וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההיסטוריה: סן אנטוניו מתפללת שבקי האמון לא תתייאש עד שתקבל צ'אנס אמיתי

העוזרת של פופוביץ' הפכה לאישה הראשונה שעומדת על הקווים במשחק NBA, קיבלה מחמאות מלברון ומפופוביץ', אבל שחקן הספרס חושש: מקבלי ההחלטות בליגה לא ימהרו לתת לה קידום

דני אבדיה על צעדיו הראשונים ב-NBA/washwizardsil, חשבון הטוויטר של וושינגטון וויזארדס בעברית

היסטוריה ב-NBA: לראשונה בתולדות הליגה, עמדה אישה על הקווים הלילה (בין רביעי לחמישי) במשחק רשמי. מי שחתומה על ציון הדרך הנשי היא בקי האמון, עוזרת מאמן סן אנטוניו, שקיבלה את המושכות אחרי שגרג פופוביץ' הורחק בהפסד 121:107 ללייקרס.

האמון בת ה-43, כוכבת עבר ב-WNBA, משמשת כעוזרת של גרג פופוביץ' משנת 2014 וכבר היו לה הזדמנויות אחרות לעמוד על הקווים, בפעמים הלא מעטות שפופוביץ' הורחק ממשחקים בשנים האחרונות, למרות זאת, במקרים הללו הטייטל הרשמי הועבר לעוזרים אחרים של פופוביץ'. הלילה זה השתנה.

"ברור שזה דבר גדול. אני חושבת שזה רגע מכונן", אמרה האמון, שמיועדת להפוך לאישה הראשונה שתתמנה למאמנת ראשית ב-NBA, ולפי דיווחים כבר קיבלה הצעות כאלה בעבר. "אני חלק מהקבוצה הזאת מאז 2007. השקעתי הרבה זמן כדי לבסס את עצמי כאן ולהשתפר, ועכשיו אני קוצרת את הפירות".

עוזרת מאמן סן אנטוניו ספרס בקי האמון. רויטרס
בדרך לקידום? יש מי שעדיין חשדן. בקי האמון הלילה/רויטרס

פופוביץ' הורחק אחרי עבירה טכנית כפולה שנרשמה לחובתו בשלהי הרבע השני. בירידה למחצית, הוא הטיל את התפקיד באופן רשמי על האמון, שהתרגשה אבל שמרה על קור רוח. "הוא הצביע עליי, וזהו. מאותו רגע זה הרגיש טבעי לגמרי. הוא אמר, 'הם שלך', וזהו. מאוד אופייני לו".

האמון סיפרה ששאר העוזרים של סן אנטוניו הסכימו פה אחד לתת לה לנהל את המשחק, למרות ש"הם היו על האוזניים שלי במשך כל הזמן".

"ברגע שפופ לא נמצא, אנחנו הופכים לקבוצה אחרת. הצוות המקצועי עובד בשיתוף פעולה מלא", סיפרה האמון. "כולם התגייסו וניסו לעזור לי. הם נתנו לי טיפים, הצעות לחילופים, ומה לא. אבל ככה זה בסן אנטוניו - תמיד עושים הכול יחד".

לברון ג'יימס שחגג את יום הולדתו ה-36 עם ניצחון נינוח, שיבח גם כן את האמון, והתרגש מההיסטוריה שעשתה. "בקי משקיעה המון מאמץ, וההזדמנות הזו הגיעה לה. הלילה היא קיבלה צ'אנס לקחת צעד קדימה ולהראות את הכישרון שלה והאהבה שלה למשחק, בדיוק כמו שעשתה בימים שהייתה שחקנית. היא בחורה חכמה מאוד והיא הרוויחה את מקומה בליגה בזכות. היה פשוט נפלא לשמוע אותה 'נובחת' על השחקנים איזה מהלך לעשות בהתקפה. יש לה תשוקה עצומה למשחק".

עוד בוואלה!

יום הולדת שמח: לברון חגג 36 עם ניצחון ושיא, בקי האמון עשתה היסטוריה

לכתבה המלאה
שחקן לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס חוגג. GettyImages
"היא הרוויחה את מקומה בליגה בזכות". לברון/GettyImages

גם המאמן היריב פרנק ווגל שיבח את האמון וטען שהיא תקבל בקרוב מאוד קבוצה כמאמנת ראשית. "כל המאמנים ב-NBA כבר שמעו עליה. כולנו יודעים שהיא משהו מיוחד. היא כאן מסיבה מסוימת. יש לה את היכולות, היא אינטליגנטית והשחקנים מכבדים אותה מאוד. אין לי ספק שיום אחד היא תהפוך למאמנת ראשית ב-NBA".

שחקני סן אנטוניו קיבלו את המצב הייחודי באהבה. "כל מי שקצת בקיא בהיסטוריה של ה-WNBA, יודע מה המשמעות של בקי לענף. אי אפשר לטעות בזה. היא אחת מאיתנו. כשהיא מדברת, כולנו מקשיבים בשקיקה", אמר דמאר דרוזן.

דז'ונטה מארי אמר ש"חייבים להוריד בפניה את הכובע. היא הגיעה לסן אנטוניו באותו זמן שאני הגעתי. ראיתי אותה מדברת עם כל השחקנים, בין ותיקים או צעירים, ותמיד יש מה לתרום. אני מאוהב בבקי למוות. אנחנו מאוד קרובים. בחגים, היא שולחת לי הודעות ושואלת מה שלום הבת שלי. אני שואל אותה בחזרה על הילדים שלה. אני מעריך אותה, ויודע שמחכה לה עתיד מזהיר. אני מקווה מאוד שהיא תמשיך בליגה ולא תרים ידיים. יום אחד זה יקרה, או שלא. מי יודע? אבל אין ספק שהיא בדרך הנכונה. הוא הופכת לסמל נשי בליגה הזו, וזה דבר עצום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully