וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משליח למשיח: סיפורו המופלא של ג'וניור מסיאס מרגש את איטליה

23.12.2020 / 12:30

עד גיל 25 הוא עוד עבד כמוביל מקררים, ושיחק בקבוצת חובבים עם מהגרי עבודה פרואנים. כעת בגיל 29 הוא בעיצומה של עונת בכורה נהדרת בסריה A במדי קרוטונה, שהגיעה לשיא עם אחד משערי העונה

צפו בכל שערי המחזור ה-14 בליגה האנגלית/ספורט 1

ג'וניור מסיאס ריחף באוויר, עצר ברכות את הכדור על החזה, ובנגיעה השניה שלח אותו בקשת מטריפה מעל שוער פארמה לואיג'י ספה. היה זה אחד משערי העונה באיטליה, והחלוץ הברזילאי של קרוטונה השלים צמד בדרך לניצחון 1:2 - 20 דקות קודם לכן הוא כבש גם בבעיטה שטוחה נהדרת לפינה. הוא הכוכב הלוהט של הקבוצה החביבה מהעיר הדרומית העניה ביותר שעל סוליית המגף.

גם לפני 10 ימים, כאשר רשמה העולה החדשה ניצחון בכורה העונה, 1:4 על ספציה, הרשית מסיאס פעמיים. כאשר השיגה קרוטונה נקודה ראשונה העונה לפני חודשיים, בתיקו 1:1 סנסציוני נגד יובנטוס, הוא נבחר לשחקן המצטיין על המגרש. בסך הכל יש לו כבר חמישה שערים העונה - כמו לאדין דז'קו וללאוטרו מרטינס, יותר מדריס מרטנס או אלברו מוראטה. כשמו כן הוא, מסיאס הוא המשיח של קרוטונה, והוא משיח מיוחד. לא שליחו של אלוהים הוא ג'וניור, אלא שליח עד הבית.

ג'וניור מסיאס שחקן קרוטונה. GettyImages
המשיח של קרוטונה. ג'וניור מסיאס/GettyImages

האח חזר לברזיל, ג'וניור נשאר לעבוד

כי סיפורו יוצא דופן בכל קנה מידה. מסיאס לא רק התקדם לראשונה בחייו לליגה הבכירה בגיל 29, לא רק שיחק לראשונה בחייו בליגת המשנה בגיל 28 - זה עוד כלום. עד לפני חמש שנים הוא עבד בהובלת מקררים ושואבי אבק ללקוחות פרטיים ברחבי טורינו. חלומו להתפרנס מכדורגל היה רחוק ממנו שנות אור, ורק צירוף מקרים נדיר איפשר לו להחיות את התקווה ולהתקדם בדרך משונה וביזארית, עד שקיבל את אור הזרקורים לו ראוי כישרונו. גורלו של מסיאס מדגיש כמה שחקנים טובים בפוטנציה הולכים לאיבוד ומנהלים חיים שגרתיים, בעבודות שגרתיות לגמרי. אם לא מאתרים אותך בגיל צעיר מאוד, הסיכוי שלך להצליח בכדורגל שואף לאפס. אבל, כפי שמוכיח מסיאס, הוא רק קרוב לאפס. הוא לא אפס עגול.

במולדתו, שם כמעט כל ילד חולם להפוך לפלה, לזיקו או לניימאר, לא קל לבלוט ולהתקבל לאקדמיות. מסיאס, שנולד בבלו הוריזונטה וניסה להשתלב בקרוזיירו אך נפסל, החליט בשלב מסוים שכדאי לחצות את האוקיאנוס בחיפושים אחרי הקריירה. ב-2011, כאשר היה בן 20, הוא טס לאיטליה ביחד עם אחיו, ושניהם האמינו משום מה שדווקא שם ישימו אליהם לב. המחשבה הזו היתה, כמובן, נטולת כל הגיון. האח חזר במהרה לברזיל, ג'וניור נותר בטורינו, אך נאלץ להרוויח כסף בעבודות מזדמנות, קל וחומר כאשר נולד לו בן.

עוד בוואלה!

פירלו מודה: "מילאן ואינטר טובות מאיתנו. הראש של השחקנים היה בחופשה"

לכתבה המלאה
אציו רוסי. GettyImages
ראה בגילוי של ג'וניור מסיאס סימן משמיים. אנצו רוסי/GettyImages

"מה אתה עושה כאן?"

בקיצור, הוא היה סתם מהגר עבודה שחי מהיד לפה. לשמחתו, הוא פגש בחבורה של מהגרי עבודה נוספים מדרום אמריקה - פרואנים שהקימו חברת הובלות. היתה להם גם קבוצת כדורגל בשם ספורט ואריקה ששיחקה בטורנירי חובבים שונים, והם הציעו למסיאס עסקה שאי אפשר לסרב לה - תהיה שחקן חיזוק אצלנו, ואנחנו נספק לך פרנסה. כך, במשך שלוש שנים הוא סחב מקררים מהבוקר עד הלילה, ובסופי שבוע נהנה לבעוט קצת בכדור. הוא עשה זאת היטב, והפרואנים ניצחו לא מעט משחקים בזכותו.

יום אחד התמודדה ספורט ואריקה נגד קבוצת פליטים, להם עזר אציו רוסי, שחקן העבר של טורינו שאף אימן אותה ללא הצלחה בתחילת המילניום לפני שנעלם במעמקי הליגות הנמוכות. רוסי נדהם מהביצועים של הברזילאי, שלא היה צריך לדעתו לרוץ על משטחי הבוץ הרעועים. מיד עם שריקת הסיום, הוא פרץ למגרש, ניגש למסיאס ותהה: "אתה כדורגלן מצוין. מה אתה עושה כאן?". הבחור רק חייך בביישנות. "איך קוראים לך?", שאל רוסי. "ג'וניור", השיב כוכב החובבים. "אתה יודע ששיחקתי פעם בטורינו עם ג'וניור אחר?", אמר רוסי, ששיתף פעולה עם המגן השמאלי האגדי של הסלסאו בשנות ה-80'. גם בכך הוא ראה סימן משמיים. הוא היה נחוש לסדר לחברו החדש קבוצה קצת יותר נורמלית.

"אני מרוויח יותר כשליח, ולא יכול לוותר על זה, יש לי משפחה". מסיאס עם אשתו וילדיו

השכר הראשון - 1,500 יורו

רוסי הכיר היטב את הבעלים של פוסאנו מהליגה השישית, ומיד הרים אליו טלפון. המועדון גילה עניין, אך השכר שהוצע למסיאס היה נמוך להחריד. "אני מרוויח הרבה יותר כשליח, ולא יכול לוותר על זה. יש לי משפחה", אמר הברזילאי למאמן. הוא כבר ממש לא האמין שכדורגל יכול להיות העיסוק העיקרי עבורו - ובצדק. ואולם, ב-2015, כאשר מונה רוסי בעצמו למאמן קזאלה מהליגה החמישית, חייו של ג'וניור השתנו בכל זאת. הנשיא שוכנע לתת לברזילאי 1,500 יורו בחודש כדי לגרום לו לזנוח את סחיבת שואבי האבק והתנורים. זה לא היה שדרוג כספי משמעותי, אבל מסיאס הלך על זה. עם רוסי על הקווים, בכל זאת היתה כאן תקווה מסוימת.

כך, בגיל 24, הוא החל סוף סוף את דרכו בכדורגל האיטלקי האמיתי. אחרי שקרע רשתות בקזאלה, גויס מסיאס ב-2016 על ידי קיירי מהליגה הרביעית, והצליח גם שם. הוא התגלה כשחקן כלבו איכותי בחלק הקדמי - גם חלוץ, גם עושה משחק, גם קיצוני. גם מכדרר בחסד, וגם שחקן קבוצתי. סקאוטים של פרו ורצ'לי מהליגה השניה איתרו אותו ב-2017, וההתלהבות היתה עצומה. הברזילאי כבר סיכם את תנאי החוזה והתכונן לקידום החלומי, אך אז התברר שזה בלתי אפשרי. לפי חוקי ההתאחדות האיטלקית, אסור לקבוצות מהליגה השניה והשלישית להחתים שחקנים מחוץ לאיחוד האירופי. העסקה בוטלה, ומסיאס שב לליגה הרביעית, הפעם במדי גוצאנו.

ג'וניור מסיאס שחקן קרוטונה. GettyImages
הפך במהרה לשחקן הרכב, אך השערים לא הגיעו. ג'וניור מסיאס בקרוטונה/GettyImages

מהצפון הרחוק לדרום הרחוק

עם זאת, עדיין היה חלון קטן לתקווה. התקנות מאפשרות לשחקנים מחוץ לאיחוד לשחק בליגה השלישית או השניה בתנאי שקבוצתם מסיימת במקום הראשון בליגה הרביעית. הדבר נועד בעיקר כדי למנוע מצב בו שחקנים נדרשים לעזוב את מועדונם בעקבות עליה. לכן, ידע מסיאס כי "אליפות" במחוזו תאפשר לפרו ורצ'לי לחזור אליו - והוא השיג את המטרה באופן הדרמטי ביותר. לקראת המחזור האחרון, נהנתה גוצאנו מיתרון שתי נקודות על פני קומו, וניצחון ביתי על ארקונאטזה היה מבטיח לה עליה. היא הפסידה, אך במקביל סיימה קומו רק בתיקו נגד קבוצה שאיבדה עניין, והתוצאה הזו היתה גורלית עבור מסיאס. אחרי ששמע את החדשות, הוא ירד על ברכיו והודה לאלוהים.

פרו ורצ'לי כבר לא התקשרה, אבל בתחילת 2019 החתימה אותו קרוטונה מהליגה השניה, על מנת לצרפו בקיץ. זה היה שינוי דרמטי עבור הברזילאי שהתרגש להתגורר בצפון ההררי של איטליה, והדרים לפתע לקצה השני של המדינה - אבל התחושה לגבי המעבר היתה טובה. בחבל קלאבריה קיבלו אותו בזרועות פתוחות, והוא הפך במהרה לשחקן מפתח בהרכב, אך השערים לא הגיעו. גם בגוצאנו לא היה ידוע מסיאס כסקורר גדול, ובקרוטונה נאלץ להמתין עד סוף דצמבר כדי למצוא את הרשת. "סוף סוף עשית את זה", סימס לו אז אציו רוסי, שלא הפסיק לעקוב אחרי התקדמותו. היה זה אקורד סיום פנטסטי לשנת 2019, ו-2020 התבררה כמדהימה פי אלף עבור הברזילאי.

ג'ובאני סטרופה מאמן קרוטונה. GettyImages
סומך עליו בעיניים עצומות. ג'ובאני סטרופה/GettyImages

"קשה להאמין שזה אמיתי"

גם הקורונה לא עצרה את נסיקתו. שישה שערים ושישה בישולים אולי לא היוו נתון סטטיסטי מדהים, אך הם סייעו לקרוטונה לשוב לליגה הבכירה, ולשליח המקררים להגשים את החלום הכמוס למענו הגיע לפני כמעט עשור לאיטליה, ואותו הספיק לזנוח יותר מפעם אחת. בגיל 29, הוא היה על הבמה הגדולה, והמאמן ג'ובאני סטרופה סומך עליו בעיניים עצומות. הוא שחקן השדה היחיד של קרוטונה שפתח בהרכב בכל המחזורים, ומשחק ההתקפה בנוי סביבו. בחמשת משחקי הבית הראשונים הוא פגש את מילאן, יובנטוס, אטאלנטה, לאציו ונאפולי. אחרי התיקו מול הגברת הזקנה, אמר הברזילאי: "קצת קשה לי להאמין שזה אמיתי". אפשר להבין אותו.

אז עכשיו הגיעו גם השערים. ועוד איזה שערים! "ג'וניור הוא סיפור נפלא", אמר סטרופה אחרי החגיגה מול פארמה, "דווקא בליגה הראשונה הוא טוב יותר וחד יותר. בעונה שעברה, הוא לא היה מדויק מספיק מול השער, אבל עכשיו יש לו המון בטחון עצמי, והוא עושה דברים אדירים". ומי יודע, אולי 2021 תהיה קסומה אפילו יותר עבורו. באגדה הזו הכל אפשרי, וייתכן שקרוטונה לא תהיה התחנה האחרונה בקריירה הייחודית של המשיח שהיה עד לא מכבר סתם שליח.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully