וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב אתן? הכירו את יריבות נבחרת ישראל במוקדמות המונדיאל

את סקוטלנד ואוסטריה למדנו להכיר טוב מאוד לאחרונה, אבל כמובן שגם עם דנמרק יש לישראל היסטוריה זכורה. ומה לגבי איי פארו ומולדובה?

תקציר: עירוני קרית שמונה - מכבי חיפה 3:0/ספורט 1

נבחרת ישראל נמנעה מהנבחרות החזקות ביותר ביבשת בהגרלת מוקדמות המונדיאל שנערכה הערב (שני) בציריך, שוויץ, והוגרלה לבית ו' בצוותא עם דנמרק (דרג 1), אוסטריה (דרג 2), סקוטלנד (דרג 3), איי פארו (דרג 5) ומולדובה (6). הנה היכרות קצרה עם היריבות - שאת חלקן הגדול אנחנו מכירים לא רע בכלל מהעבר.

כריסטיאן אריקסן שחקן נבחרת דנמרק. רויטרס
השם הגדול ביותר בדנמרק. כריסטיאן אריקסן/רויטרס

דנמרק

הופעות במונדיאל: 5. הישג השיא: רבע גמר ב-1998.

האצטדיון: פארקן סטדיום, 38 אלף מקומות.

המאמן: קספר יומלנד, בן 48, ב-2014/15 הדריך את מיינץ. מונה לג'וב בקיץ 2019.

הכוכבים: לא חסר. השם הגדול ביותר הוא כמובן כריסטיאן אריקסן, שנמכר אשתקד מטוטנהאם לאינטר ועל אף הדעיכה המסוימת, היה נחשב בשעתו לאחד הפליימייקרים הטובים בעולם. שוער לסטר סיטי קספר שמייכל ובנו של פטר האגדי יציב מתמיד בין הקורות, החלק ההתקפי כולל את הסקורר של ר.ב. לייפציג יוסוף פאולסן ואת חלוץ ברצלונה מרטין ברייטווייט, כוכבים נוספים בסגל הם פייר-אמיל הויברג מטוטנהאם, אנדראס כריסטנסן מצ'לסי ותומאס דלייני מבורוסיה דורטמונד.

מפגשי עבר: 1:7 לדנמרק בניצחונות.

המפגש המפורסם עם הדנים היה כמובן בפלייאוף של יורו 2000, אז ישראל הפסידה 8:0 בסיכום שני המפגשים בנובמבר 1999, כולל פרשת נערות הליווי הידועה לשמצה. שאר המפגשים היו במשחקי ידידות, כשבאחרון ניצחה דנמרק 0:2 ברמת גן במרץ 2006.

עוד בוואלה!

ישראל הוגרלה עם דנמרק, אוסטריה וסקוטלנד במוקדמות המונדיאל

לכתבה המלאה
שחקני נבחרת ישראל טאלב טואטחה, חאתם עבד אלחמיד שומרים על שחקן נבחרת אוסטריה סטפן פוש. GettyImages
גם אותם נבחרת ישראל מכירה היטב. אלחמיד וטואטחה במפגש הקודם מול האוסטרים/GettyImages

אוסטריה

הופעות במונדיאל: 7. הישג השיא: מקום שלישי ב-1954.

האצטדיון: ארנסט-האפל, 50 אלף מקומות.

המאמן: פרנקו פודה, שחקן עבר שהעביר את רוב קריירת האימון שלו בשטרום גראץ. נכנס לתפקיד בינואר 2018.

הכוכבים: בראש ובראשונה דייויד אלאבה, שככל הנראה יעזוב את באיירן מינכן לקבוצת-על אחרת ברחבי אירופה. אבל שחקן ההגנה המצוין אינו לבד: מרסל סביצר מר.ב. לייפציג הפך בשנים האחרונות לאחד המגנים הטובים בבונדסליגה, כשהחוליה האחורית כוללת גם את מרטין הינטרגרר מאיינטרכט פרנקפורט. בחלק ההתקפי ניתן למצוא את מרקו ארנאוטוביץ' הוותיק והטוב, וגם את הכוכב העולה כריסטוף באומגרטנר מהרטה ברלין ואת אדריאן גרביץ' מלוריין הצרפתית.

מפגשי עבר: 3:5 לאוסטריה בניצחונות, חמש תוצאות תיקו.

היריבה המיתולוגית, הראשונה מולה שיחקה ישראל לאחר המעבר לאירופה (תבוסה 5:2 בווינה ב-1992) חוזרת שוב אחרי צמד המשחקים במוקדמות היורו. ערן זהבי כיכב עם שלושער ב-2:4 בחיפה במרץ 2019, וכחצי שנה לאחר מכן ניצחו האוסטרים 1:3

ערן זהבי, נבחרת ישראל, מול אנדי רוברטסון, נבחרת סקוטלנד. AP
ושוב אתכם. זהבי מול רוברטסון/AP

סקוטלנד

הופעות במונדיאל: 8. הישג השיא: מקום תשיעי ב-1974.

האצטדיון: האמפדן פארק, 51 אלף מקומות.

המאמן: סטיב קלארק, שנכנס לתפקיד במאי 2019 והוליך את הסקוטים ליורו 2021 דרך ליגת האומות.

הכוכבים: מעל כולם אנדרו רוברטסון מליברפול, על פי רבים המגן השמאלי הטוב בעולם. באגף שמאל ניתן למצוא גם את קירן טירני מארסנל, בקישור, כפי שכולנו למדנו להכיר, מככבים סקוט מקטומיניי ממנצ'סטר יונייטד וג'ון מקגין מאסטון וילה, השמות המסוכנים בחלק הקדמי כוללים את אוליבר מקברני משפילד יונייטד, ריאן כריסטי מסלטיק ומיודענו ג'יימס פורסט, שכבר כבש שלושער על הראש של ישראל.

מפגשי עבר: 2:5 לסקוטלנד בניצחונות, תיקו אחד.

עם סקוטלנד ניפגש בפעם השביעית בשלוש השנים האחרונות, אחרי שלושה משחקים בלבד לפני כן (שני הפסדים במוקדמות מונדיאל 1982 והפסד בידידות). בשנים האחרונות ישראל ניצחה פעמיים בליגת האומות, אבל הפסידה בגלל הפנדל המוחמץ של ערן זהבי במשחק החשוב מכולם, בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו.

שחקן נבחרת דנמרק כריסטיאן אריקסן מול איי פארו. GettyImages
גם אריקסן ודנמרק פגשו לאחרונה את איי פארו/GettyImages

איי פארו

הופעות במונדיאל: 0.

האצטדיון: טורסבולור, 5,000 מקומות.

המאמן: הקאן אריקסון השבדי בן ה-60, שאימן בעבר את הנבחרות הצעירות של שבדיה ונכנס לתפקיד בשנה שעברה.

הכוכבים: מגיעים בעיקר מחוליית הקישור: האלור האנסון בן ה-28 מהורסנס הדנית, שחקן הכנף של ברגן גילי רולנטסון והקשר המרכזי ברנדור הנדריקסון אולסן מהלסינבורגס. גונאר וטנמאר בן ה-25 כבש שניים משלושת השערים האחרונים של הנבחרת בחודש שעבר.

מפגשי עבר: 0:2 לישראל בניצחונות, תיקו אחד.

פרט למשחק הידידות שהסתיים ב-1:1 ב-1992, איי פארו הוגרלה עם ישראל רק במוקדמות מונדיאל 2006. אבי נמני ויניב קטן קבעו 0:2 בטורשאבן, יוסי בניון ומיכאל זנדברג כבשו ב-1:2 ברמת גן.

שחקן בנבנטו ארתור יוניצה. GettyImages
השם הגדול. יוניטה/GettyImages

מולדובה

הופעות במונדיאל: 0.

האצטדיון: זימרו סודיום, 10,000 מקומות.

המאמן: אנגין פיראט, גרמני-טורקי שעבד שנים רבות כעוזר מאמן בליגה הטורקית ובליגה הגרמנית. לפני הגעתו ב-2019 שימש כמנהל מקצועי בדאלאס FC בארצות הברית.

הכוכבים: ארתור יוניטה בן ה-30 מבנבנטו האיטלקית נחשב לכוכב הגדול של הנבחרת במרכז השדה, לאחר שרשם שנים מוצלחות גם בוורונה ובקליארי. שוער הנבחרת אלכסיי קושלב הוא השוער הראשון של פורטונה סיטארד ההולנדית, והבלם הוותיק אלכסנדר אפוראנו כבר בן 34, אבל עדיין משחק באיסנטבול בשאקשהיר הטורקית. הצעירים המוכשרים ביותר בנבחרת הם אולג רייבצ'יוק בן ה-22, המגן השמאלי של פאסוס, ו-ויטאלי דמשקן בן ה-21, שנמכר ב-2018 לטורינו תמורת כ-1.5 מיליון יורו וכיום משחק בוואלוויק ההולנדית.

מפגשי עבר: 0:3 לישראל בניצחונות, שלוש תוצאות תיקו.

גם עם מולדובה הייתה רק הגרלה אחת עד כה, במוקדמות מונדיאל 2010. עומר גולן וקלמי סבן הפכו ב-1:2 בקישינב, אליניב ברדה כבש צמד ודדי בן דיין הוסיף ב-1:3 הביתי. המפגש האחרון היה משחק ידידות ביוני 2017, בו בן שהר השווה ל-1:1 בדקת הסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully