וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזר מאי המתים: סיפורו המיוחד של קינו קולום, שכמעט הצליח להפתיע את ישראל

29.11.2020 / 9:31

הרכז האנדורי הוא הפנים של הסכסוך בכדורסל האירופי: הצעיד את ספרד לגביע העולם, וקיבל ב"מתנה" את הכרטיס לטורניר הגמר. לא שיחק חמישה חודשים ומקבל כסף מוולנסיה רק כדי לשבת בצד, אבל קלע 24 נקודות ולא הפך לגיבור רק בגלל הקאמבק הישראלי

דני אבדיה ממריא לארצות הברית/צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: אסף דרורי

חמישה חודשים תמימים חלפו מאז קינו קולום לבש גופיית כדורסל ועלה למגרש במשחק רשמי. לכן, על אף ההפסד הדרמטי אמש (שבת) לישראל במוקדמות אליפות אירופה, רוב מומחי הכדורסל בספרד עסקו בשעות האחרונות בסיטואציה המוזרה של הרכז האנדורי, שהצטיין עם 24 נקודות וחמישה אסיסטים ב-22 דקות.

"זו הייתה הופעה של אלוף עולם, התואר שבו מחזיק קולום מאז 2019. חבל שהוא לא מקבל עליה את הדיבידנד הראוי בדמות ניצחון, בגלל חוסר הניסיון של הנבחרת הספרדית והאגרסיביות של הישראלים", כתבו באחד מאתרי הספורט במדינה.

קינו קולום מקבל מדליית זהב בגביע העולם בכדורסל 2019. FIBA, אתר רשמי
ראש וראשון במוקדמות, שחקן עשירי בטורניר הגמר. מקבל את מדליית הזהב בגביע העולם/אתר רשמי, FIBA

ב-28 ביוני, בבועה שסיימה את הליגה הספרדית בלה פונטטה (כן, שוב בועה בלה פונטטה, ממש כמו זו שמתקיימת כעת במוקדמות אליפות אירופה), ירד קולום בפעם האחרונה מהמגרש, בלב שבור. הוא הפסיד בבית עם ולנסיה 75:73 לאלופה שבדרך באסקוניה, בפיינל פור של טורניר הקורונה, ולאחר מכן יצא נגדו המאמן ז'אומה פונסרנאו באופן פומבי ולא אופייני.

"לקראת העונה הבאה אנחנו רוצים להשתפר ולהיות תחרותיים יותר, ולכן הבהרנו לקינו שהוא לא בתוכניות שלנו", סיפר מאמן ולנסיה בריאיון עיתונאי. "יהיו לפניו שלושה רכזים בסגל, ומבחינתי הוא יכול להיות השחקן ה-14 או ה-15 ברוטציה".

לקולום, שחגג את יום הולדתו ה-32 בתחילת החודש, לא הייתה עונה רעה - הראשונה שלו בספרד אחרי ארבע שנים באוניקס קאזאן ובבחצ'שהיר. הוא העמיד ממוצעים של 7.3 נקודות ו-4.2 אסיסטים ב-18.5 דקות למשחק ביורוליג, אך ספג ביקורת קשה מאוהדי הקבוצה ברשתות החברתיות. לוולנסיה, כאמור, זה הספיק, אף ששני הצדדים חתומים על חוזה עד הקיץ הקרוב, בעלות המוערכת ביותר מחצי מיליון יורו.

עוד בוואלה!

חגיגות בנבחרת: "זו לא ספרד שזכתה באליפות העולם, אבל השגנו הרבה כבוד"

לכתבה המלאה

במהלך הפגרה ניהל המועדון משא ומתן עם הרכז על התרת חוזהו, ולא הושגה הסכמה כספית על תנאי השחרור. כך נוצר המצב הבעייתי: קולום, בעונתו ה-15 בקריירה, הפך לשחקן אימונים ותו לא; קצת צורם כשמדובר בכדורסלן מוערך, שרק לפני שלוש שנים נבחר לחמישיית העונה ביורוקאפ, ובשנתיים שלפני כן הוכתר פעמיים למלך האסיסטים במפעל האירופי ובליגת ה-VTB.

ולנסיה מסתדרת היטב בלי הרכז הוותיק, ומדורגת במקום השלישי ביורוליג עם מאזן 3:7, אף שקו הרכזים שלה אפרורי משהו - עם סם ואן רוסום הבלגי (34, עונה שמינית בקבוצה), מרטין הרמנסון האיסלנדי (26, הגיע מאלבה ברלין) וגיים ויווס המקומי (27, עונה שביעית).

"אחרי כל מה שעברתי בקריירה, שום דבר כבר לא יכול להפתיע אותי", הסביר קולום בתחילת העונה, ופינטז על שיתוף הפעולה בפיק אנד רול עם הרכש החדש דריק וויליאמס, שלא יצא לפועל מהסיבה הפשוטה - הוא עצמו לא קיבל שניית משחק אחת. כשמאמן הנבחרת, סרג'יו סקאריולו, כלל אותו בסגל לחלון בוולנסיה, הורמו לא מעט גבות והיה גם מי שמתח ביקורת על האיטלקי שמזמן שחקן שאינו נמצא בכושר משחק.

שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה חוסם את שחקן אנאדולו אפס קינו קולום. דני מרון
בעונה שעברה הוא עוד היה שחקן יורוליג לגיטימי. קולום ביד אליהו/דני מרון

קולום הוא הפנים של פורמט החלונות במשחקים הבינלאומיים, הסכסוך בין הגופים המובילים את הענף וחוסר הסינכרון של לוחות הזמנים. לאור העברת פעילות הנבחרות לאמצע העונה, נמנע מהשחקנים שמופיעים בקבוצות ה-NBA והיורוליג להשתתף במוקדמות הטורנירים השונים באופן כמעט מוחלט; כך נוצר מצב שדווקא המדינות החזקות יותר נאלצות לשחק ללא הכוכבים הבכירים שלהן, והבמה ניתנת למי שבא מקבוצות קטנות יותר - אלו המשחקות ביורוקאפ, בליגת האלופות, ביורופקאפ או שכלל לא משתתפות במפעל אירופי.

אלופת אירופה סלובניה שילמה על כך ביוקר, והודחה במוקדמות גביע העולם. ספרד העפילה בקלות, כשקולום ניצל את ההזדמנות שניתנה לו, הופך לרכז הראשון של הנבחרת ומוביל אותה בנקודות (13.7) ובאסיסטים (4.8). כיאה לחלקו בעלייה, הוא נכלל בסגל למונדובאסקט, אך עם הגעתם של ריקי רוביו, סרחיו יוי ופאו ריבאס, הפך בטורניר הגמר לשחקן העשירי ברוטציה וממוצעיו הצטמקו ל-1.4 נקודות ו-1.2 אסיסטים במעט יותר מחמש דקות למשחק.

על אף התצוגה המרשימה של קולום נגד ישראל, בשלבי הסיום בלטה בעיית כושר המשחק שלו. סקאריולו ניסה לחלק את דקות המשחק שלו במשורה, אך ברבע הרביעי נותר הרכז ללא אוויר ופגע ב-2 מ-7 מהשדה. ספרד הסתבכה מעט במוקדמות היורובאסקט, וספגה את הפסדה השני; לא משהו שאי אפשר לפתור עם ניצחון מחר על רומניה. כשהמסך יירד מעל הבועה, יעמוד כפילו של חנוך דאום בפני דילמה: האם לנצל את העיסוק בו, שבוודאי יביא להצעות מקבוצות בכירות פחות, או לשמור על ההכנסה המובטחת בוולנסיה מבלי לשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully