וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שייט: אליפות אירופה לגלשני RSX יוצאת לדרך, יחד עם הקרב על האולימפיאדה

24.11.2020 / 7:36

לאור דחיית האולימפיאדה, נוי דריהן עדיין יכולה לעקוף את קטי ספיצ'קוב ולייצג את ישראל בטוקיו, אך צריכה למחוק פער ניכר

פיטר פלצ'יק ג'ודוקא ישראלי לאחר הזכייה באליפות אירופה/באדיבות איגוד הג’ודו האירופי

באתר השייט והגלישה ווילאמורה שבדרום פורטוגל, תחל היום (שלישי) אליפות אירופה בגלישת רוח מדגם גלשני RSX, שתהיה קריטית לבחירת הנציגה הישראלית לאולימפיאדת טוקיו 2021. לו היו המשחקים האולימפיים מתקיימים במועדם המקורי, קטי ספיצ'קוב היתה מייצגת את ישראל. אף שנוי דריהן סיימה שלישית באליפות העולם שנערכה בחודש פברואר באוסטרליה, כשהיא ראשונה מבין הישראליות, ולמרות שדריהן עירערה וטענה שספיצ'קוב הפריעה לה בזינוק ומנעה ממנה לזכות בזהב שהיה שולח אותה לטוקיו, החליטה ועדה מיוחדת שהוקמה באיגוד השייט לשלוח את ספיצ'קוב לטוקיו בשל דירוג עדיף על פני דריהן.

אלא שהקורונה השתלטה על העולם, אולימפיאדת טוקיו נדחתה לפחות לקיץ הבא והאיגודים השונים כולל זה שבשייט, החליטו לפתוח את התחרות על הכרטיסים לאולימפיאדה מחדש. עדיין לא מדובר באיפוס הניקוד של הגולשות והגולשים, כך שספיצ'קוב עדיין מובילה בביטחה עם 68 נקודות על פני דריהן השנייה לה יש 33 נקודות, אך ההחלטה לפתוח את התחרות מאפשרת לדריהן לזכות בכל זאת בכרטיס לאולימפיאדה. כדי שזה יקרה תצטרך דריהן לסיים על הפודיום ולקוות לאליפות רעה מאוד של ספיצ'קוב. מאחר והאליפות שתיפתח היום בפורטוגל היא היחידה שתיקבע עבור הגולשות, יוענק ניקוד גבוה מאוד למקומות הראשונים. מדלית זהב תזכה את הגולשת הראשונה ב 84 נקודות דירוג. מדלית כסף ב 70 נקודות, מדלית ארד ב-56 נקודות וכך הלאה.

קטי ספיצ'קוב עם נוי דריהן גולשות ישראליות. איגוד השייט, אתר רשמי
מי תייצג את ישראל בטוקיו 2021? ספיצ'קוב עם דריהן/אתר רשמי, איגוד השייט

דריהן צריכה למחוק פער גדול מאוד של 35 נקודות הפרש וכדי שספיצ'קוב לא תמעד, היא יצאה כבר לפני כחודשיים להתאמן באתר של ווילאמורה עם מאמנה האישי פייר לוקה, זה שהיה מאמן נבחרת הנשים וניהל רומן עם ספיצ'קוב בסתר עד שהפרשה התפוצצה וגרמה לריב הגדול והמפורסם בין ספיצ'קוב לחברותיה לנבחרת דריהן, נגה גלר ומאיה מוריס. גם גלר ומוריס יתחרו בווילאמורה, אבל להן יהיה יותר קשה לנשל את ספיצ'קוב מהמקום הראשון בו היא מחזיקה כעת. כל אחת מהן תצטרך לרשום אליפות אדירה ולקוות שספיצ'קוב ודריהן יהיו הרחק מאחור. ספיצ'קוב היא עדיין פייבוריטית לטוקיו ובכל זאת לדריהן הזדמנות לעשות את המהפך דרך הים והגלים ולהשאיר את יריבתה בבית.

בנבחרת הגברים התחרות תהיה לא פחות סוערת, אם כי שם יש עוד אליפות אירופה בחודש מארס 2021 שתעניק ניקוד, כך שספק אם הנציג לטוקיו ייקבע אחרי האליפות הנוכחית. זאת ועוד, בין חמשת הגולשים שחר צוברי, תום ראובני, אופק אלימלך, יואב כהן ויואב עומר קיימת מערכת יחסים טובה ובכל מקרה צוברי מוביל על פני הארבעה בצורה משמעותית. כך או אחרת, צוברי הוותיק שזכה במדלית הארד לפני 12 שנים באולימפיאדת בייג'ינג לא יוותר על המקום שכבר היה לו לטוקיו והוא מתכוון להילחם על הזכות לייצג את המדינה בעוד אולימפיאדה מול ארבעת הצעירים שינסו ליהנות מהקורונה ולזכות בכרטיס לטוקיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully