וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבל בכדורגל הצרפתי: המאמן האגדי ז'ראר הוייה הלך לעולמו בגיל 73

מאמן ליברפול ופ.ס.ז' בעבר מת בפתאומיות בפריז. רק לפני שלושה שבועות עבר ניתוח בשל מפרצת באבי העורקים והבטיח: "אני חזק מתמיד"

תקציר: פולהאם - ליברפול 1:1/ספורט 1

אבל בכדורגל הצרפתי והעולמי: ז'ראר הוייה, מאמן העבר האגדי של ליברפול, פריז סן ז'רמן, נבחרת צרפת ועוד, הלך לעולמו היום (שני) בפריז, בנסיבות שעדיין לא הובררו. הוייה בן ה-73 סבל בשנים האחרונות ממחלה בכלי הדם, ונותח לפני שלושה שבועות בלבד בשל מפרצת באבי העורקים.

רק לפני מספר ימים התראיין לתקשורת הצרפתית אחרי הניתוח ואמר: "אני עובר התמודדות לא פשוטה, אבל מרגיש חזק יותר מאי פעם". היום הוא מת בפתאומיות בביתו שבפריז.

הוייה נודע כמומחה בגידול ופיתוח של שחקנים צעירים. כעוזרו של מאמן נבחרת צרפת איימה ז'אקה, הוא תרם רבות לקידומם של שחקנים כמו תיירי הנרי, רובר פירס ודויד טרזגה, והיה שותף לזכייה של הטריקולור במונדיאל הביתי בשנת 1998. עוד קודם לכן שימש כמאמן ראשי של נבחרת צרפת, אבל הקדנציה שלו על הקווים לא הייתה מוצלחת במיוחד, ואף כללה את ההפסד המפורסם 3:2 לנבחרת ישראל בפארק דה פראנס, אולם תרומתו לזכייה במונדיאל 1998 שינתה את התפיסה לגביו.

ז'ראר הוייה מאמן צרפתי. GettyImages
עוד אבידה לכדורגל העולמי. ז'ראר הוייה/GettyImages

את שנותיו הטובות ביותר כמאמן ראשי עשה בליברפול, אותה אימן מ-1998 עד 2004. תחתיו זכו המרסיסיידרס בגביע אופ"א בשנת 2001, ובאותה שנה הניפו גם את הגביע האנגלי. שנים קודם לכן הוא אימן את פריז סן ז'רמן, איתה זכה באליפות מקומית אחת בשנת 1986.

לקראת סוף הקריירה אימן גם את ליון איתה זכה בשתי אליפויות ושני גביעים, ופרש מאימון בשנת 2011 אחרי עונה אחת בלבד באסטון וילה בהמלצת רופאיו, אחרי שסבל מבעיות רפואיות.

מותו של הוייה ממשיך את שנת 2020 "המקוללת", שגבתה את חייהם של שלל דמויות אגדיות בעולם הספורט, כולל דייגו מראדונה, קובי בריאנט ואחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully