וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבנו שזה משחק על עונה שלמה": מכבי חיפה יוצאת לדרך חדשה אחרי הניצחון הגדול

1.12.2020 / 7:44

הירוקים חגגו בחדר ההלבשה את הניצחון על בית"ר ירושלים: "השחקנים היו זקוקים לביטחון". מחמאות לבכר, רודריגס, חזיזה ופלאניץ'. ביקורת בקבוצה על ה-VAR: "אם טועים בכזו בוטות אז אולי לא צריך אותו". טואטחה יהיה כשיר לשבת, וילדסחוט ואשכנזי צפויים להמשיך להיעדר

צפו בתקציר ה-0:2 של מכבי חיפה על בית"ר ירושלים/ספורט 1

עיקרי הדברים

  • בכר זכה למחמאות: "היה צורך לתת ביטחון לשחקנים כדי שהם יוציאו את העגלה מהבוץ"
  • הלחץ בקבוצה השתחרר: "הבנו שזה משחק על עונה שלמה"
  • גם רודריגס ופלאניץ' זכו למחמאות: "צריך לתת להם זמן להתחבר"
  • חזיזה חוזר לעניינים "כדי לרוץ לאליפות צריך אותו בכושר של אתמול"
  • טואטחה יהיה כשיר לשבת, וילדסחוט ואשכנזי צפויים להמשיך להיעדר
  • ביקורות חריפות על ה-VAR: "אם טועים בבוטות כזו אולי עדיף לבטל אותו"
ברק בכר, מאמן מכבי חיפה. ., מאור אלקסלסי
זכה למחמאות אחרי ימים לא פשוטים. בכר/מאור אלקסלסי, .

1. בימים שבין ההפסד של מכבי חיפה להפועל כפר סבא לניצחון על בית"ר ירושלים אמש (שני) שמע המאמן ברק בכר ביקורות מכל עבר. הירוקים שחוו לא מעט אכזבות בעשור האחרון ראו שוב איך עוד עונה בורחת להם מהידיים והביקורות החלו להישמע מעל כל במה אפשרית. השיא הגיע לפני מספר ימים, כשכ-20 אוהדים פרצו לכר הדשא באימון וצעקו לבכר "תתעורר ומיד". המאמן עצמו לא דיבר הרבה, גם לא עם השחקנים, וניסה לייצר תחושה שהעסקים ממשיכים כרגיל וכי הוא משוכנע שאותו הפסד היה אירוע חד פעמי שלא יחזור. אם מישהו ציפה למהפכים בהרכב, המאמן הפתיע כשעלה כמעט עם הרכב זהה לזה שפתח בכפר סבא מלבד שינוי בעמדת השוער והכללתו של סאן מנחם בהרכב על חשבונו של טאלב טואטחה הפצוע. "הייתה תחושה שההרכב הזה שיחק מצוין במחצית הראשונה בכפר סבא", הסבירו במכבי חיפה את ההחלטה של בכר. "למרות אותו הפסד, לא היה צורך בשינוי אלא להיפך, היה צורך לתת ביטחון לאותם שחקנים שהם אלו שיוציאו את העגלה מהבוץ". ההימור של בכר השתלם ומכבי חיפה רשמה את אחד המשחקים הטובים שלה העונה אם לא הטוב שבהם. "אין ספק שהופענו למשחק ובגדול", קובע אחד השחקנים. "רצינו להראות לכולם שהפנמנו את הביקורות ושיש כאן קבוצה טובה. באנו בטירוף כדי להוכיח את זה".

שחקני מכבי חיפה. ., מאור אלקסלסי
שחררו הרבה לחץ. שחקני מכבי חיפה חוגגים/מאור אלקסלסי, .

2. גם אם לא יודו בזאת בפה מלא, הלחץ במועדון בימים האחרונים היה אדיר. בקבוצה ידעו שמשחק נוסף ללא ניצחון ייצור כדור שלג שקשה לעצור. השחקנים עצמם היו גם כן בלחץ ובצוות המנטלי ניסו להפיג את המתח בימים האחרונים. "אין ספק שהיה לחץ", מאשר אחד השחקנים הבכירים. "הבנו שזה משחק על עונה שלמה והגענו דרוכים מאוד כדי לגרום לעונה הזו להמשיך בצורה טובה". בסיום המשחק הלחץ השתחרר; השחקנים חגגו בחדר ההלבשה ונראה היה שאבן גדולה ביותר ירדה מליבם. "כולם הבינו את המשמעות של המשחק הזה", הסביר שחקן נוסף. "אם חלילה היינו מפסידים היו מפרקים אותנו בכל מקום ובצדק. הגענו מוכנים וידענו שרק דרך מלחמה ולחץ ננצח".

שחקן מכבי חיפה חוסה רודריגס מול שחקן בית"ר ירושלים, עלי מוחמד. ., מאור אלקסלסי
היה אחד המצטיינים על המגרש. רודריגס/מאור אלקסלסי, .

3. ביקורות רבות הופנו לעבר הקבוצה בימים האחרונים, ובעיקר על מצבת הזרים. במשחק מול בית"ר ירושלים רצו אותם שחקנים זרים, ובראשם בוגדן פלאניץ' וחוסה רודריגס, לתקן את הרושם. הקשר הספרדי נטש את עמדת הבלם המדומה ועבר לקישור, ונראה שהמהלך הצליח בגדול כשרודריגס היה אחד המצטיינים על המגרש. גם פלאניץ' רשם כנראה את משחקו הטוב ביותר מאז שהגיע לישראל ובקבוצה משוכנעים שאם ייתנו לשניים את הזמן הם יוכיחו את עצמם כרכש איכותי למדי. "שניהם נראים טוב מאוד באימונים", קובע גורם במועדון. "אף אחד לא התרגש מהביקורות עליהם וגם אף אחד לא מתרגש כעת מהמשחק הטוב שלהם. אנחנו יודעים שמדובר בשחקנים טובים ורוצים לתת להם את הזמן כדי להוכיח את זה. זה לא יתרום להם ולקבוצה אם כל שבוע נמליך או נוריד אותם. צריך לתת להם זמן כדי להיכנס לעניינים ולהוכיח במשחקים מה שהם מוכיחים באימונים".

בניגוד לשניים נראה שמעמדו של ארנסט מאבוקה מתערער משמעותית. רז מאיר רשם משחק טוב והמגן הקמרוני מוצא עצמו על הספסל כבר שני משחקים ברציפות כשנראה שגם במשחק נגד עירוני קרית שמונה בשבת מאיר ימשיך לקבל את הקרדיט. מלבד מאבוקה גם דוניו גודסויי עדיין לא נכנס לעניינים ובקבוצה מקווים שגם הוא כמו רודריגס ופלאניץ' ייכנס בהמשך לעניינים כשעד כה הוא מתקשה להרשים.

שחקן מכבי חיפה דולב חזיזה. ., מאור אלקסלסי
שם את הדריבלים בצד. חזיזה חוגג/מאור אלקסלסי, .

4. בעונה שעברה, דולב חזיזה ויובל אשכנזי היו ההפתעות הכי נעימות של הירוקים. העונה בעוד שאשכנזי פצוע, חזיזה התקשה לשחזר את היכולת שהפכה אותו משחקן אלמוני יחסית לאחד השחקנים המובילים בליגת העל. אמש נדמה שחזיזה הופיע לעונת 2020/21. השחקן עזב את הדריבלים בצד וחזר למקור - מלחמה על כל כדור, משחק פשוט באחד על אחד ובעיקר הרבה ביטחון ורצון לסכן את השער של היריבה. בסיום זכה חזיזה למחמאות מכל עבר ובמכבי חיפה משוכנעים שאם השחקן ייכנס לעניינים, ההתקפה תהיה הרבה יותר מגוונת. "חזיזה שחקן משמעותי מאוד וכולם יודעים את זה", קובע אחד מחבריו לקבוצה. "הוא באמת משקיע הרבה בכל אימון וכולנו שמחים שהפעם זה הלך לו. אם אנחנו רוצים לרוץ לאליפות עד הסוף אין ספק שאנחנו צריכים אותו בכושר של אתמול".

שחקן מכבי חיפה טאלב טואטחה. אריאל שלום, מערכת וואלה!
אמור להיות כשיר למשחק הקרוב. טואטחה/מערכת וואלה!, אריאל שלום

5. במשחק הקרוב תפגוש הקבוצה את עירוני קרית שמונה כאשר במועדון לא מקלים ראש ביריבה שנמצאת מעליהם בטבלה. בכר היה רוצה לראות את הסגל שלו במלואו אלא שלפי הצוות הרפואי עושה רושם שאשכנזי ויאניק וילדחסוט לא יהיו כשירים גם למשחק בשבת כשהמטרה היא לנסות להכשיר אותם למשחק ההשלמה מול בני סכנין בשבוע הבא. לעומתם טאלב טואטחה שהיה מחוץ לסגל בניצחון על הקבוצה מהבירה צפוי להיות כשיר למשחק מול קרית שמונה והוא יחזור לסגל של בכר.

אבו פאני נכנס לרחבה בשער שנפסל - מכבי חיפה נגד בית"ר ירושלים. מתוך שידור הטלוויזיה, צילום מסך
ויש גם ביקורת. אבו פאני והאירוע המדובר/צילום מסך, מתוך שידור הטלוויזיה

6. לצד השמחה הגדולה, במועדון עסקו אתמול גם בצדדים פחות חיוביים: התחושה הקשה נגד החלטות השיפוט. הירוקים זעמו על החלטות ה-VAR נגד הפועל כפר סבא ואמש היה נדמה שבחיפה כבר לא מצליחים להבין את ההחלטות של שופטי המסך. "אם טועים בכזו בוטות עם ה-VAR אז אולי לא צריך אותו", אמר שחקן בקבוצה. "לא יכול להיות שיישב שם מישהו שינסה לגנוב את ההצגה. השופט היה סנטמימטרים משם ואישר את הגול אז למה להטעות אותו?".

הירוקים כמובן מתייחסים לביטול השער של מוחמד אבו פאני בטענה שהשחקן נכנס לפני הנגיעה של רוקאביצה לרחבה. ממבט נוסף נראה שההחלטה של שופט ה-VAR יגאל פריד הייתה מוטעית ובקבוצה מצפים מאיגוד השופטים לחדד את ההנחיות לשופטי ה-VAR וכן לשופטי המשחק. "שבועיים ברצף שאנחנו נפגעים מהחלטות שיפוט", אמר גורם בקבוצה. "גם בשנה שעברה זה קרה לא מעט בחסות ה-VAR והגיע הזמן שיעשו לזה סוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully