וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איציק קורנפיין: "המדינה לא תיתן לעסקת בית"ר ירושלים להיכשל"

היו"ר והקפטן לשעבר התארח בפודקאסט "דאבל טים", חזר לניסיונו המר מסדאייב וקדאייב, וניתח את מכירת הקבוצה לבן ח'ליפה: "לא הערכנו נכון את גודל ההתנגדות, וחוגג לא צריך לשלול שום תרחיש. לא הייתי מביא שחקן ערבי בכוח. הביקורת של טביב לא הוגנת"

"עסקת המכירה של בית"ר ירושלים היא הגדולה, ובעיקר המתוקשרת ביותר, מאז חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות. אף אחד לא ייתן לעסקה הזאת להיכשל. אם היא תיכשל, יהיו לה השלכות מדיניות. תהיה לזה השפעה תקשורתית ותדמיתית, ולכן לא ישאירו את משה חוגג לבד. בית"ר ירושלים תקבל את כל התמיכה שהיא צריכה מהמשטרה, מבתי המשפט ומכל גורם אחר שיעזור למגר את ההתנגדות".

מנהל אגף הספורט בעיריית ירושלים, איציק קורנפיין, נותר עד היום אחד הסמלים הגדולים של בית"ר ירושלים. במשך 18 שנים הוא עבד בשורותיה, כשוער, קפטן ואחר כך גם כיו"ר, והוא מודה שגם הוא הופתע ממכירת 50 אחוזים מהמועדון לשייח' האמירתי חמד בן ח'ליפה.

"אף אחד לא ראה את זה בא, לא ב-2011, לא ב-2012 וגם לא ב-2019", אומר קורנפיין, שהתארח השבוע ב"דאבל טים", הפודקאסט של וואלה! ספורט. לטענתו, אין טעם בניסיונות שכנוע של אנשי לה פמיליה משום שהם "מונעים בעיקר מאידיאולוגיה", מבהיר כי "לא כל מי שמתנגד לעסקה הוא גזען" ומוסיף: "לא הייתי מביא עכשיו שחקן ערבי בכוח, בשביל ההצהרה".

משה חוגג עם השייח' חמד בן חליפה, בעלי בית"ר ירושלים צופים במשחק. אתר רשמי בית"ר ירושלים, אתר רשמי
ללמוד מהניסיון המר של קורנפיין. חוגג ובן ח'ליפה/אתר רשמי, אתר רשמי בית"ר ירושלים

קורנפיין היה בעין הסערה כשבית"ר החתימה את שני השחקנים הצ'צ'נים, זאור סדאייב וג'יבריל קדאייב, ומנסה לתרום מעט מניסיונו לטובת הבעלים הנוכחי, משה חוגג. "עשינו הרבה מאוד טעויות בניהול המשבר עם הצ'צ'נים. לא הערכנו נכון את גודל ההתנגדות, ואכלנו אותה. לא הייתה לנו תוכנית מגירה, והיינו זקוקים לעזרה מאנשי מקצוע ברמה התקשורתית והפוליטית. הקהל הטוב של בית"ר נעלם והפסיק להגיע למשחקים, כי היו מלחמות בתוך היציעים והאווירה לא הייתה נעימה. ומעל לכל, הבחירה בשחקנים לא הייתה טובה, מבחינת היכולת ומבחינת הגיל.

"חוגג לא צריך לשלול שום תרחיש", משוכנע קורנפיין. "כשהמשטרה באה אליי והצמידה לי אבטחה, חשבתי שזו בדיחה, ושמדובר רק בכמה ילדים שמאיימים. גם זו הייתה טעות".

היו"ר לשעבר לא חש בנוח עם הביקורת הנוקבת שמתח השבוע הבעלים הקודם, אלי טביב, על מחליפו. "טביב לא היה שמח אם בעלים קודמים היו מבקרים אותו, והיה הרבה על מה לבקר את ההתנהלות שלו. זה לא הוגן ולא הגון מצידו לבקר את חוגג, וזה לא היה במקום. אני לא הייתי נוהג כך".

* עוד פרקים של "דאבל טים"
* עמוד הפודקאסטים של וואלה! NEWS
* עיקבו אחר הפודקאסט ביישומונים:
גוגל
אפל
ספוטיפיי
ספריקר

עוד בוואלה!

גיא פניני: "הלוואי שגם נבחרת הכדורגל תביא אותנו לטורניר גדול"

לכתבה המלאה

"דאבל טים", פודקאסט 16

0:26 בין הצ'צ'נים לאמירתים: הפעם זה ייגמר אחרת?

3:19 איציק קורנפיין על המשמעות המדינית של עסקת בית"ר

7:33 איפה הרוב הדומם היה בימי סדאייב וקדאייב?

11:16 ההבדל בין חוגג לגאידמק, טביב והבעלים האחרים

16:04 הטעות של קורנפיין בטיפול במשבר הצ'צ'נים

21:07 מה המניע שעומד מאחורי לה פמיליה?

23:23 קורנפיין מגיב לביקורת של אלי טביב

29:16 "הייתי עצוב ביום שבו עזבתי את בית"ר"

32:33 היחסים עם ארקדי גאידמק: "דמות טרגית"

35:40 מקומה של התקשורת בסיקור המחאה וההתנגדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully