וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם באורוגוואי: "העונש שהוטל על אדינסון קבאני הוא גזענות של האנגלים כלפינו"

ארגון השחקנים באורוגוואי נגד העונש שספג חלוץ מנצ'סטר יונייטד: "ההתאחדות האנגלית לא רק שלא גינתה גזענות - היא עצמה גרמה לאפליה נגד התרבות האורוגוואית ודרך החיים שלנו"

תקציר: מנצ'סטר יונייטד - אסטון וילה 1:2/ספורט 1

ארגון השחקנים באורוגוואי פנה להתאחדות הכדורגל האנגלית בדרישה לבטל את עונש ההשעיה שהוטל על אדינסון קבאני, חלוץ מנצ'סטר יונייטד. כזכור, קבאני הושעה בשבוע שעבר משלושה משחקים וספג קנס של 100 אלף ליש"ט אחרי שהורשע בגזענות בעקבות סטורי שפרסם באינסטגרם, ובו מילה גזענית לכאורה, "נגריטו", שמתרגמת ל"שחרחר". הסטורי עצמו פורסם ב-29 בנובמבר אחרי שיונייטד ניצחה 2:3 את סאות'המפטון. החלוץ יחמיץ את המשחקים מול אסטון וילה, מנצ'סטר סיטי בגביע הליגה ו-ווטפורד בגביע.

אדינסון קבאני, שחקן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
החלטה שנויה במחלוקת. קבאני/רויטרס

קבאני טען שמדובר במילה שמתפרשת בצורה בוטה באנגלית, אבל בספרדית לא מדובר בכינוי גנאי. עם זאת, הוא קיבל בהכנעה את העונש. מנגד, מארגון השחקנים של אורוגוואי נמסר: "אנחנו נגד ההרשעה... כי ההתאחדות האנגלית לא רק שלא גינתה גזענות - בפעולה זו היא עצמה גרמה לאפליה נגד התרבות האורוגוואית ונגד דרך החיים שלנו. העונש מראה שבהתאחדות האנגלית יש דעות קדומות, ושהיא דוגמטית ואתנוצנטרית - ומאפשרת רק ראיית עולם אחת ופרשנות אחת מכריעה לדברים, כמה שגויה שלא תהיה.

"קבאני לא עשה שום פעולה שעשויה להתפרש כגזענית. הוא רק השתמש בביטוי שגור מאוד באמריקה הלטינית, שנעשית כפנייה לחבר אהוב. לפרש את זה כגזענות, זו אפליה וחוסר הבנה של התרבות האורוגוואית - וגם בורות, ולמעשה גם גזענות נגדנו. לכן אנחנו מגנים על קבאני ועל אופיו הבלתי ניתן לערעור".

גם דייגו גודין תומך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully