לא הצליחו הירוקים להעמיד מחליף ראוי לאורך זמן. ריק פיטינו הגיע פעמיים, ארגיריס פדולאקיס חזר בפעם השלישית, וגם ג'ורג'יוס וובוראס קיבל הזדמנות בלתי אפשרית - ופוטר השבוע.

השקט שישרור באואקה אינו קשור רק בהיעדר הקהל ביציעים. פאו נמצאת במשבר החמור ביותר שלה ב-30 השנים האחרונות, ומבינה כבר שהקמפיין האירופי די אבוד; לראשונה מאז 1990, היא צפויה לסיים את העונה מבלי לעבור שלב במפעל יבשתי. כעת, כשהשאלה הבוערת היא מי האישיות המקצועית שתוביל את הקבוצה בעתיד הקרוב, מתברר שעשויה להיות לה תשובה בעברית.

על הקווים נגד זניט סנט פטרסבורג יעמדו שני עוזריו האלמוניים של וובוראס, תנאסיס יאפלס ושחקן העבר קוסטאס חרלאבידיס. פנאתינייקוס, שמדורגת במקום ה-16 עם מאזן 11:5, מבינה שלתוצאת המשחק ממילא לא תהיה משמעות מכרעת. בנוסף, לאור מצבה הכלכלי העגום, יידרשו לה מספר ימים נוספים כדי לבחור באסטרטגיית היציאה להמשך הדרך.

סוטיריס מאנולופולוס. Action Images, אתר רשמי
נחשב למועמד המוביל, אבל לא ישמש יותר מפלסטר עד העונה הבאה. מאנולופולוס/אתר רשמי, Action Images

ביממה האחרונה חרשו הירוקים את השוק המקומי, במאמץ לאתר מאמן שייקח עליו את המשימה. לא מעט מועמדים הוצעו, אך לפני הבחירה הפרסונלית יצטרכו ראשי המועדון לקבל החלטה מהותית - האם לבחור במאמן פחות בכיר, שישמש "פלסטר" עד תום העונה הנוכחית בלבד, שלאחריה יחושב המסלול מחדש; או לנסות ולהנחית את האיש שגם יוביל את הקבוצה בעונה הבאה.

שני מועמדים מרכזיים מייצגים את שתי האסכולות: המאמן הטבעי והמועדף הוא דימיטריס פריפטיס, שזוכה להערכה רבה ביוון והיה מועמד לפיטורים מאוניקס קאזאן לפני מספר שבועות, אולם מאז הצליח להתאושש; אם הוא ימונה, לא מן הנמנע שיחתום על חוזה לעונה וחצי ויקבל את ההזדמנות לבנות מחדש את הסגל בקיץ. אם פאו תלך על שם פחות מוכר, דוגמת סוטיריס מאנולופולוס הוותיק, שהיה במשא ומתן מתקדם עם עירוני נס ציונה לקראת העונה הנוכחית, הרי שזה יהיה איתות שהקלפים ייטרפו מחדש עוד ב-2021. המאמן הטרי ביותר שהצטרף לבורסת השמות הוא פוטיס קציקאריס.

קיימת אופציה נוספת ולא מבוטלת, שבמסגרתה תזנח פנאתינייקוס את הנתיב היווני ותלך על מאמן זר. במקרה שכזה, שלושה שמות ישראלים יהפכו לרלוונטיים עבורה - מי יותר ומי פחות, מי עכשיו ומי בהמשך: ננו גינזבורג, אורן עמיאל ועודד קטש.

חשוב לציין כי מגעים, לפחות רשמיים, לא מתקיימים עם אף אחד מהשלושה, אבל שמותיהם הועלו בהקשרים כאלה ואחרים. עמיאל, שנחשב לשם אלמוני במדינה, הוזכר במפתיע באתר "גאזטה" המקומי כאחד המועמדים (אם כי מהלך כזה לא יתקבל בטבעיות ובאהדה על ידי הקהל והתקשורת); שמו של גינזבורג עלה במהלך הדיונים בהנהלה כמי שיכול להגיע; וקטש עשוי להיות השם החם לקראת הגעה אפשרית בעונה הבאה.

עוד בוואלה!

עודד קטש וכוכבי פנאתינייקוס בפגישת מחזור: "אתה היית שושבין הזכייה"

לכתבה המלאה
פגישת מחזור 2000 של פאו: יורגוס קלאיציס, עודד קטש ופראגיסקוס אלוורטיס. אהרל'ה ויסברג, מערכת וואלה!
אהוד על ידי האנשים החזקים, וגם הקהל לא יתנגד לקאמבק. קטש עם קלאיציס ואלוורטיס/מערכת וואלה!, אהרל'ה ויסברג

גינזבורג זכה להערכה רבה באתונה מאז העפיל ב-2019 עם נבחרת צ'כיה לרבע גמר גביע העולם, על חשבונה של יוון. כשנשאל בתקשורת המקומית כיצד הוא מתכנן לעצור את יאניס אנטטוקומפו, הוא השיב בצחוק ש"נשמור ארבעה אישית ואחד אזורית". הישגיו האחרונים ביורובאסקט ובמונדובאסקט, לצד העובדה שאינו מאמן בקבוצה אחרת כרגע, מעלים את מניותיו.

לעומתו, הסיכוי שקטש יגיע באופן מיידי אינו נראה גבוה במיוחד כרגע. הוא חתום בהפועל ירושלים, וספק אם ירצה לעזוב את קבוצתו באמצע העונה, ועוד בשביל קבוצה שהאפשרויות להצליח בה בהווה הן מוגבלות ביותר; ספק אם האדומים ירצו לשחררו ולבצע זעזוע לא נחוץ בשלב הזה; ולא מן הנמנע שהיוונים יתקשו להיכנס להרפתקה הכוללת תשלום פיצויים. כך או כך, כשיסיים את חוזהו בקיץ, התמונה עשויה להתהפך.

בשנה שעברה איחדנו בוואלה! ספורט את קטש לפגישת מחזור עם חבריו מהזכייה ב-2000 בגביע אירופה - יורגוס קלאיציס, חברו הטוב ששומר עד היום את הגופייה של הישראלי מהגמר בסלוניקי נגד מכבי תל אביב, והקפטן הנצחי פרנקי אלוורטיס. מאז חלה התפתחות מעניינת, כששחקני העבר היוונים הפכו לשניים מהאנשים החזקים במועדון: אלוורטיס מכהן כמנכ"ל לצידו של דימיטריס דיאמנטידיס, וקלאיציס שודרג מעמדת עוזר המאמן למנהל הקבוצה. השלושה הללו הם מקבלי ההחלטות המקצועיות המרכזיים בפאו.

ננו גינזבורג מאמן נבחרת צ'כיה. רויטרס
בדרך לצ'אנס ראשון ביורוליג? ננו גינזבורג/רויטרס

קטש שיחק בפנאתינייקוס רק עונה אחת, אבל האופן שבו הסתיימה - עם הצטיינותו בדרך לזכייה ביורוליג, לצד הפציעה שסיימה את הקריירה שלו - הופכת אותו לשחקן שזוכה לפופולריות רבה בקרב האוהדים. במועדון משוכנעים כי הגעה אפשרית שלו תתקבל בתמיכה רבה ביציעי האואקה.

דבר אחד בטוח - גורלה של פאו לא ייחרץ על ידי פריפטיס, מאנולופולוס, גינזבורג, עמיאל, קטש או כל מאמן אחר שיעמוד על הקווים; בסופו של דבר, למרות ההכרזה החגיגית של הבעלים דימיטריס ינאקופולוס על עזיבתו בקיץ שעבר, הירוקים עדיין תלויים בו.

בקיץ יתברר אם הוא "יחזור" לניהול משמעותי ויעמיד תקציב ראוי לעונה הבאה; האם יעמוד במילתו וימכור את המועדון לרוכש אחר; או שימשיך להציב את האימפריה היוונית כקבוצה ענייה ולא רלוונטית בשיפולי טבלת היורוליג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully