וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כמעט 60 שנה: עודד קטש נוגע בשיא אירופי עתיק ביורובאסקט

1.12.2020 / 9:30

הישראלי יהפוך לשני בהיסטוריה שהוכתר למלך הסלים באליפות אירופה וחוזר אליה כמאמן. רק חמש נבחרות הופיעו ביותר טורנירים מישראל. המאזן במוקדמות - הטוב ביותר מאז 2001. תמיר בלאט מדורג שני באסיסטים. המספרים שמאחורי ההעפלה

שחקני נבחרת ישראל חוגגים העפלה ליורובאסקט/אתר איגוד הכדורסל ibasketball.co.il

ב-1951 זכתה לראשונה נבחרת ברית המועצות באליפות אירופה, לאחר שניצחה בגמר דרמטי ושערורייתי את צ'כוסלובקיה 44:45. בצד המפסיד עמד על הפודיום איבן מראזק, שקלע יותר נקודות מכל אחד אחר בטורניר (17.1 למשחק), ונשבע לחזור. 12 שנים מאוחר יותר, הוא עמד על הקווים והגיע עם נבחרתו למקום העשירי.

רק ב-2022 יצטרף לצ'כי חבר נוסף. ב-33 הטורנירים האחרונים הוכתרו 19 מלכי סלים ביורובאסקט; עודד קטש (22 נקודות לערב ב-1997) יהיה היחיד ביניהם שישוב לאליפות כמאמן - הראשון מאז מראזק, לפני כמעט 60 שנים, והשני בכל הזמנים. אם חוזהו יוארך, כמובן.

שחקן נבחרת ישראל גל מקל עם תמיר בלאט, עידן זלמנסון. האתר הרשמי של פיב"א, אתר רשמי
עידן זלמנסון חוגג עם מלך האסיסטים תמיר בלאט והשחקן היעיל ביותר גל מקל/אתר רשמי, האתר הרשמי של פיב"א

נבחרת ישראל הייתה אמש (שני) לאחת מ-11 נבחרות שהבטיחו את מקומן בטורניר, שייפתח בעוד 639 ימים בגרמניה, צ'כיה, גאורגיה ואיטליה. הפעם אין צורך בהזדמנויות אחרונות, בשריונים או בדרמות של השנייה האחרונה; אף שנותרו עוד שני מחזורים בקופה, הכחולים-לבנים כבר בפנים.

הפתיחה בטורניר המוקדמות הנוכחי, עם מאזן 0:4, היא הטובה ביותר של ישראל מאז מוקדמות יורובאסקט 2001. בימים ההם רצו שחקניו של מולי קצורין ל-0:5, וסיימו ב-2:8, כשהקלע המוביל שלהם בקמפיין היה דריק שארפ (21.6 נקודות). נבחרות נוספות במאזן מושלם עד כה: קרואטיה וגאורגיה עם 0:4, איטליה עם 0:3.

האליפות הקרובה תהיה ה-30 של הנבחרת בכל הזמנים, וה-14 ברציפות, וככזו היא מתייצבת בצמרת המדינות המתמידות באירופה:

* רק חמש נבחרות השתתפו ביותר טורנירים מישראל: איטליה, צרפת וספרד, וגם רוסיה וסרביה, זכר לימיהן כברית המועצות ויוגוסלביה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

* ישראל היא אחת מתשע נבחרות שלא החמיצו הופעה ביורובאסקט מאז 1993, כשלצידה רוסיה, סלובניה וקרואטיה (בימים שלאחר התפרקות הגוש הקומוניסטי), יוון, גרמניה, טורקיה, צרפת וספרד, שמחזיקה ברצף הממושך ביותר, מ-1959.

* מובילי הנבחרת בטורניר: ג'ייק כהן הוא הקלע הבולט (16 נקודות למשחק), איתי שגב הוא הריבאונדר הראשון (6 בערב), תמיר בלאט הוא המוסר המצטיין (8 אסיסטים, שני בדירוג הכולל אחרי קרלוס אלוסן הספרדי) וגל מקל הוא היעיל ביותר (מדד 14.8).

* מקרב 32 המשתתפות במוקדמות, ישראל מדורגת ראשונה באסיסטים (20.8), שנייה בנקודות (83.8, אחרי גאורגיה), שלישית באחוזים מהעונשין (82.8%), רביעית באחוזים מהשדה ולשלוש (48.6% ו-38.2% בהתאמה), ורק במקום ה-22 בריבאונדים ובחסימות (34.8 ו-1.8).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully