וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאניס ספרופולוס: "עם הסגל המלא המצב שלנו שונה לחלוטין. יש יותר פתרונות"

15.12.2020 / 11:16

מאמן מכבי תל אביב אופטימי לקראת המשחק מול וילרבאן (רביעי, 21:45, ספורט 5): "אנחנו במצב הכי טוב שהיינו העונה. מתחילים לבנות את המשחק שלנו"

דני אבדיה מדבר אחרי משחק הבכורה בקדם העונה/עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

כשהיא נמצאת בעיצומו של מומנטום חיובי, תנסה מכבי תל אביב לעשות צעד נוסף לעבר הפלייאוף ביורוליג כשתתארח מחר (רביעי, 21:45, שידור ישיר ב-5PLUS) באסטרובול שבוילרבאן אצל הקבוצה המקומית. מכבי מגיעה למשחק אחרי שני ניצחונות רצופים, לראשונה העונה, ובמאזן של חמישה ניצחונות מול שמונה הפסדים. וילרבאן הפסידה את שלושת משחקיה האחרונים ומאזנה שלושה ניצחונות ותשעה הפסדים.

היום בצהריים ערכה מכבי את האימון המסכם שלה ביד אליהו לקראת ההתמודדות, לאחריו יצאה לנמל התעופה בדרכה לצרפת, בתקווה לטיסה חלקה וללא תקלות כמו שהייתה בשבוע שעבר. השבוע הנוכחי יהיה השני העונה בו מכבי תשחק שני משחקי חוץ בשבוע משחקים כפול, כשאחרי המשחק תצא הקבוצה, גם כן בטיסה שכורה, לברצלונה, למשחק השני השבוע שייערך ביום שישי.

מכבי תל אביב מגיעה למשחק בעיצומה של התקופה הטובה ביותר שלה העונה. הצהובים ניצחו בשני המשחקים האחרונים שלהם את הכוכב האדום בלגרד ובאסקוניה, בעיקר בזכות יכולת הגנתית מצוינת, ונראה כי סוף סוף עלו על הדרך לנצח משחקים, כולל כאלה שמגיעים לדקות האחרונות ללא הכרעה. התקווה של הצהובים הוא למשוך את רצף הניצחונות גם בצרפת, ולהגיע משוחררים יותר לקראת המשחק בברצלונה בהמשך השבוע.

אחת הסיבות לאופטימיות אצל מכבי היא היכולת המשופרת של טיילר דורסי, שכזכור רושם פערים משמעותיים בין ניצחונות להפסדים. בניצחונותיה של הקבוצות רושם דורסי 13.8 נקודות למשחק לעומת 8.1 נקודות בלבד בהפסדים.

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. אודי ציטיאט, אודי ציטיאט
שבוע מאתגר. ספרופולוס/אודי ציטיאט, אודי ציטיאט

"וילרבאן קבוצה אתלטית מאוד, יש לה רוטציה ארוכה והיא קולעת טוב מאוד מבחוץ", אמר יאניס ספרופולוס במסיבת עיתונאים לקראת המשחק. "אלה המאפיינים שלה. צריכים לדבוק בתכנית המשחק כי זו יריבה מסוכנת מאוד, שהמאזן שלה לא מלמד על היכולת שלה. הם היו קרובים לנצח במדריד, והראו נגד ברצלונה בבית כמה טובים הם יכולים להיות.

"אם נאפשר להם לשחק את המשחק שלהם, נהפוך את החיים שלנו לקשים. צריך לשמור טוב מאוד ולשחק ביחד בהתקפה. הגנה טובה באה עם התקפה טובה, צריך לשחק טוב בשני צידי המגרש. אם לא נשחק ככה, אין לנו הרבה סיכוי".

ספרופולוס הודה שהחזרה של הפצועים כולל ג'ון דיברתולומאו, עומרי כספי ויובל זוסמן, משנה את התמונה. "עם הסגל המלא המצב שלנו שונה לחלוטין. יש לנו יותר פתרונות ויותר איכות. הגענו לזה רק בדצמבר, אבל אנחנו במצב הטוב ביותר שלנו העונה. עדיין אנחנו יכולים לשחק טוב יותר, כי אנחנו משחקים בסגל כזה רק שבועיים, והשחקנים הפצועים שלנו עדיין לא בכושר הטוב ביותר שלהם. שיתוף הפעולה יהיה טוב יותר בהמשך. אנחנו מתחילים לבנות את המשחק שלנו ולשפר את המשחק שלנו".

וילרבאן, בעונתה השנייה הרצופה ביורוליג, פתחה את העונה בצורה נוראית גם בשל התפרצות קורונה בקבוצה, אך לאחר החזרה יצרה רצף יפה של משחקים שאף העלה אותה מעל מכבי תל אביב בטבלה לתקופה מסוימת. אלא שלאחרונה חזרה הקבוצה למסלול ההפסדים, למרות שמציגה יכולת משופרת.

השחקן המוביל של הקבוצה הוא נוריס קול, אקס מכבי, שרושם 11.1 נקודות ו-4 אסיסטים לערב, כשלצידו בולט האמריקאי הוותיר דיוויד לייטי עם 10.8 נקודות, שחקן הפנים הצרפתי מוסטפה פול עם 9.9 נקודות ו-5.8 ריבאונדים למשחק. שחקנים בולטים נוספים הם גרשון יבוסלה, עד לפני שנתיים שחקנה של בוסטון סלטיקס, שארל קהודי ואנטואן דיו הוותיקים המקומיים והאמריקאי אלריק פרימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully