וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגיונרים: ביקורת על עדן שמיר בבלגיה, 2:2 בדרבי הישראלים בסקוטלנד

עודכן לאחרונה: 24.11.2020 / 22:51

"יכול להיות שסטנדרד ליאז' גדולה עליו, או שהוא לא מתאים לבלגיה", נכתב על הקשר. 61 דקות למלמד ב-2:2 של סט. ג'ונסטון עם היברניאן של אופיר מרציאנו (90 דקות)

עדן שמיר סופג שני כרטיסים צהובים בתוך פחות משתי דקות/ספורט1

אחרי שספג שני כרטיסים צהובים בתוך 93 שניות והורחק נגד אופן (2:2) ביום שבת האחרון, בבלגיה תוהים האם עדן שמיר מספיק טוב בשביל סטנדרד ליאז'. הקשר הישראלי שיחק לראשונה מאז תחילת אוקטובר ופתח בהרכב, אבל שתי עבירות בדקה ה-40 ובדקה ה-42, שלחו אותו למקלחת מוקדמת.

"עדן שמיר לא קיבל הרבה הזדמנויות עד עכשיו", נכתב הבוקר ב-Le Soir, "אין ספק שהוא רצה להוכיח למאמן שלו שהוא יכול לשחק באגרסיביות, אבל התיקול השני שלו היה חסר אינטליגנציה". אגב, גם המאמן פיליפ מונטנייה אמר כבר אחרי המשחק: "שמיר עשה טעות גדולה. כשיש לך כרטיס צהוב, אתה צריך שתהיה לך יותר שליטה עצמית".

הקשר בן ה-25 נרכש מהפועל באר שבע בינואר שעבר, אבל חווה חבלי לידה קשים בליגה הבלגית. הוא כבש שער עצמי בבכורה, ירד לספסל ודווקא אחרי שסיפק 90 דקות טובות נגד סנט טרוידן בתחילת מרץ, הרשויות בבלגיה החליטו לסיים את הליגה בגלל התפרצות נגיף הקורונה. העונה הוא שיחק לסירוגין ובסך הכול רשם שש הופעות בליגה ושלוש במוקדמות הליגה האירופית.

"שמיר הגיע לסטנדרד עם מוניטין טוב", הוסיפו היום ב-Le Soir, "הייתה לו סטטיסטיקה שתפסה את עיניהם של אנשי מחלקת הסקאוטינג. בנז'מן ניקז, ראש המחלקה, הכין תיקייה על הישראלי וניגש למאמן מישל פרודום, שהציץ ונתן אישור. בקטעי הווידאו אפשר היה לראות שלשמיר יש נוכחות, משחק ראש טוב ויכולת להסתנן לתוך הרחבה בלי כדור. הוא נרכש תמורת 1.8 מיליון יורו וחתם על יוני 2023.

"היום, 10 חודשים אחרי ההגעה של שמיר לליאז', התחושה העיקרית היא של כישלון. אין ספק שהנסיבות לא עזרו לו. סביבה חדשה, משבר בריאות עולמי, קשר עם הקרובים רק דרך סקייפ. אבל יכול להיות שסטנדרד ליאז' גדולה מדי בשבילו? או שאולי הליגה הבלגית, שמאוד קשה לשחק בה, לא מתאימה לתכונות שלו? יהיה לו הרבה זמן לחשוב על זה בזמן שהוא מורחק".

קשר סטנדרד ליאז' עדן שמיר. GettyImages
"היה צריך להראות יותר שליטה עצמית". שמיר/GettyImages

* דרבי ישראלי נערך הערב במסגרת המחזור ה-14 של הליגה הסקוטית. היברניאן של אופיר מרציאנו (90 דקות) סיימה ב-2:2 עם סט. ג'ונסטון של גיא מלמד (פתח בהרכב והוחלף בדקה ה-61).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully