וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פארסה בליגה הארצית: ההתנהלות הבעייתית של ליגה חצי מקצוענית בזמן הקורונה

4.1.2021 / 14:30

באליצור נחל שורק החלו לגלות נדבקים בקורונה וכעת יש להם 8 מאומתים. היריבה ממשחקה האחרון, אליצור רמלה, המשיכה להתאמן למרות שידעה על כך, עד שמשרד הבריאות התערב. יו"ר רמלה: "לא אשם שזו חוקת האיגוד". איגוד הכדורסל: "השחקנים מחויבים בבידוד ביתי"

שחקני אליצור נחל שורק. מתוך עמוד הפייסבוק של אליצור נחל שורק, אתר רשמי
סיטואציה לא קלה. שחקני נחל שורק/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק של אליצור נחל שורק

בעוד מדינת ישראל נמצאת בסגר שלישי, ענפי ספורט וליגות רבות הוחרגו וקיבלו אישור להמשיך לשחק. רוב הליגות הן מקצועניות ומשתדלות להתנהל בצורה כזאת, אך כמה מהן אינן מקצועניות ובכל זאת קיבלו אישור. אחת מהן היא הליגה הארצית בכדורסל, ובה שני מחוזות - צפוני ודרומי. כמעט כל שחקני הליגה הזאת עובדים בעבודה נוספת. חלקם חיילים שנמצאים במהלך היום בבסיסי צה"ל השונים. משחקים רבים בליגות הללו נדחים בעקבות הקורונה, אך חלק מהקבוצות ממשיכות להתנהל כרגיל. על פי החוקים שנשלחו מאיגוד הכדורסל, משחקים נדחים אם לקבוצה יש ארבעה שחקנים בבידוד לפחות (או מאמן הקבוצה).

המחוז הדרומי של הליגה סוער בימים האחרונים בעקבות התפרצות של קורונה באליצור נחל שורק. נכון לשעה זו יש בקבוצה שמונה מאומתים, והפעילות שלה מושבתת. אלא שנחל שורק שיחקה ביום ראשון, ה-27 בדצמבר, לפני שידעה כי קיימים אצלה שחקנים מאומתים, כשהיריבה שלה הייתה אליצור רמלה. בנחל שורק ביקשו מרמלה לדחות את המשחק, כשלדברי מנהל הקבוצה צחי כהן, הבקשה הייתה מאחר ושחקני הקבוצה חששו מהסיטואציה שקיימת כעת עם הסגר. ברמלה סירבו לדחות את המשחק והוא התקיים, ובסיומו ניצחה רמלה 66:69.

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס,29 בדצמבר 2002. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
עוקבים בדאגה. משרד הבריאות ואלרעי פרייס/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

יומיים לאחר המשחק הודיע אחד משחקני נחל שורק בתחילת אימון הקבוצה כי הוא חש שלא בטוב והוא נשלח להתאמן לבדו. לאחר כמה זמן החל להתאמן עם שאר השחקנים. באותו הערב השחקן ושחקן נוסף עדכנו את מנהל הקבוצה כי הם חשים שלא בטוב ונשלחו ברביעי בבוקר לערוך בדיקות קורונה. ביום רביעי בערב רמלה, ששיחקה נגד נחל שורק, אירחה את מכבי שוהם, וניצחה אותה 73:83. ביום חמישי בבוקר חזרה התוצאה של השחקן הראשון שהתלונן, והיא הייתה שלילית. מנגד, השחקן הנוסף קיבל תשובה חיובית.

התוצאה התקבלה ביום חמישי בשעה 22:30. מנהל נחל שורק, צחי כהן, יצר קשר עם כל שחקני הקבוצה באופן מיידי, ועדכן אותם שעליהם להיכנס לבידוד ולעבור בדיקת קורונה ביום שישי בבוקר. במקביל עדכן את רכז הליגות באיגוד הכדורסל, נפתלי גושן, וציין בפניו שבמקרה דומה שקרה בתחילת העונה, כשאחד משחקני מעלה אדומים התגלה כחיובי, גם הם הוכנסו לבידוד ועברו בדיקות. במקביל לדבריו יצר כהן קשר עם ציון אסייג, מנהל הקבוצה של אליצור רמלה, ועדכן אותו.

ביום שישי שוחח צחי כהן עם יו"ר אליצור רמלה מוטי כהן ועדכן אותו שוב על הנושא. לוואלה! ספורט נודע כי עד לאימון של אליצור רמלה, ביום שבת בשעות אחר הצהריים, שחקני הקבוצה לא עודכנו על כך. בתחילת האימון אמר שחקן רמלה לשאר השחקנים על המצב בנחל שורק, וביקש לעזוב את האימון ואושר לו. שאר השחקנים המשיכו באימון כרגיל. רק בשעות הערב, לאחר שהחקירה האפידמיולוגית בנחל שורק המשיכה, העבירו את מספר הטלפון של איש הקשר ברמלה, והקבוצה נכנסה לבידוד. נכון לכתיבת ידיעה זו, כל אנשי רמלה שליליים לנגיף.

לוואלה! ספורט נודע כי במקרים דומים בליגה הלאומית, קבוצה ששיחקה נגד יריבה עם חולים מאומתים, נשלחה לעבור בדיקות לכל השחקנים, וגם במקרה עם פחות מארבעה שחקנים מאומתים נדחו משחקים. בליגה הלאומית וכן בליגת העל נמצאים המנכ"לים של מנהלות הליגות בקשר ישיר עם נציגי משרד הבריאות כדי לקבל הנחיות. בליגה הארצית, המצב שונה.

במקרה הזה, בעוד מספר הנדבקים בנחל שורק הלך והתאסף והגיע הבוקר לשמונה, המתינו רמלה להוראות משרד הבריאות, המשיכו להתאמן רגיל ולא נבדקו עד שקיבלו הוראות ממשרד הבריאות, למרות הידיעה כי שיחקו מול שחקן מאומת. באיגוד הכדורסל סירבו אף לדחות מיוזמתם את משחקה של רמלה נגד עירוני קרית אונו, שפנתה בנושא והודיעה כי היא מסרבת להתייצב למשחק נגד רמלה. לאנשי קרית אונו נאמר שעד שרמלה לא תיכנס לבידוד מטעם משרד הבריאות, המשחק לא יידחה. בסופו של דבר, המשחק נדחה רק אתמול בשעה 12:30 בצהריים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נפתלי גושן, היועץ המשפטי של מנהלת הליגה. קובי אליהו
עודכן. גושן/קובי אליהו

"החוקה אומרת שאי אפשר לשחק רק אם יש ארבעה שחקנים מאומתים", אמר היום לוואלה! ספורט בתגובה יו"ר אליצור רמלה מוטי כהן, "אם יש שלושה מאומתים, צריכים לשחק. אני הולך על פי החוק, אני לא מטומטם. המשחק מתבטל אם יש ארבעה שחקנים מאומתים. בתחילת האימון שלנו בשבת ידענו רק על שחקן אחד מאומת. במוצאי שבת אמרו לי שיש שלושה מאומתים. גם אחרי שיש ארבעה מאומתים, אני צריך אישור ממשרד הבריאות, אני חייב לשחק, אחרת הפסדתי טכנית. החוק באיגוד אומר שאם יש לך שלושה שחקנים מאומתים בקבוצה, אתה חייב להופיע. זה החוק. מה אני אעשה? אני לא אשם שזו החוקה. אני חייב להופיע".

כהן הוסיף על התגלגלות העניינים: "כשדיברו איתי ממשרד הבריאות התקשרתי למנהל קרית אונו ולאיגוד הכדורסל ואמרתי שצריך לבטל את המשחק. משרד הבריאות דיבר איתי ביום שבת בשעה 22:00 בלילה. עדכנתי את השחקנים שהם צריכים להיכנס לבידוד. ברגע שאמרו לי שאני צריך להיכנס לבידוד, שלחתי הודעה לכל הקבוצה להיכנס לבידוד. אני הולך לפי החוק. ביקשו ממני רשימה של טלפונים, תעודות זהות, הכל. שלחתי את כל 19 האנשים שהיו שם. ממה שאני יודע נחל שורק לא עדכנו על כל האנשים שלהם שהיו שם".

מאיגוד הכדורסל נמסר בתגובה: "אנו לוקחים ברצינות יתרה ומטפלים בכל אירוע ואירוע. חשוב לדעת כי לפי המתווה של משרד הספורט אותו אישרו כל הקבוצות בליגות שרשאיות לשחק (על גברים ונשים, לאומית גברים ונשים, ארצית גברים), השחקנים מחוייבים בבידוד ביתי המאפשר יציאה אך ורק לאימונים ומשחקים ואנו מצפים מכולם לנהוג לפי מתווה זה ומהקבוצות לדאוג שכך יהיה. חשוב שכל שחקן שמרגיש סימפטומים ינהג באחריות ולא יגיע לפעילות קבוצתו. כל משחק שמתגלים בו חולים מאומתים או שחקנים בבידוד נידחה ללא שום בעיות וכך גם קרה לגבי המשחק בין קרית אונו לרמלה שנידחה עוד במוצאי שבת".

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully