וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן נבחרת אנגליה לשעבר חלה בדנמציה בגלל נזק מוחי מראגבי: "לא זוכר שזכיתי בגביע העולמי"

סטיב תומפסון, 42, תובע את ראשי הראגבי באנגליה ובהתאחדות העולמית בעקבות הנזק למוחו, וטוען שנמחקו לו זיכרונות מחיים שלמים: "רואה משחקים מ-2003, ולא זוכר אף אחד מהם. זה מפחיד"

תקציר: טוטנהאם - ארסנל 0:2/ספורט 1

סטיב תומפסון, שזכה בגביע העולם בראגבי עם נבחרת אנגליה, טוען שהא ושבעה שחקני עבר אחרים נותרו עם נזק מוחי קבוע מהמשחק - ונמצאים בתהליך של הגשת תביעה בגין רשלנות. כולם אובחנו לאחרונה כסובלים מסימנים מוקדמים של דמנציה, ולדבריהם זה בגלל פגיעות חוזרות ונשנות בראש.

תומפסון, רק בן 42, שיחק בכל משחק של נבחרת אנגליה כשזכתה בגביע העולם בשנת 2003, אך הוא טוען: "אני לא זוכר אף אחד מהמשחקים האלה. זה מפחיד".

כתב התביעה הוא בהיקף של מיליוני ליש"ט, והוא יופנה כלפי ראשי הראגבי האנגלי והעולמי. זהו המהלך הראשון מסוגו בראגבי העולמי, ואם יצליח, עלול להביא לשינוי מהותי באופן שבו המשחק משוחק. עורכי הדין טוענים כי כי עוד 80 שחקנים לשעבר בין הגילאים 25 עד 55 מראים סימפטומים כמו של תומפסון.

מהגוף המנהל של הראגבי העולמי נמסר: "על אף שאיננו מגיבים על ספקולציות, הראגבי העולמי מתייחס ברצינות רבה לבטיחות השחקנים ומיישם אסטרטגיות למניעת פציעות על בסיס הידע, המחקר והראיות העדכניים ביותר".

סטיב תומפסון, נבחרת אנגליה ראגבי. GettyImages
רק בריאות. תומפסון/GettyImages
סטיב תומפסון, נבחרת אנגליה ראגבי. GettyImages
והוא לא לבד. תומפסון/GettyImages

תומפסון מתמודד עם דמנציה מוקדמת, ולדבריו, כל הזיכרונות מגביע העולם פשוט נעלמו. הוא רשם 195 הופעות בנורת'המפטון לפני שעבר לצרפת, והוא רשם 73 הופעות בנבחרת אנגליה. הוא פרש לראשונה בשנת 2007 בגלל פציעה קשה בצוואר, אבל קיבל אישור לחזור - לפני שנאלץ לפרוש שוב בדצמבר 2011 בגלל אותה בעיה.

תומפסון אומר שמצבו כל כך מתקדם שהוא לא זוכר שום דבר שקרה באותם משחקי מונדיאל 2003. "זה כאילו שאני צופה במשחק שבו אנגליה משחקת, ואני יכול לראות אותי שם - אבל לא הייתי שם, כי זה לא אני", אמר, "זה פשוט מוזר. אנשים מדברים על סיפורים, ומאז המונדיאל דיברתי עם הבחורים שהיו שם, ואתה שומע סיפורים ואז אתה יכול לדבר על זה, אבל זה לא אני שם, זה לא אני עושה את זה, כי זה פשוט נעלם".

תומפסון משוכנע שדפיקות ראש קבועות במהלך משחקים והאימונים הם אלה שגרמו לנזק. "היה אימון אחד שבו לא הצלחנו לעשות את הסקראמס טוב, והמאמנים דרשו מאיתנו לעשות 100 סקראמס (מהלך שכולל דחיפות). היינו ממש כמו קציצות בשר. היום כל מה שאנחנו עושים זה לא כדי לפגוע במשחק, אלא כדי לשמור על הצעירים. אנחנו רק רוצים להפוך את המשחק לבטוח יותר. כל החיים לפניך".

  • עוד באותו נושא:
  • ראגבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully