וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האווירה הקשה בקבוצה: "דני אבדיה הוא נקודת האור בוושינגטון"

שחקני הוויזארדס ערכו "אסיפה ארוכה מהרגיל" אחרי עוד הפסד, בראדלי ביל עצבני, אבל לפחות הרוקי הישראלי נותן תקווה - דווקא בצד ההגנתי: "הוא כבר עכשיו אחד השומרים הטובים בקבוצה". התגובות

דני אבדיה על צעדיו הראשונים ב-NBA/washwizardsil, חשבון הטוויטר של וושינגטון וויזארדס בעברית

כשדני אבדיה נבחר תשיעי על ידי וושינגטון בדראפט, התקווה הייתה שהוא לפחות ייאבק עם קבוצתו החדשה על מקום בפלייאוף . שבוע מפתיחת העונה, נראה שזו מטרה רחוקה מאוד עבור הוויזארדס, שספגו הלילה (בין שלישי לרביעי) הפסד רביעי מארבעה משחקים בפתיחת העונה, 115:107 לשיקגו בבית.

אבדיה היה אחת מנקודות האור הבודדות אצל הוויזארדס. הוא סיים 26 דקות עם 9 נקודות (3 מ-6 מהשדה), 4 ריבאונדים, 4 אסיסטים, שתי חטיפות, חסימה ואיבוד, ובניגוד למרבית חבריו לקבוצה, הראה לפחות מאמץ וניצוצות הגנתיים.

"דני אבדיה הולך להיות שחקן טוב מאוד בליגה הזאת למשך הרבה מאוד זמן", צייץ פרשן NBC קווינטון מאיו, שכמו שאר כתבי וושינגטון, ציין לטובה בעיקר את ההגנה של הרוקי הישראלי. "לדני יש פוטנציאל להפוך לשומר אחד על אחד לגיטימי ב-NBA. ברמה הקבוצתית, הוא שומר טוב כבר עכשיו. ביחס לחבריו לקבוצה, זה לא מעט".

אבדיה הראה יכולת למידה ותיקון שגיאות במחצית הראשונה: במהלך אחד לקח אותו קובי ווייט מהבולס לסל בקלות וקלע, ובפעם הבאה שניסה לעשות זאת שוב, אבדיה שמר אותו חזק יותר וגרם לו לעשות צעדים. "קובי ווייט ניסה על דני אבדיה את אותו מהלך פעמיים. בפעם הראשונה זה הסתיים בסל קל. בפעם השנייה, באיבוד כדור. הוא לומד מהר", כתב פרד כץ מ"האתלטיק".

אבדיה, שהצהיר על עצמו בעבר כאוהד של שיקגו, ידע שיש לו הזדמנות להוכיח לבולס שהם טעו כשלא בחרו בו בבחירה הרביעית בדראפט, למרות שלפי דיווחים הם שקלו זאת ברצינות. גם אם הוא לא "התפוצץ", הוא בהחלט הראה שהוא מסוגל לעשות מהלכים הגנתיים מפתיעים. "ההגנה של הוויזארדס הייתה ונשארה בעייתית, אבל לפחות בינתיים היכולת של דני אבדיה בצד הזה של המגרש, בולטת לטובה. אבדיה רק בן 19, אבל הוא כבר עכשיו אחד השומרים הטובים של וושינגטון, לפחות בכל מה שקשור להגנה ללא הכדור", כתב צ'ייס יוז ב-NBC וושינגטון.

"אבדיה יצטרך להיות יותר יציב בהגנת האחד על אחד שלו, כמו כל רוקי, אבל גם בתחום הזה הוא מראה ניצוצות", הוסיף יוז. "היו לו כמה מהלכים הגנתיים יפים מול קובי ווייט, גארד שלשמור אותו זו משימה לא קלה, בטח לא עבור שחקן בגודל של אבדיה. בכל מקרה, ההגנה של אבדיה מרשימה. הוא ממש טוב בלשנות זריקות של שחקנים יריבים מבלי לבצע עבירות".

סקוט ברוקס מאמן וושינגטון וויזארדס. AP
הרחשים גוברים. סקוט ברוקס/AP

אבל למרות הסימנים המעודדים מצידו של אבדיה, וושינגטון במצב בעייתי למדי, והרחשים סביב מעמדו של המאמן סקוט ברוקס שנמצא בשנת החוזה האחרונה שלו, הולכים וגוברים.

"אנחנו נהיה בסדר גמור", הבטיח המאמן בסיום. "ברור שהתחושות לא טובות עכשיו, ושאף אחד לא מרוצה. כולנו לא אוהבים להפסיד. אבל אני חושב שאנחנו בדרך הנכונה. יש לי הרגשה טובה לגבי הקבוצה הזאת".

אבל לא נראה שהאופטימיות של סקוט ברוקס חלחלה לשחקנים. בסיום המשחק דווח על אסיפה ארוכה של השחקנים בחדר ההלבשה, וניכר שהשחקנים מתוסכלים מאוד. ראסל ווסטברוק נראה מיואש וקיבל שיחת עידוד מעוזר המאמן רוברט פאק, ובראדלי ביל סירב להתראיין לעיתונאים, בצעד חריג.

"אני שונא להפסיד. שונא, שונא, שונא. אין דבר רע יותר מזה", אמר ראסל ווסטברוק שסיים עוד משחק עם טריפל דאבל - השלישי שלו בשלושה משחקים העונה, מה שהכניס אותו לדפי ההיסטוריה של הליגה. "עוברים עלינו ימים קשים. מצד שני, אני עדיין חושב שאנחנו נמצא מזה. אני בטוח שאני באופן אישי אצא מזה. התפקיד שלי הוא להנהיג את הקבוצה גם כשלא הולך. אני בטוח שברגע שנפענח מי אנחנו מה אנחנו, יהיה קשה לעצור אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully