וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'רארד מורנו בריאיון בלעדי: "תואר עם ויאריאל זה החלום האולטימטיבי"

26.11.2020 / 13:30

"אני עדיין לא זכיתי בתואר וכך גם המועדון", מסביר ג'רארד מורנו, כוכב ויאריאל. וגם: החיים כשחקן נבחרת ספרד ("פתאום אנשים מכל העולם מכירים אותך"), החוויות לצד אוואט וחמד ("עזרו לי ללמוד כל מה שצריך על הענף") והמעבר ממפגש עם ריאל מדריד למשחק מול מכבי תל אביב

תקציר ה-4:0 של מכבי תל אביב מול ויאריאל/ספורט 1

בפעם הראשונה שג'רארד מורנו יצא מוויאריאל, הוא היה רק בן 19 וחצי. הוא כבש ארבעה שערים בעונת החזרה של הצוללת הצהובה ללה ליגה, אבל בכל זאת נשלח בקיץ 2013 לעונת התחשלות אצל היורדת מאיורקה, שם חיכו לו שני ישראלים. "יש לי זיכרונות טובים מהתקופה לצד דודו אוואט ותומר חמד במאיורקה", מספר החלוץ בריאיון מיוחד לוואלה! ספורט. "הייתי שם שנה כשחקן צעיר והם כבר היו מנוסים. עם דודו דיברתי גם מחוץ לכדורגל ושניהם היו חברים נהדרים לקבוצה. הם היו חלק מהשחקנים שעזרו לי ללמוד כל מה שצריך על הענף".

הערב (חמישי, 19:55, ספורט 2) ג'רארד בן ה-28 יסגור את המעגל הישראלי שלו בבלומפילד מול מכבי תל אביב, רק כשחקן נבחרת ספרד ואחד החלוצים הבכירים בלה ליגה (18 שערים בעונה שעברה, חמישה עד כה העונה) שרואה בליגה האירופית הזדמנות להביא תואר היסטורי למועדון בו גדל.

ג'רארד מורנו שחקן ויאריאל חוגג שער. רויטרס
15 שערי ליגה ב-2020 - רק ליאו מסי שווה לו, אבל עשה זאת ביותר משחקים. ג'רארד מורנו/רויטרס

איך אתה מרגיש עם זה שבגיל 28 הפכת פתאום לאחד החלוצים הבכירים בספרד, וכל זה בלי לשחק אפילו באחת הקבוצות שנחשבות לגדולות?

"זה תענוג גדול עבורי. מאז שהייתי קטן וצפיתי בשחקנים מהליגה הבכירה, חלמתי שהם יחתמו לי או יצטלמו איתי ואני מנסה להתנהל עכשיו בהתאם לטובת הדור הבא. התמיכה והאהבה שאני מקבל הן נהדרות ואני בעיקר מחכה לחלוק את זה כרגע עם האוהדים, כי כדורגל בלעדיהם הוא קצת יותר משעמם. אני מאושר להיות גם חלק מהנבחרת עכשיו. זה פותח המון דלתות ופתאום אנשים מכל העולם מכירים אותך. ברור לי שאני צריך להמשיך ככה, כי הרמה בנבחרת גבוהה במיוחד ואם לא אהיה במיטבי, כל הטוב הזה לא יקרה לי".

מאז שחזרה הליגה הספרדית מהפסקת הקורונה, אתה אחד הכובשים המובילים. מה אתה מרגיש שהשתנה לטובה בחודשים האלה ואפשר זאת?

"אני חושב שכל הקבוצה התרגלה מצוין למצב החדש הזה שנוצר ועבדנו קשה כדי להגיע למשחקים האלה במצב הטוב ביותר. אני לא חושב שזה משהו אישי שאני עשיתי, אלא קשור להלך הרוח הקבוצתי שלנו. חזרנו מהפסקת הקורונה, נכנסנו טוב לסוף העונה הקודמת והמשכנו עם התאמות טובות לנסיבות שנוצרו, ורואים את זה. אני מקווה שזה גם יימשך ושנישאר ברמה גבוהה, כי אנחנו נאבקים בשלוש מסגרות. אני מאוד שמח בוויאריאל, מתייחסים אליי נהדר. אבל עברנו רק 10 מחזורים, אז לחשוב על העתיד זה מיותר כרגע. אי אפשר לדעת מה יהיה בהמשך, וגם ככה קריירה של כל שחקן תמיד מלאה תהפוכות. אני כרגע עובד הכי קשה בשביל לעזור למועדון שלי".

יש לך חלום לצאת לשחק מחוץ לספרד מתישהו? היו שמועות שהיית קרוב בקיץ ליובנטוס.

"אני לא חושב על זה יותר מדי, כי עד עכשיו לא היה משהו ממשי. אם בעתיד זה יהיה ריאלי וטוב לי ולמועדון, נחשוב על זה. כרגע אני מרוצה מאוד בספרד. הייתי שלוש שנים באספניול, שנה במאיורקה ועכשיו שוב בוויאריאל והליגה הספרדית נהדרת, אז אני לא מתחרט על כלום. לכל אורך הקריירה שלי אני חלק מליגה ברמה גבוהה מאוד, גם אם בשנה-שנתיים האחרונות ליגות אחרות, כמו האנגלית או האיטלקית, מקדימות אותנו. אנחנו צריכים להמשיך ולהשתפר כדי לייצג בהצלחה את הליגה הספרדית".

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב - ויאריאל: דוניס יפתח עם שלושה בלמים, גולסה ישוב להרכב

לכתבה המלאה
ג'רארד מורנו במדי נבחרת ספרד. David S. Bustamante, GettyImages
"אם לא אהיה במיטבי, כל הטוב הזה לא יקרה לי". ג'רארד מורנו במדי הנבחרת/GettyImages, David S. Bustamante

ב-2006 ויאריאל הגיעה לחצי גמר ליגת האלופות ובעבר גם שיחקה כמה פעמים בחצי הגמר של גביע אופ"א/הליגה האירופית. אתה חושב שעם הסגל הקיים ומאמן שמומחה בליגה האירופית כמו אונאי אמרי, יש לכם סיכוי לזכות במפעל?

"ברור לנו שלזכות בתואר בכדורגל של היום זה קשה מאי פעם, אבל אנחנו מאמינים בכל הלב שנוכל לעשות זאת. יש במפעל קבוצות ברמה גבוהה במיוחד וכל טעות יכולה להוביל להדחה, אז אנחנו מתקדמים ממשחק למשחק ויודעים שהדרך לתואר עוד ארוכה. זה רק הרבע הראשון של העונה. המטרה כרגע היא לעבוד קשה, כך שנגיע בכושר טוב לרגעי ההכרעה של העונה".

ועבורך, שהתחלת את הקריירה המקצוענית בוויאריאל, עזבת ואז חזרת מהדלת הקדמית, כמה גדול יהיה לזכות בתואר עם המועדון?

"זה החלום האולטימטיבי, כי אני עדיין לא זכיתי בתואר. יש אצלנו בחדר ההלבשה כאלה שכבר עשו זאת ואחרים כמוני, שעוד לא. זה חלום כפול - כי זה גם יהיה התואר הראשון בתולדות ויאריאל. אנחנו רוצים ועושים הכול בשביל זה וברור לנו שזה קשה, אבל נעשה הכול".

ובין הליגה האירופית לליגה הספרדית, יש לכם העדפה כלשהי היכן להתמקד?

"אנחנו צריכים להתייחס לשני המפעלים האלו כנפרדים לחלוטין, כי מדובר בסוגי תחרויות שונות מאוד. אחת מתבססת על השגרה, כל שבוע משחקים, באופן קבוע וצריך לשמור על רמה קבועה וגבוהה כדי להישאר בצמרת. הליגה האירופית מאוד שונה, כי קודם כל נצטרך להשיג את המטרה הראשונה ולעבור את הבתים ואז האופי והאתגרים ישתנו".

שחקן מכבי תל אביב אנריק סבוריט. Eric Alonso, GettyImages
"שיתפנו פעולה כשהיינו קטנים". אנריק סבוריט/GettyImages, Eric Alonso

המשחק האחרון שלכם היה מול ריאל מדריד ועכשיו אתם באים לשחק מול מכבי תל אביב. איך עושים את המעבר הזה?

"אין ספק שזה שונה. קודם כל, יוצאים מספרד, הנסיעה הרבה יותר ארוכה ולמשחקים בליגה האירופית תמיד יש הרגשה אחרת, כי כולם אוהבים לשחק במפעלים האלה. מכבי תמיד בצמרת בישראל, כך שאנחנו מגיעים מלאי ביטחון ורוצים לנצח, אבל יודעים שזה לא יהיה פשוט. אומנם ניצחנו כאן 0:4, אבל גם במשחק ההוא נתקלנו בכמה קשיים. כבשנו שער מוקדם וזה הרגיע אותנו מאוד. בכל מקרה, אנחנו מאוד מכבדים את מכבי".

וכשאתם פוגשים קודם את ריאל ואז את מכבי, אתם משנים סגנון משחק או מנסים לשמור על שלכם?

"אנחנו תמיד מקווים לשחק בסגנון שלנו. אנחנו מנתחים את היריבות שלנו ולומדים אותן ומחפשים את החולשות שלהם, והם את שלנו. כמובן שמשחקים בליגה יכולים להתפתח בדרכים שונות לעומת משחקים באירופה, אבל אנחנו עובדים לכל אורך השבוע כדי לשכלל את הסגנון שלנו. אנחנו אוהבים להחזיק בכדור ואני חושב שאנחנו תמיד מראים את זה. לפעמים זה הולך יותר ולפעמים פחות, אבל המטרה היא לשמור על הסגנון והשיטה שלנו".

אתה יודע שעברו במכבי לא מעט ספרדים בשנים האחרונות?

"בטח, אנחנו מכירים את כל הספרדים שלהם וגם את כל שאר הסגל. בקבוצות הנוער שיתפתי בעבר פעולה עם אנריק סבוריט, כשהיינו קטנים, ודיברתי איתו כשמכבי שיחקו פה. כולם מכירים היום את כולם בכדורגל וראינו משחקי עבר של מכבי".

ג'רארד מורנו שחקן ויאריאל כובש פנדל מול טיבו קורטואה שוער ריאל מדריד. רויטרס
"תמיד מקווים לשחק את הסגנון שלנו - גם מול ריאל וגם מול מכבי". ג'רארד מורנו כובש מול טיבו קורטואה/רויטרס

בבלומפילד הייתה אמורה להיות אווירה טובה במשחק, וגם במדריגל תמיד יש אוהדים נלהבים. עד כמה האוהדים חסרים לך במגרש?

"אנחנו תמיד מרגישים את התמיכה שלהם, אז עכשיו זה חסר לנו מאוד. זה קשה לנו. אנחנו מקבלים מהם הודעות תמיכה, אבל זה לא אותו דבר בלי הרעש הזה. הלוואי שהם יוכלו לחזור במהרה, גם בספרד וגם בכל העולם, כי ככה הכדורגל צריך להיות, עם אוהדים".

כבשת לאחרונה בנבחרת נגד שוויץ. אתה חושב שהדחייה של היורו מהקיץ הזה לקיץ הבא טובה או רעה לסיכויים שלך להיות חלק מהסגל?

"זה כמובן לא תלוי רק בי. אני חושב שכבר כמה שנים אני משחק ברמה הזו, אז המאמנים בנבחרת מכירים אותי די טוב. לא הייתה ברירה בקיץ הזה, היו חייבים לדחות את היורו עם המצב שנוצר ואני מקווה שהוא יתקיים בעוד כמה חודשים, עם אוהדים ביציעים. אני רק יכול להמשיך לשחק כמה שיותר טוב עד סוף העונה ומה שלא יהיה - אאחל לנבחרת המון בהצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully