וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגדת בוסטון סלטיקס לשעבר קיי סי ג'ונס הלך לעולמו בגיל 88

זכה ב-11 אליפויות עם המועדון - שמונה רצופות כשחקן בשושלת הגדולה של שנות השישים, שתיים כמאמן ואחת כעוזר מאמן

צפו בדני אבדיה מדבר אחרי הופעת הבכורה שלו ב-NBA/עריכת וידאו: ניר חן

כחודש וחצי לאחר מותו של טומי היינסון, גיבור נוספת בשושלת הגדולה של בוסטון הלך לעולמו. הפעם מדובר בקיי סי ג'ונס, שזכה עם הסלטיקס כ-11 אליפויות - שמונה כשחקן, שתיים כמאמן ואחת כעוזר - ומת הערב (שישי) בגיל 88. מלבד ביל ראסל, נכנס ג'ונס לספרי ההיסטוריה כמאמן האפריקאי-אמריקני היחיד שזכה ביותר מטבעת אליפות אחת. ראסל וחברו לשושלת הירוקה של שנות השישים סם ג'ונס הם היחידים שזכו ביותר אליפויות ממנו כשחקנים.

ג'ונס, שהעביר את כל קריירת המשחק שלו בבוסטון, היה שחקן משלים בקבוצה הגדולה של ביל ראסל ושותף לשמונה אליפויות רצופות - מעונת הרוקי שלו (1958/59) ועד 1965/66. ב-1967 תלה את הנעליים והחל בקריירה אימון שהביאה אותו בחזרה לבוסטון גארדן, הפעם כמאמן ראשי, ב-1983, כשהחליף את ביל פיץ'. הירוקים זכו תחתיו בשתי אליפויות, ב-1984 ו-1986. בהמשך עבד גם כמאמן ראשי בסיאטל וכעוזר בסופרסוניקס, דטרויט ושוב בוסטון.

"לא חשבתי שמישהו שקולע כל כך גרוע כמו קיי סי יצליח להישאר ב-NBA", אמר בעבר הרכז הראשון של בוסטון בוב קוזי, אותו גיבה ג'ונס. "לא חשבתי שהכישורים האחרים שלו יספיקו, אבל טעיתי. הוא הפך לשומר מדהים ולבסוף גם למד לקלוע, כך שהקבוצות היריבות לא היו יכולות להשאיר אותו פנוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully