וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטף קרי התפוצץ, והודה שהביקורת הדליקה אותו: "כמו ג'ורדן, לקחתי את זה אישית"

כוכב גולדן סטייט חגג בצורה מופגנת את 62 הנקודות שלו ("אני אוהב שמדברים עליי"), בארה"ב כבר יודעים מי הפרשן שהדליק אותו, הרוקי ג'יימס וייסמן הרגיש שזה "כמו לצפות בדמות מ-NBA 2K", ודריימונד גרין יודע: "מיד אנשים יחפשו דברים בשביל להקטין את מה שסטף עשה"

דני אבדיה מדבר לאחר ניצחון הבכורה על מינסוטה/מתוך הטוויטר של וושינגטון וויזארדס

כמה התגעגענו לראות את סטף קרי במיטבו. אחרי שהחמיץ כמעט עונה שלמה בגלל פציעה, אחרי שפתח את העונה הנוכחית בצורה מעט מקרטעת, אחרי שכבר נדמה היה שהוא לא מצליח לשחזר את ימיו הגדולים ואת יכולת הקליעה המפורסמת שלו שהפכה אותו לאחד השחקנים הכי טובים ב-NBA - הלילה (בין ראשון לשני) כוכב גולדן סטייט "התפוצץ" כשקלע 62 נקודות בניצחון קבוצתו 122:137 על פורטלנד וקבע שיא קריירה.

קרי עשה את זה ב-36 דקות בלבד: הוא הפך לראשון שקולע 62 נקודות ומעלה ב-36 דקות מאז שקובי בריאנט קלע 62 ב-33 דקות ב-20 בדצמבר 2005 מול דאלאס. סטף הגיע ל-62 כשהוא צולף 8 מ-16 מהשלוש, כולל כמה שלשות די משוגעות, וסיים את הערב עם 18 מ-31 מהשדה ו-18 מ-19 מהעונשין. לנקודות שלו הוא הוסיף גם 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, וסחט מחמאות לא רק מהמאמן סטיב קר ומחבריו לקבוצה - אלא משחקנים רבים בליגה שהתרגשו לראות את הכוכב הגדול נראה שוב בשיאו.

עוד מספרים

* קרי הוא השחקן השני הכי מבוגר שקולע 60 נקודות ומעלה (בן 32 ו-295 ימים). קובי בריאנט קלע 60 בגיל 37.

* הוא הראשון שקולע 30 נקודות בכל מחצית מאז "פיסטול" פיט מארביץ' בפברואר 1977.

* ה-62 של קרי הן לא שיא המועדון, שבו מחזיק ריק בארי (קלע 64 נקודות ב-1974)

* זו הפעם השביעית בקריירה שבה סטף קולע 50 נקודות ומעלה. הוא השתווה לקווין דוראנט, ושניהם במקום הרביעי ברשימה מבין השחקנים הפעילים (ג'יימס הארדן 23, לברון ג'יימס 12, דמיאן לילארד 11).

* זו הפעם ה-49 (!) בקריירה שבה קרי קולע 8 שלשות למשחק. במקום השני ברשימה נמצא ג'יימס הארדן, שעשה זאת 21 פעמים.

סטפן קרי גולדן סטייט ווריירס לצד דמיאן לילארד פורטלנד בלייזרס. Tony Avelar, AP
מחמאות מלילארד. קרי/AP, Tony Avelar
סטפן קרי גולדן סטייט ווריירס. Tony Avelar, AP
סטפן קרי גולדן סטייט ווריירס/AP, Tony Avelar

"זו הייתה הופעה מבריקה", אמר מאמן גולדן סטייט סטיב קר, "ראינו את סטף עושה כל כך הרבה דברים לאורך השנים, כל כך הרבה לילות מדהימים, וזו זכות לאמן אותו, באמת. ולא רק בגלל הכישרון שלו, אלא בגלל הדרך שבה הוא נושא את עצמו, במנהיגות שלו, ובאמת בורכנו פה בקבוצה שסטף מוליך את הדרך שלנו. איזו הופעה!".

הרוקי ג'יימס וייסמן בן ה-19 הודה: "זה מטורף. זה הזכיר לי את המשחק NBA 2K כי נהגתי לשחק בו את סטף כל הזמן ותמיד הייתי קולע 60 נקודות, כך שבאמת לראות את זה קורה באמת, זה היה מדהים. הוא אגדה, כך שלראות אותו באופן אישי זה אדיר... הוא קלע סל כל 10 שניות. לא עמדנו בקצב שלו". דריימונד גרין (שקלע נקודה בלבד) אמר על קרי: "לסטף יש לפעמים נטייה סתם להתעסק עם הכדור... היום הוא לא התמזמז איתו... הכל היה זריקה לסל או מתקפה".

סטפן קרי גולדן סטייט ווריירס. Tony Avelar, AP
שוב בלתי ניתן לעצירה. קרי/AP, Tony Avelar
סטפן קרי גולדן סטייט ווריירס. Tony Avelar, AP
כמה לחץ השתחרר. קרי צוהל/AP, Tony Avelar
סטפן קרי גולדן סטייט ווריירס. Ezra Shaw, GettyImages
כוכב. קרי/GettyImages, Ezra Shaw

קרי הגיע למשחק אחרי שבשבועיים הראשונים של העונה הוא קלע 42 אחוז מהשדה ו-32 אחוז מהשלוש. לאחרונה התחילו להישמע קולות שמספידים אותו, כמו פרשן NBATV צ'אנינג פריי למשל, שאמר על קרי: "השנה יש סביבו הרבה שאלות, האם הוא יוכל להתאים את המשחק שלו בלי שיש סביבו כל כך הרבה שחקני אולסטאר שהופכים את כולם מסביבם לשחקנים טובים יותר".

היום במהלך המשחק אפשר היה להרגיש את ה"טירוף" של קרי, כשממש השתולל על המגרש אחרי הסלים שלו וחגג עם הספסל כשהוא רץ על כל המגרש וצוהל. אחרי ההצגה שלו סטף הודה שהוא שמע את הביקורת. "אתם מכירים את המם של ג'ורדן, נכון?", אמר קרי, כשהוא מכוון למשפט המפורסם של מייקל ג'ורדן מהסדרה "הריקוד האחרון", "'לקחתי את זה באופן אישי'. ובכן, אני לקחתי את זה באופן אישי".

"אני פשוט אוהב את זה", אמר קרי על המשחק, "אני אוהב כל מה שקשור במשחק הזה, בתחרותיות ובאש, אני אף פעם לא בורח מזה, פשוט אוהב להיות חלק מהאווירה הזאת ולשחק ברמה הכי גבוהה... כשיש משהו שמרגש אותך, זה נותן לך אנרגיה". על הביקורת אמר: "השחקנים הגדולים בטוחים בעצמם, זה לא משנה מה אומרים, וזה לא משפיע עלינו. כשאתה מנצח, תמיד יש מטרות על הגב שלך. זה חלק מהביזנס. אני אוהב שמדברים עליי, כי זה אומר שיש ציפיות".

דריימונד גרין הוסיף: "כשעושים עליך בילד אפ, בנקודה מסוימת אנשים רוצים לחסל אותך. רוצים לנפח אותך בשביל לפוצץ אותך. תמיד אנשים יחפשו דברים בשביל להקטין את מה שסטף עשה. בין אם זה 'הו, לא זכית ב-MVP של סדרת הגמר', או 'הו, מעולם לא סחבת לבד קבוצה'... אם אני לא טועה, הוא סחף את הקבוצה של 2015 די רחוק. ולמען האמת, הוא המנהיג של הקבוצה הזאת מאז שהגעתי. כך שאני לא יודע למה (הביקורת) נמא סביבו. אבל למי אכפת?".

  • עוד באותו נושא:
  • סטפן קרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully