וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ג'יימס נבחר לספורטאי השנה של AP בפעם הרביעית בקריירה

כוכב הלייקרס, שזכה באליפות רביעית בקריירה, זכה בתואר המכובד גם בזכות הישגיו החברתיים מחוץ למגרש: "אני עדיין יודע מה אני עושה על המגרש, אבל אני יכול להשפיע יותר מחוץ למגרש מאשר עליו"

צפו בדני אבדיה מדבר אחרי הופעת הבכורה שלו ב-NBA/עריכת וידאו: ניר חן

לברון ג'יימס זכה באליפות רביעית בקריירה ובתום עונת ה-NBA הוסיף טבעת נוספת לרזומה, אבל גם הוא יודע שהניצחון הגדול שלו השנה הוא לא רק על המגרש: הערב (שבת) הוא קיבל הכרה נוספת לגדולתו, כאשר ג'יימס, כוכב לוס אנג'לס לייקרס, הוכתר כ"ספורטאי השנה" של סוכנות הידיעות AP, והוסיף עוד תואר לארון המפואר שלו.

כאמור, ההצלחה שלו לא הייתה רק על המגרש. ב-2020 לברון היה מראשי מאבק " Black lives matter" ומחאת השחורים בארה"ב, הוא סייע לשכנע רבים להצביע ולהשתתף בבחירות, ואף המשיך להשקיע כסף בצדקה ולעזור לבני עירו עם בית הספר (I PROMISE) שהקים - וכל זה כאמור בנוסף לזכייה באליפות ובתואר ה-MVP של סדרת הגמר בפעם הרביעית בקרירה.

"אני עדיין יודע מה אני עושה על המגרש, וברור שאני נותן הכל למשחק," אמר ג'יימס ל- AP. "אבל אני יכול להשפיע יותר מחוץ למגרש מאשר עליו. ואני רוצה להמשיך לעורר השראה באנשים בדרך שבה אני משחק כדורסל. יש עוד כל כך הרבה דברים שאני יכול לעשות מחוץ למגרש כדי לעזור בעידוד אנשים, השראה לאנשים, קירוב בין אנשים והעצמתם".

לברון ג'יימס. חשבון האינסטגרם של לברון ג'יימס, צילום מסך
לא רק כדורסלן גדול. ג'יימס/צילום מסך, חשבון האינסטגרם של לברון ג'יימס

פרס ספורטאי השנה של AP הוענק לראשונה בשנת 1931. הזכייה הרביעית של ג'יימס היא השוואת השיא שבו מחזיקים לאנס ארמסטרונג וטייגר וודס. שלוש נשים זכו בפרס AP לפחות ארבע פעמים; בייב דידריקסון זכתה שש פעמים, סרינה וויליאמס זכתה בחמש וכריס אוורט בארבע. ספורטאית השנה של AP תוכרז ביום ראשון.

במהלך 2020 ג'יימס קלע הכי הרבה נקודות וחילק הכי הרבה אסיסטים בליגה. הוא הפך גם לשחקן הראשון שהיה MVP בגמר ה- NBA בשלוש קבוצות שונות. הוא עבר את קובי בראיינט במקום השלישי ברשימת קלעי כל הזמנים, ועשה זאת יום אחד לפני שבראיינט מת בינואר האחרון בתאונת מסוק; הציוץ האחרון ששלח בראיינט היה הודעת ברכה לג'יימס.

"הוא השחקן הגדול ביותר שעולם הכדורסל ראה אי פעם", אמר מאמן הלייקרס, פרנק פוגל, על ג'יימס באוקטובר. "ואם אתה חושב שאתה יודע, אתה לא יודע עד שאתה נמצא סביבו כל יום, כשאתה מאמן אותו, כשאתה רואה את הראש שלו פועל, כשאתה רואה את ההתאמות שלו, רואה את הדרך שהוא מוביל את הקבוצה. אתה חושב שאתה יודע. אתה לא".

ג'יימס, שזכה בתואר ב-2013, 2016 ו-2018, הוא הכדורסלן שזכה הכי הרבה פעמים בתואר (מייקל ג'ורדן זכה שלוש פעמים), אבל הפעם התואר הוא בזכות המאבקים החברתיים שהוביל. אחרי מותו של ג'ורג' פלויד, כשכולם קיבלו הזדמנות לראות מה קורה, וכששמענו את השם של בריאונה טיילור וסיפורה הטרגי.. לאנשים שלנו זה הספיק, וגם לי", אמר ג'יימס, "ואז החלטתי לצאפת לפעולה ולגייס אנשים, והרגשתי שאוכל לשכנע אנשים ללכת עמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully