וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאונל מסי בריאיון חושפני: "סבלתי מאוד, הייתי צריך פסיכולוג, לא יודע אם אשאר"

ברצלונה, ברתומאו, המשבר, הילדים, השקרים, התקשורת, ניימאר, קומאן, גווארדיולה, סוארס, הפקס, ההחלטה לעזוב והדילמה בקיץ ("תמיד הייתה לי פנטזיה על ארה"ב"). ליאו מסי מדבר על הכול

תקציר ה-2:2 של לסטר סיטי מול מנצ'סטר יונייטד/ספורט 1

ליאונל מסי ערך ריאיון נרחב ל"la sexta", התייחס לעתידו בברצלונה, הבהיר שלא יעזוב בינואר, אבל סירב להתחייב שלא יעזוב בסיום העונה. כזכור, מסי כבר הודיע בקיץ למועדון שהוא רוצה לעזוב, כשהוא מיואש מההתנהלות של ההנהלה ורוצה לממש סעיף בחוזה שמאפשר לו להשתחרר בחינם. אחרי שהמועדון סירב ואיים שינקוט נגדו בצעדים משפטיים, מסי ירד מהדרישה והודיע שהוא נשאר, ונדמה היה שהוא פותח את העונה בצורה מדוכדכת, חסר מוטיבציה. היום (ראשון) התפרסם ריאיון ארוך וחושפני שלו, שבו הבהיר את מצבו, תחושותיו, מה הניע אותו לרצות לעזוב וגם תהיות בנוגע לעתידו.

על הריאיון עצמו אמר מסי: "אני איש של מילה, וכבר אמרתי שאני מוכן לדבר. אני לא אחד שמדבר הרבה ברשתות החברתיות, אני מעדיף לדבר עם האנשים שקרובים אליי". על הקבוצה והחיבור אליה: "אני אוהב את ברצלונה. החולצה הזאת (של ברצלונה) היא כל הרגש שלי. ברצלונה היא חיי. המועדון הזה גידל אותי ואימן אותי כשחקן וכאדם. הוא נתן לי הכול, ואני גם נתתי הכול. יש לי יחסי אהבה איתו. אני משחק בקבוצה יותר מ-15 שנה, תמיד ניסיתי לתת את המיטב שלי למועדון ולאוהדים". הוא הודה ש"המועדון עובר כעת תקופה מסובכת. ברמת המקצועית של הקבוצה, ברמה הכלכלית... יהיה קשה לחזור למקום שבו היינו".

אחרי העזיבה של הנשיא המושמץ ברתומאו, ועל רקע הבחירות לנשיאות, בבארסה קיוו שמסי יתרצה ויירד מהבקשה לעזוב, על אף שבקיץ יהפוך לשחקן חופשי. כעת, בריאיון עמו מסי אומר: "הייתה לי תקופה רעה מאוד, אחרי עונת 2019/20 ואחרי כל מה שקרה בקיץ. הרגשתי ככה גם בפתיחת העונה הזאת. עכשיו אני מרגיש טוב, רעב, נרגש. אני יודע שהמועדון הזה עובר תקופה קשה אבל אני מצפה בקוצר רוח לעתיד".

כוכב ברצלונה ליאונל מסי במהלך ריאיון טלוויזיוני. la Sexta, צילום מסך
נפתח. מסי/צילום מסך, la Sexta

עוד ממסי:

"החלטתי את זה לפני שלואיס סוארס שוחרר, אבל מה שהם עשו נראה לי משוגע, בגלל הדרך שבה שחררו אותו. הוא עזב בחינם, הם משלמים לו את החוזה, והוא עבר לקבוצה שנאבקת על תארים מולנו"

* "לשחק מול אצטדיון ריק זה נורא. זה הופך את הכול לשוויוני מאוד. זה לא אותו דבר להגיע לקאמפ נואו, ואין שם אף אחד. מה שחשוב זה רק לשחק בשביל חוזי הטלוויזיה והספונסרים. משחקים בשביל שיקולים כלכליים ולא בשביל המשחק. אבל אנחנו כן אוהבים לשחק ולהתאמן ועושים את זה".

* "נודע על לי על מותו של דייגו מראדונה בהודעה שקיבלתי מאבא שלי. לא האמנתי. ידענו שדייגו לא במיטבו, אבל לא האמנתי שהוא מת. זה היה נורא, רגע מטורף. אני לא חושב על הלוויה כמו של מראדונה, אבל זה נורמלי מה שהיה בגלל מה שדייגו היה עבור ארגנטינה ומה שעשה עבורה. הטירוף סביבו היה טבעי, הגיע לו הכול".

* על ה-8:2: "אני אמוציונלי. ואני לא אוהב להפסיד. ה-8:2 היה קשה בגלל הצורה שבה הפסדנו. הייתה לנו עונה קשה, ואפשר להפסיד, אבל לא בצורה הזאת".

* "אני לא משחק בשביל להיות הטוב בעולם או שיגידו את זה. אני משחק כדי לתת את המיטב עבור הקבוצה שלי, בכל משחק. אני לא עושה את זה בשביל להראות לכולם".

* היית שולח שוב את הפקס? "כן, כי זו הייתה דרך להפוך את זה לרשמי. בששת החודשים לפני כן אמרתי לנשיא שאני עוזב. הוא אמר לא, ורציתי להפוך את זה לרשמי. תמיד אהיה אסיר תודה למועדון. אבל באותו רגע הרגשתי שהשלמתי את המעגל, שאני זקוק לשינוי ושאני צריך לצאת מכל זה. ידעתי שזו תהיה שנת מעבר, עם שחקנים צעירים, אבל רציתי להמשיך להיאבק על תארים, על ליגת האלופות, על אליפות. ואז התחילו כל הבעיות, עם הנשיא שהתחיל להעביר דברים כדי לגרום לי להיראות כמו האיש הרע בסרט".

"זו הייתה תחושה קשה, כי רציתי לעזוב את המועדון של חיי. גם המשפחה שלי לא רצתה לעזוב, הילדים שלי אמרו לי לא לעזוב, אבל באותו הזמן ככה הרגשתי".

"החלטתי את זה לפני שלואיס סוארס שוחרר, אבל מה שהם עשו נראה לי משוגע, בגלל הדרך שבה שחררו אותו. הוא עזב בחינם, הם משלמים לו את החוזה, והוא עבר לקבוצה שנאבקת על תארים מולנו".

* איך ברתומאו רימה אותך? "בהרבה דברים. אבל אני לא הולך להגיד אותם. אני רק יכול להגיד שבהרבה דברים". על גוארדיולה: "דיברתי איתו על מה קורה, אבל לא על זה שאולי ניפגש שוב".

* "גם אמרו עליי שאני בוחר מאמנים, חברים שלי.. זה משהו שמפריע לי. אנשים מאמינים להרבה דברים שמופיעים בטלוויזיה או בעיתונים. הם מאמינים שאני בוחר מאמנים או שחקנים, ואין דבר רחוק מהמציאות מזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ליאונל מסי, ברצלונה. רויטרס
"לא בכיתי בגלל ענייני ספורט, אבל כן סבלתי, בגלל דברים אחרים, אך לא אכנס לזה"/רויטרס
"לפפ יש משהו מיוחד. הוא גורם לך לראות דברים בצורה נפלאה, הדרך שבה הוא מכין אותך למשחקים, איך להתגונן ואיך להתקיף. היה לי את המזל לעבוד עם גווארדיולה ולואיס אנריקה, שני המאמנים הכי טובים"

על תחילת הדרך שלו בברצלונה: "השנה הראשונה שלי פה הייתה קשה, עשיתי הכול כדי להגיע לכאן, את המשפחה שלי, הבית ספר שלי, העיר שלי, הגעתי למקום שלא הכרתי בו כלום. כשהגעתי הופרדתי מהמשפחה שלי. אחותי הייתה בת 15 והיא סבלה, אז היא הייתה חייבת לחזור לארגנטינה עם אמא שלי, אבא שלי ואני נשארנו כאן בברצלונה. הוא שאל אותי אם אני רוצה להישאר פה ולהגשים חלום, או לחזור לארגנטינה. ההחלטה שלי הייתה להישאר, ועשיתי את זה".

מסי נשאל האם הילדים שלו מתלוננים שמורים בבית הספר מנסים להתקרב אליהם רק בגלל שהם הבנים של מסי, וענה: "כן, זה קורה, תיאגו מתלונן על זה הרבה. הוא ילד שלא אוהב את הדברים האלה". מסי נשאל האם הוא בכה לאחרונה, וענה: "לא בכיתי בגלל ענייני ספורט, אבל כן סבלתי, בגלל דברים אחרים, אך לא אכנס לזה".

עוד בריאיון מסי נשאל עם אילו מאמנים אהב לעבוד, וענה ש"דיברתי עם גוארדיולה, אבל רק על מה שקורה, לא על זה שניפגש. לפפ יש משהו מיוחד. הוא גורם לך לראות דברים בצורה נפלאה, הדרך שבה הוא מכין אותך למשחקים, איך להתגונן ואיך להתקיף. היה לי את המזל לעבוד עם גווארדיולה ולואיס אנריקה, שני המאמנים הכי טובים".

ניימאר שחקן נבחרת ברזיל עם ליאונל מסי שחקן נבחרת ארגנטינה, 2016. GettyImages
"למה ניימאר אמר שנשחק ביחד? צריך לשאול אותו. יש לנו קבוצת וואטסאפ איתו ועם סוארס. ההודעה האחרונה הייתה אחרי הגרלת ליגת האלופות"/GettyImages

* על הלחץ הנפשי: "הייתי צריך ללכת לפסיכולוג. הייתי צריך לעשות את הצעד הזה, גם אנטונלה אמרה לי את זה. אבל לא יודע. אני יודע שאני צריך את זה בגלל מה שאני עושה, אבל אני איש סגור".

מסי הבהיר שהוא לא שוחח עם אף מועמד לנשיאות. כשנשאל על הגעה אפשרית של ניימאר או צ'אבי אמר: "זה לא קל כי אין כסף, וצריך להחתים שחקנים טובים כדי לזכות באליפות. לנשיא החדש יהיה מצב לא קל".

"למה ניימאר אמר שנשחק ביחד? צריך לשאול אותו. יש לנו קבוצת וואטסאפ איתו ועם סוארס. ההודעה האחרונה הייתה אחרי הגרלת ליגת האלופות. לא רציתי לפגוש אותו עכשיו".

* "היחסים שלי עם גריזמן טובים. אף פעם לא קרה משהו מהדברים שכתבו, שלא רציתי שיחתימו אותו. אין שום בעיה איתו, אנחנו אפילו נפגשים לפעמים".

* מסי הבהיר שלא יעזוב בינואר, אבל לא התחייב שיישאר בתום העונה: "אין לי שום דבר עד סוף העונה. אני חושב רק על לסיים את העונה ולזכות בתארים. תמיד הייתה לי פנטזיה לחיות בארה"ב, לעבור את החוויה הזאת. אבל כרגע אני מרוכז בששת החודשים שנותרו, להיאבק על מה שאפשר לעשות ולא לחשוב על סוף העונה ומה יקרה, לא טוב בשבילי להגיד מה אעשה. כי אני לא יודע".

* "היה קשה להסתגל למה שקרה בחדר ההלבשה. יש הרבה חדשים. מעט שחקני בית, הרבה תרבויות שונות, וזה מקשה עוד יותר על חדר ההלבשה. אבל לאט לאט מתחברים".

* "לא יודע אם אעזוב, אבל אם כן, ארצה לעזוב בדרך הכי טובה עם אפשרות לחזור בעתיד. ברצלונה גדולה מכל שחקן".

* "לא יודע מה אעשה כשאפרוש, אבל לבטח זה יהיה קשור לכדורגל. על אף שאינני רואה את עצמי כמאמן. אולי מנהל ספורטיבי, למצוא למועדון את השחקנים הכי טובים".

* "ברצלונה זה סיפור אהבה, מגיל צעיר, לקבוצה ולעיר. בכל מקרה, אי אפשר להכתים את כל הקריירה שלי. הכל פתוח, ונראה מה יהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully