וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקנדל הטיית משחקים בליגה במולדובה. ויש כמובן גם קשר ישראלי

החשד: הטיית יותר מ-20 תוצאות. הרווח: 600 אלף יורו. החשוד העיקרי: יורי אוסיפנקו ששמו נקשר גם למכירת משחק בישראל

תקציר: הופנהיים - אוגסבורג 1:3/ספורט 1

ב-2003 החליט בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל של ישראל להפחית שתי נקודות ממאזנה של אחי נצרת בגין ניסיון להטיית משחק. על פי כתב האישום, מחזיק תיק הספורט בעיריית נצרת, אחמד חילו, הציע לגורמים במכבי כפר כנא סכום כסף כדי שישכנעו את שני שחקניה הזרים, ויאצ'סלב סולטן ויורי אוסיפנקו, לא להתאמץ במשחק נגד אחי. אותם גורמים בכפר כנא דחו את ההצעה ואחי בכל מקרה ניצחה 0:1 ועלתה לליגת העל לראשונה אי פעם.

17 שנים חלפו ושמו של יורי אוסיפנקו שוב מככב בסקנדל של הטיות משחקים, הפעם במולדובה. שחקן העבר שנחשב למאמן מוערך במולדתו, נעצר שלשום עם שלושה בכירים במועדונים מהליגה הראשונה במולדובה במסגרת חקירת הטיית משחקים נרחבת. המשטרה המקומית עדיין מחפשת שני מבוקשים שנעלמו וגם עיכבה לחקירה כמה אנשים, ביניהם איגור דוברובולסקי האגדי.

לפי החשד, לפחות ממחצית קבוצות הליגה הבכירה במולדובה (בה משחקות 10 קבוצות) היו מעורבות בהטיית משחקים בחצי השנה האחרונה. מהחקירה עולה שארגון פשיעה יצר קשר עם גורמים מקומיים ששיחדו נשיאי מועדונים, מנהלים ומאמנים. במולדובה משוכנעים שהצעד הבא יהיה מעצרים של שחקני כדורגל.

יורי אוסיפנקו, מאמן כדורגל מולדובי. צילום מסך, צילום מסך
אז איך בדיוק אחמד חילו קשור לסיפור? אוספינקו/צילום מסך, צילום מסך

במשטרת מולדובה מדברים על לפחות 20 משחקים שהתוצאות שלהם הוטו כדי שארגון הפשיעה יגרוף רווחי הימורים. אוסיפנקו, אקס מכבי כפר כנא מהליגה הלאומית והיום מאמן ספראנצה ניספורני, הוא אחד מארבעת החשודים המרכזיים מעולם הכדורגל ועל פי החשד, הארבעה הרוויחו כ-600 אלף יורו - סכום גבוה מאוד במציאות הכלכלית הלא פשוטה במדינה המזרח אירופית.

מדובר כמובן במכה קשה לכדורגל המולדובי, שבין כה וכה נמצא בהידרדרות תהומית. נבחרת מולדובה שירדה עד לדרג ו', הוגרלה לבית ו' במוקדמות מונדיאל 2022, שם היא תפגוש את ישראל. היא תארח את הכחולים-לבנים במחזור השלישי ב-31 במרץ ותתארח בישראל ב-12 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully