וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך לעולמו שמואל ללקין, ראש המשלחת הישראלית לאולימפיאדת מינכן 1972

מי ששימש כמנכ"ל ההתאחדות לספורט בין 1962 ל-1995 ונשא את הנאום הבלתי נשכח אחרי רצח הי"א בו הכריז שישראל תמשיך להופיע במשחקים האולימפיים, מת בגיל 94

אחד הטרוריסטים מארגון "ספטמבר השחור" במהלך טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן, 1972/AP

הוועד האולימפי הודיע הבוקר (חמישי) על מותו של שמואל ללקין, מי שעמד בראש המשלחות האולימפיות של ישראל במקסיקו 1968, מינכן 1972, מונטריאול 1976 ולוס אנגלס 1984. בנוסף, עמד בראש משלחות ישראל למשחקי עמי אסיה ב-1970 וב-1974. בעוד כשלושה חודשים אמור היה לחגוג את יום הולדתו ה-95.

ללקין, יליד תל אביב, עשה קריירה צבאית במשך שנים רבות אותה החל בפלמ"ח. כמפקד כיתה, הוביל יחידת סיור בדרום שנתפסה על ידי הבריטים ונגזר עליה עונש מאסר של שנתיים. השתתף בשחרור ירושלים במלחמת העצמאות ושימש בתפקידי פיקוד כקצין עד 1962. היה בצעירותו שחקן כדורעף וטניס שולחן בהפועל תל אביב.

שמואל ללקין, הנרי הרשקוביץ, אסתר רוט שחמורוב. הוועד האולימפי, אתר רשמי
שמואל ללקין עם הנרי הרשקוביץ ואסתר רוט שחמורוב/אתר רשמי, הוועד האולימפי

ללקין שימש 35 שנים כמנכ"ל ההתאחדות לספורט, בין השנים 1962-1995 והיה לאחת מהדמויות המשפיעות ביותר בספורט בישראל, כשבנוסף היה גם יו"ר הקרן לעידוד ספורטאים של הוועד האולימפי בישראל, ונאמן בקרן עד היום. שנים רבות היה פעיל ציבורית במטווח הקליעה האולימפי בהרצליה ובמכון וינגייט.

חייו של ללקין, שהיה ראש משלחת ישראל למשחקים האולימפיים במינכן 1972 ניצלו שכן חדרו בכפר האולימפי היה מרוחק כעשרה מטרים ממגורי המשלחת הישראלית, ש-11 מחבריה נרצחו בידי מחבלים. בטקס לזכרם באיצטדיון האולימפי, ביום הרצח, ששודר בשידור ישיר למיליוני צופים ברחבי העולם, נשא שמואל ללקין נאום בלתי נשכח בעברית, בו הצהיר כי ישראל תמשיך להופיע בעתיד במשחקים האולימפיים ובכך הפך לחלק בלתי נפרד מסיפור הטבח הנורא שחילל את הרוח האולימפית.

  • עוד באותו נושא:
  • מינכן 1972

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully