וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקן הבטיחות הציל את חייו של גרוז'אן: "בלעדיו לא הייתי מדבר היום"

נהג הפורמולה הצרפתי, שהתרסק בבחריין, ניצל בזכות התקן מיוחד (הילו) שלא היה בשימוש לפני שנתיים ושלח מסר מרגיע: "אני סוג של בסדר". אמו של הנהג האחרון שמת בתאונה על המסלול: "התחילו להשתמש בהתקן אחרי שבני נהרג"

תמונות המחאה של לואיס המילטון ונהגי פורמולה 1/רויטרס

לואיס המילטון הבטיח כבר מזמן זכייה נוספת באליפות הפורמולה 1, אך העונה עדיין לא הסתיימה ואתמול (ראשון) חובבי הענף היו עדים לתאונה מזעזעת שהתרחשה במירוץ בבחריין, תאונה שבנס לא גרמה למותו של רומן גרוז'אן, שראה את הרכב שלו עולה באש ונחתך לשניים אחרי מגע קל עם אחד הרכבים. הצרפתי בן ה-34, נהג קבוצת האס, הצליח איכשהו להיחלץ מהרכב ופונה לבית החולים עם כוויות קלות וחשש לשבר בצלעות.

רומן גרוז'אן, פורמולה 1 נחלץ מרכבו הבוער. Peter Fox, GettyImages
ניצל בנס. גרוז'אן נמלט מהרכב/GettyImages, Peter Fox

אחרי שהתאושש מעט מההלם, גרוז'אן שלח מסר לעוקבים שלו מבית החולים כשכתב: "שלום לכולם, אני רק רוצה להגיד שאני בסדר. ובכן, סוג של בסדר. תודה לכולם על ההודעות. אני רוצה להודות על התקן הבטיחות בתא הנהג, שבלעדיו לא הייתי יכול לדבר היום. אני מודה לצוות הרפואי שהיה על המסלול ולבית החולים על הטיפול בי".

חייו של גרוז'אן ניצלו בזכות ה-"הילו". קשת בטיחות שנועדה להגן על ראשו של הנהג ושהשימוש בה היה שנוי במחלוקת לפני שנתיים, אבל היא זה שמנעה מראשו של הצרפתי מלהתנגש במתכת ולחטוף זעזוע, כאשר הרכב שלו הסתחרר ובסופו של דבר עלה בלהבות.

עוד בוואלה!

"זה נס שהוא חי": נהג פורמולה 1 נחלץ בנס מרכבו הבוער

לכתבה המלאה
רומן גרוז'אן, פורמולה 1 לאחר תאונה קשה. רויטרס
גרוז'אן מחולץ מהמקום בפציעה קלה יחסית/רויטרס

גם לואיס המילטון האלוף התייחס לתאונה הקשה כשאמר: "אני כל כך שמח על כך שרומן ניצל. וואו. הסיכון שאנחנו לוקחים הוא לא בדיחה. יש אנשים ששוכחים שאנחנו מסכנים את החיים שלנו בשביל הספורט הזה שאנחנו אוהבים. אני מודה לאנשים שעמלו כדי לחלץ את רומן ולקחו אותו למקום בטוח".

נהג הפורמולה האחרון שנהרג בתאונה על המסלול היה ג'ולן ביאנקי, שהתרסק על המסלול בסוזוקה ביפן ב-2014. אימו כריסטין הגיבה: "הם התחילו להשתמש בהתקן הזה (הילו) מאז שהבן שלי נהרג וזה מה שהציל את החיים של רומן. זה נהדר, אני שמחה שהוא בסדר".

רכבו המפורק של רומן גרוז'אן עולה באש, פורמולה 1. רויטרס
רכבו המפורק של גרוז'אן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully