וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עשה שיעורי בית: האם שון וייסמן היה צריך לבחור בוויאדוליד?

23 שנה פסחו מחלקות הסקאוטינג בספרד על הליגה האוסטרית, עד שהגיע החיבור הכושל של מונס דאבור וסביליה. הנתונים המדאיגים של שון וייסמן עד עכשיו מלמדים שהוא וריאל ויאדוליד לא הפיקו את הלקחים. למזלו, בקבוצה חסרת היציבות של סרג'יו הוא עוד יקבל הזדמנויות לתקן

תקציר: חגיגת שערים בבונדסליגה, 21 בנובמבר/ספורט 1

ריאל ויאדוליד חגגה אתמול (ראשון) ניצחון שני ברציפות ואחרי פתיחת עונה קטסטרופלית, היא כבר מעל הקו האדום. אבל מי שלא היה שותף ל-1:3 על גרנאדה אתמול, הוא שון וייסמן שנראה שעדיין לא מוצא את מקומו בקבוצה הספרדית.

וייסמן ישב אמש 90 דקות על הספסל, בדיוק כשם שעשה ב-1:2 על אתלטיק בילבאו לפני פגרת הנבחרות. מרקוס אנדרה שכבש אתמול את אחד השערים, ממשיך להיראות מצוין ולשם שינוי, אפילו סרג'י גווארדיולה קיבל אתמול מחמאות. הברזילאי והקטלאני פתחו גם נגד ויאדוליד ונראה שלפחות כרגע, המאמן סרג'יו מצא את הציוות המועדף עליו בחוד, והוא לא כולל את השחקן היקר בתולדות המועדון.

וייסמן שסיים את העונה שעברה כמלך השערים של הליגה האוסטרית עם 30 כיבושים, לא מצא את הרשת כבר יותר מ-4 חודשים. מאז השער שכבש במדי וולפסברגר נגד ראפיד וינה בתחילת יולי, הוא בבצורת. הוא שותף ב-14 משחקים מאז, 7 בריאל ויאדוליד ו-7 בנבחרת ישראל, והצליח לשלוח את הכדור פנימה רק בדו קרב הפנדלים נגד סקוטלנד.

גם שאר הנתונים מדאיגים. החלוץ הישראלי כלל לא שותף בשני המשחקים האחרונים של קבוצתו ובסך הכול הוא צבר 283 דקות בלבד, למרות שהעונה בספרד כבר מתקרבת לסיום השליש הראשון. בשנה שעברה הוא הגיע ל-283 דקות ליגה במחזור הרביעי באוסטריה, במשחק בו כבש רביעייה לרשת של מאטרסבורג והעלה את מאזנו ל-7 שערי בונדסליגה.

שון וייסמן שחקן ויאדוליד מול דימטריוס סיובאס שחקן ווסקה. Eric Alonso, GettyImages
לא כבש יותר מארבעה חודשים. וייסמן/GettyImages, Eric Alonso

למרות שקרוב לשליש עונה כבר מאחורינו, לווייסמן יש עוד הרבה זמן להתגבר על תקופה שלא עומדת בציפיות, בעיקר לאור העובדה שנבחרת ישראל לא תשחק בתקופה הקרובה והוא יוכל לנצל את השבועות הקרובים כדי להתחבר סוף סוף לקבוצה. אבל כשמסתכלים על הנתונים, עולה התהיה האם הבחירה בריאל ויאדוליד הייתה נכונה מבחינה מקצועית.

וייסמן הוא השחקן היחיד העונה שעשה את המעבר מאוסטריה לליגה הבכירה בספרד, נתון זהה לשנה שעברה. אז היה זה מונס דאבור שנמכר מרד בו זלצבורג לסביליה, בעסקה שהוכתרה ככישלון חרוץ ותוקנה במהירות הבזק, כשהישראלי נמכר בהזדמנות הראשונה להופנהיים.

מחלקות הסקאוטינג של המועדונים בספרד ידועות ביכולת שלהן לאתר מציאות, אבל במשך עשרות שנים - זו לא הגזמה - הן פסחו על הבונדסליגה האוסטרית. אולי מדובר בהבדלי רמות גדולים מדי, אולי בשוני של סגנון הכדורגל (הרי הופנהיים היא קבוצה ברמה גבוהה ודאבור התאקלם במדיה), אבל העובדות מדברות בעד עצמן ותקבלו אותן מיד.

עוד בוואלה!

ריאל סוסיאדד שמרה על הפסגה, ויאדוליד ניצחה בלי שון וייסמן

לכתבה המלאה
מונס דאבור, סביליה. GettyImages
במשך יותר מ-20 שנה, התנועה מאוסטריה לספרד הייתה לליגות הנמוכות בלבד. עד שהגיע דאבור/GettyImages

ב-2019 הבלם ססאר אורטיס עבר מהליגה הבכירה באוסטריה (מאטרסבורג) לטולדו מהליגה הרביעית בספרד וב-2018 דויד דה פאולה סיים את דרכו באוסטריה וינה וחתם בברקאלדו מהליגה השלישית. ב-2016 מנואל גבילאן עבר מריד לאלדנסה וירד איתה מהליגה השלישית לרביעית, וב-2015 השוער הגרמני בנדיקט פליקה עזב את שטורם גראץ לטובת אתלטיקו בלארס מהליגה השלישית.

כך זה נמשך גם שנים ארוכות לאחור. אוסאסונה וספורטינג חיחון צירפו שחקנים מהליגה האוסטרית כשהן היו בליגת המשנה, אבל התנועה מהבונדסליגה לספרד תמיד הייתה דלילה ובדרך כלל כללה ספרדים שחוזרים הביתה לליגות הנמוכות. לא סביליה וריאל ויאדוליד, אלא קבוצות כמו פולי אחידו, וסינדריו וריאל אווילס.

למעשה, מאז עונת 1996/97, בה פטר אנטר ואוטו קונראד עברו מזלצבורג להרקולס אליקנטה וריאל סראגוסה בהתאמה, עברו 23 שנים ארוכות עד ששחקן עבר מאוסטריה לקבוצת לה ליגה. דאבור שבר את הרצף ולמרות שהניסיון הזה לא צלח, הוא לא מנע מריאל ויאדוליד ושון וייסמן לבחור זו בזה. האם שני הצדדים היו צריכים לעשות שיעורי בית? רק הזמן יגיד.

הסגולים-לבנים שילמו יותר מ-4 מיליון יורו כדי לשים את ידם על התכשיט של וולפסברגר, אבל בשבועיים האחרונים דווקא הסתדרו בלעדיו ומבחינה אישית בלבד אלו לא חדשות טובות בשביל הישראלי. יחד עם זאת, בקבוצה חסרת היציבות של סרג'יו, וייסמן יקבל עוד לא מעט הזדמנויות להראות שהוא לא פלופ ויוכל להוכיח לכולם - כפי שכבר עשה בעבר. ואם לא? יכול להיות ששוב יעברו הרבה מאוד שנים עד ששחקן יעבור מאוסטריה לליגה הבכירה בספרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully