וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמנים זרים יצטרכו לעמוד בתנאי סף כדי לעבוד בליגת העל בכדורסל

13.12.2020 / 11:43

משרד הספורט אישר את הצעת האיגוד. הקריטריונים: ותק של ארבע שנים לפחות בליגה בכירה, או השתתפות במפעלים אירופיים מובילים

צפו בשיחה בין דני אבדיה לבראדלי ביל באימון/מתוך חשבון הטוויטר של וושינגטון וויזארדס

משרד התרבות והספורט ואיגוד הכדורסל פרסם היום (ראשון) נוהל וקריטריונים למאמנים זרים המבקשים לאמן בליגות הכדורסל, "כך שישפרו את רמת מאמני הכדורסל המבקשים לאמן בישראל ויחזקו את מעמד המאמן הישראלי. בכך משרד הספורט ואיגוד הכדורסל מיישרים קו עם המדינות המובילות בכדורסל האירופאי", נכתב בהודעה לעיתונות מטעם שני הגופים.

על פי הנוהל החדש מאמן שמבקש לעבוד בישראל יצטרך לעמוד לפחות באחד הקריטריונים: אימן ב-12 השנים האחרונות לפחות ארבע שנים מלאות במדינה בה אימן בליגה הבכירה ביותר, או שנתיים לפחות בליגת NCAA בכירה, השתתף לפחות בשתי אליפויות יבשת כמאמן ראשי בבוגרים, זכה עם קבוצה במפעל אירופי או יבשתי חשוב, אימן עונה אחת ב-NBA או WNBA, אימן שתי עונות מלאות ביורוליג, או 3 ביורוקאפ\צ'מפיונס ליג. התקנה היא לגבי מאמנים זרים ולא עולים חדשים והיא תכנס לתוקפה ב-1.1.21.

מבין כל חמשת המאמנים הזרים שמאמנים כעת בישראל, רק יאניס ספרופולוס (מכבי תל אביב) ובראד גרינברג (עירוני נס ציונה) עומדין בקריטריונים. דניאל סאואנה ממכבי חיפה, יאניס קסטריטיס מהפועל תל אביב וסטפנוס דדאס מהפועל חולון, לא עומדים בתקנות אבל יוכלו להמשיך עד סוף העונה. הנוהל מדבר על מאמנים זרים חדשים שירצו לאמן בישראל.

מאמן הפועל חולון סטפנוס דדאס. דני מרון
הסוף לנהירת המאמנים היוונים? סטפנוס דדאס/דני מרון

"העלאת רמת הכדורסל בארץ תלויה גם ברמת המאמנים", אמר שר התרבות והספורט חילי טרופר בהודעה לעיתונות, "מדובר בצעד חשוב שגם מעלה את הרמה וגם מחזק את מעמד המאמן הישראלי. מטרת התיקונים הללו היא להבטיח בין השאר כי המאמן הישראלי לא נשאר מאחור. השחקנים והשחקניות על המגרש ומחוצה לו יקבלו מקסימום מקצוענות כראוי לענף הכדורסל. אני מאמין כי שמירה על המאמנים הישראלים שלנו בעלי האיכויות והישגיהם המרשימים יעלו את מדינת ישראל מעלה לקטוף הישגים רבים ובו בזמן לשמור על המאמנים כחול לבן".

יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי הוסיף: "אני מברך את משרד התרבות והספורט והשר טרופר, על ההחלטה שבאה להגן על מעמדו של המאמן הישראלי. המאמנים הישראלים הוכיחו לאורך השנים שהם בצמרת המאמנים באירופה ובעולם ואני מודה על הסדרת אמות המידה להעסקת מאמנים זרים בארץ כמקובל במדינות כדורסל מובילות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully