וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפספוס הגדול של פפ: אנחליניו פורח והופך לכוכב בלייפציג

4.12.2020 / 15:00

הוא העדיף לחתום במנצ'סטר סיטי כדי ללמוד אנגלית, אבל מעולם לא קיבל הזדמנות הוגנת להוכיח את עצמו. כעת נהנה המגן השמאלי התוקף, שמעריץ את רוברטו קרלוס, במערך של נאגלסמן, כובש ומבשל בצרורות, ומגיע בכושר שיא למפגשים מול באיירן ויונייטד

חגיגת שערי השבת בבונדסליגה/ספורט 1

פעם, כאשר היה ילד קטן, קירקס אנחליניו את כולם על המגרש והבקיע בלי הפסקה, אבל לא אהב למסור. אז מאמנו בקבוצה הזעירה בעיירת הולדתו אי שם בגליסיה, בצפון מערב ספרד, הציע לו פרס על כל בישול - מטבע של שני יורו. זה עבד בענק, ולפי החוקים החדשים העדיף אנחליניו דווקא לחפש את חבריו. והוא עשה את זה נהדר. הדיווחים עליו נפוצו במהרה ברחבי המחוז, וסקאוטים של דפורטיבו לה קורוניה הגיעו להתרשמות. בגיל 10 הוא כבר היה באקדמיה שלה. כאשר היה בן 15, החלו לזרום גם הצעות ממועדוני הפאר העשירים.

שתי האופציות הבכירות היו, כמובן, ריאל מדריד וברצלונה. היריבות לקלאסיקו נהנות להיאבק על החתמת הכישרונות הצעירים ברחבי ספרד, והמגן השמאלי הצנום בהחלט הוגדר ככזה. אז קאסטייה ולה מאסיה עמדו על הפרק, אבל אז הצטרפה לחגיגה גם מנצ'סטר סיטי, ובמהרה התברר שהיא המנצחת במרדף, מסיבה מיוחדת במינה. "רציתי ללמוד אנגלית", הסביר בדיעבד אנחליניו, "הרי לא ידעתי אם באמת אצליח להפוך את הכדורגל למקצוע, והעדפתי שתהיה לי תכנית ב'. כדאי לדעת שפות זרות, במיוחד אנגלית, כאשר אתה מחפש עבודה. אז זה היה השיקול המרכזי".

אנחליניו במדי מנצ'סטר סיטי 2015. Paul Thomas, GettyImages
לא ידע אם הכדורגל יהפוך למקצוע, אז הכין תכנית ב'. אנחליניו במדי מנצ'סטר סיטי ב-2015/GettyImages, Paul Thomas

המסע תם, הגיע הזמן לבית קבוע

ואם כבר לימוד שפות ותרבויות, הרי שמנצ'סטר סיטי דאגה לו להשכלה מקיפה. הוא נשלח בהשאלה לניו יורק סיטי, שם הכיר את דויד וייה, ואז - אחרי קדנציות קצרות בג'ירונה ובמאיורקה - זכה ללמוד גם הולנדית, כאשר הושאל לברדה, ולאחר מכן נמכר לאיינדהובן. ההצלחה אצל המאמן מרק ואן בומל בעונת 2018/19, בסיומה נבחר לשחקן הצעיר הטוב בהולנד, שיכנעה את סיטי לממש את סעיף הרכישה בחזרה, אך אז - בחלוף חצי עונה בלבד - הוחלט שוב להשאילו. מאז ינואר, לומד אנחליניו גרמנית בלייפציג, ומבחינתו זה הזמן לעצור את המסע ברחבי תבל. הגליסיאני מרגיש מצוין אצל השוורים האדומים, ובימים האלה הוא מחפש בית לרכישה. חודש לפני יום הולדתו ה-24, יציבות היא מילת המפתח, כי אחרת הקריירה עלולה ללכת לאיבוד.

"אני רוצה לשחק בקבוצה שמאמינה בי", הוא טוען - ויוליאן נאגלסמן האמין בו מהרגע הראשון. את הבכורה בלייפציג ערך יומיים אחרי החתמתו. לטבילת האש בבונדסליגה הוא נזרק באצטדיון המפחיד מכולם, נגד באיירן מינכן באליאנץ ארנה, ולייפציג שמרה בו על רשת נקיה ב-0:0 מהנה מאוד. המאמן אפילו התאים את השיטה על מנת למצות את הפוטנציאל של הספרדי, הסיט את מרסל האלסטנברג לשלישיית הבלמים, והעניק לאנחליניו את כל האגף השמאלי. מאידך, הוא מרגיש כמו דג במים גם בעמדת המגן השמאלי הקלאסית ב-1-3-2-4. הוא מספק את הסחורה בכל מצב ובכל תנאי, וגם הקורונה לא הצליחה לשבש את התכניות.

עוד בוואלה!

שבת בבונדסליגה: דייויס חזר לאימוני באיירן ועשוי לשוב אל הסגל מול לייפציג

לכתבה המלאה
שחקני ר.ב. לייפציג חוגגים עם אנחליניו. רויטרס
גם השיטה הותאמה אליו. אנחליניו חוגג במדי ר.ב. לייפציג/רויטרס

סיטי שגתה מקצועית וכלכלית

במקור, המגיפה דווקא פעלה לרעתו. היא עצרה את התנופה הנהדרת שפיתח בתחילת הקדנציה בלייפציג, לא אפשרה לצוות האימון להגיע למסקנות מרחיקות לכת לגבי יכולתו, וגם פגעה במועדון כלכלית. בתחילת יוני, כאשר ניתן היה לממש לפי החוזה את אופציית הרכישה שלו תמורת 30 מיליון יורו, העדיף נאגלסמן לוותר. "אין לנו אמצעים פיננסיים. התקציב התהדק, ועלינו לשמור על המסגרת הזו", הוא הסביר בצער. למזלה של לייפציג, ובמיוחד למזלו של אנחליניו, תקופת ההשאלה הוארכה בכל זאת בספטמבר, אחרי הצטיינותו הרבה במחזורי הסיום בליגה ובדהירה לחצי גמר ליגת האלופות, והפעם כולל החוזה סעיף שמחייב את הגרמנים לרכוש את כרטיסו תמורת 18 מיליון יורו בלבד, בתנאי שיופיע במספר מצומצם של משחקים.

כאשר מתבוננים בכושרו הנוכחי, העסקה הזו לא פחות מהזויה מבחינת פפ גווארדיולה. מנצ'סטר סיטי מוציאה סכומים גבוהים מאוד על שחקני הגנה, אבל עמדת המגן השמאלי איכשהו תמיד נותרה בעייתית. בנז'מן מנדי סובל מאינספור פציעות, ולכן היא מאויישת לא פעם על ידי הקשר האוקראיני אלכסנדר זינצ'נקו, או על ידי המגן הימני ז'ואאו קאנסלו אשר הוחתם מיובנטוס תמורת 60 מיליון ליש"ט. למה לעשות זאת כאשר יש לך שחקן מבטיח שהובא כבר מזמן בגיל 16? אנחליניו נשלח ב-2018 לאיינדהובן תמורת 5.5 מיליון יורו, הוחזר בהפסד תמורת 12 מיליון יורו אחרי עונה מצוינת במהלכה סיפק 12 בישולים - ובכל זאת כמעט ולא קיבל הזדמנויות והועזב. אז עכשיו קאנסלו עדיין תקוע משמאל אצל גווארדיולה, בעוד הספרדי זוהר בלייפציג, גם הגנתית, אבל בעיקר התקפית, עם מעורבות ישירה בתשעה שערים העונה.

פפ גווארדיולה מאמן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
עמדת המגן השמאלי שלו נותרה בעייתית. פפ גווארדיולה/רויטרס

נגיעות בסגנון רוברטו קרלוס

לא צחוק - המגן הנמרץ הוא מלך השערים של לייפציג בבונדסליגה בתחילת העונה, עם ארבעה כיבושים בתשעה משחקים. הביטחון העצמי שלו כל כך גבוה שהוא אפילו מצא את הרשת בנגיחה מול שאלקה - ואז הבקיע גם בניצחונות על אאוגסבורג, פרייבורג ובילפלד, והוסיף בישול כדי להשיג שוויון חשוב בפרנקפורט. במחזור הראשון בליגת האלופות, הוא הצטיין עם צמד ראשון בקריירה שהניב 0:2 על איסטנבול בשאקשהיר, ואז התפנה למלאכת הבישול. כדור חכם מהאגף סידר לכריסטופר אנקונקו שער נאה בניצחון 1:2 על פ.ס.ז', ואם פספסתם את האסיסט לדני אולמו ב-3:4 על הטורקים ברביעי, כדאי שתחפשו אותו. מסירות מסובבות אלגנטיות כאלה עם החלק החיצון של כף הרגל לא רואים כל יום, ועליהן מקבלים הרבה יותר ממטבע של שני יורו.

הביצוע הזה הזכיר את רוברטו קרלוס, אשר היה ונשאר אלילו הגדול של אנחליניו. "הוא היה הטוב מכולם. אהבתי לראות את המשחקים שלו, ואני עדיין צופה בהם באינטרנט להנאתי. גם מרסלו הוא מגן מצוין כשהוא דוהר קדימה. כמוהם, אני מעדיף בעיקר לתקוף, וזה מתאפשר כאן בלייפציג כי אנחנו משתדלים לזכות בכדורים באמצעות לחץ גבוה ולעשות מעברים מהירים. המשחק שלנו מהיר, ישיר ותכליתי, ואני נהנה מזה. נאגלסמן מתאים לי מאוד", הוא אומר.

המאמן משבח אותו ללא הפסקה. "אנחליניו לא נחמד רק כשהוא לא משחק, וזה קרה אולי פעמיים מאז שהוא הגיע. הוא תמיד רוצה להיות מעורב, תמיד על המגרש, תמיד רוצה לנצח. הוא לא יורד מהמגרש אחרי אימונים, אלא נשאר ומתאמן עוד קצת לבד. יש לו דחף בלתי נשלט לנצח. בקיצור, הוא דומה לי מאוד, אז יש לנו שפה משותפת, אבל חייבים לומר שהוא הגיע אחרי שעבד עם מאמן גדול, אז לא אקח את הקרדיט לעצמי. אנחליניו עבד עם גווארדיולה, ולכן תקופת ההתאקלמות שלו הייתה קצרה במיוחד", אומר נאגלסמן.

יוליאן נאגלסמן מאמן ר.ב. לייפציג עם המגן אנחליניו. Jan Woitas, GettyImages
"יש לנו שפה משותפת". יוליאן נאגלסמן עם אנחליניו/GettyImages, Jan Woitas

הזדמנות פז לנקום ביונייטד

גם לספרדי עצמו אין מילה רעה על הבוס הקודם. "השתפרתי מאוד בתקופה עם גווארדיולה, ואני הרבה יותר נבון טקטית עכשיו, עם הכדור ובלעדיו. אני מניח שזה מאפשר לי להרגיש בטוח יותר על המגרש, ולהעז אפילו יותר", הוא אומר. מדוע, אם כך, הוא שותף ב-12 משחקים בלבד אצל פפ, כולל רק שישה בליגה? האם הייתה אכזבה מהיכולת שהפגין בהפסדים לליברפול ולמנצ'סטר יונייטד בשלהי 2019? נכון לעכשיו, אין תשובות לסוגיות אלה, אבל אנחליניו לא מצטער. אין לו חשק לחזור אחורה ולהסתכן שוב בהשאלה כלשהי. עתידו יהיה בלייפציג, אשר לא תתקשה למצוא 18 מיליון כדי להחתימו. גם בתסריט הגרוע ביותר כלכלית, תמיד אפשר למכור אותו תמורת סכום גבוה הרבה יותר, כי מחירו בשוק נוסק.

הוא עשוי להאמיר עוד יותר בימים הקרובים, אם ימשיך לכבוש ולבשל בשני המשחקים הגדולים הקרובים של לייפציג. בשבת מתארחת לייפציג, המדורגת כעת במקום השני בטבלה, אצל האלופה והמובילה שמקדימה אותה בשתי נקודות. האם יצליח לא לספוג שוב, כמו בבכורה בפברואר? ואז, ביום שלישי, חייבים השוורים האדומים לנצח את השדים האדומים בקרב ישיר על ההעפלה לשמינית גמר ליגת האלופות. משחקים נגד מנצ'סטר יונייטד דווקא לא מביאים בינתיים מזל לאנחליניו, ואחרי ההפסד עם סיטי הוא גם הובס 5:0 עם לייפציג באולד טראפורד באוקטובר. כעת יש הזדמנות מצוינת לנקום, ועל הדרך לשמח גם את חבריו לשעבר בסיטי.

מי יודע, אולי אז יפנים גם גווארדיולה את עוצמת המחדל, ולואיס אנריקה יזמן אותו סוף כל סוף לנבחרת.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully