וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פונטי: "ביזיון שהוועד האולימפי ביטל מענקים על מדליות". הוועד: יש קיצוצים

22.11.2020 / 14:32

יו"ר איגוד הג'ודו זעם על ההחלטה לא לתת מענקים לפליקר ופלצ'יק בגלל משבר הקורונה: "הספורטאים האלה עובדים ומתאמנים כל החיים בשביל הרגעים האלה. יש מספיק כסף בוועד האולימפי". בוועד האולימפי מבהירים: "אחריות תקציבית בארגון ציבורי אינה מילת גנאי"

פיטר פלצ'יק ג'ודוקא ישראלי לאחר הזכייה באליפות אירופה/באדיבות איגוד הג’ודו האירופי

באיגוד הג'ודו רותחים על כך שהמדליסטים מאליפות אירופה האחרונה, פיטר פלצ'יק וטל פליקר, לא יזכו למענקים על הזכיות מהוועד האולימפי בישראל. בעבר קיבל אלוף אירופה 50 אלף שקל, הסגן 35 אלף שקל והמאמנים מחצית מהסכום שמקבלים הספורטאים. אלה הסכומים שחולקו בכל הענפים על ידי הוועד האולימפי.

הנהלת הוועד האולימפי החליטה לפני כחודשיים שבשנת 2020 לא יחולקו תמריצים בגלל משבר הקורונה העולמי וגם כי מרבית התחרויות נדחו לשנת 2021. הדבר היה ידוע לכל האיגודים ובכל זאת יושב ראש איגוד הג'ודו משה פונטי לא מקבל זאת ומתכוון לפנות לשר הספורט בנידון.

פיטר פלצ'יק ג'ודוקא ישראלי עם מאמנו אורן סמדג'ה. באדיבות איגוד הג’ודו, אתר רשמי
לא יקבלו מענקים הפעם. פלצ'יק וסמדג'ה/אתר רשמי, באדיבות איגוד הג’ודו

במקביל, פונטי יעביר למדליסטים (כולל מאליפות אירופה עד גיל 23) את המענקים מתקציב איגוד הג'ודו. פונטי אמר לוואלה! ספורט: "זה ביזיון שהוועד האולימפי החליט לא לתת מענקים על זכיות במדליות לשנת 2020. הספורטאים האלה עובדים ומתאמנים כל החיים בשביל הרגעים האלה והם הסבו הרבה כבוד למדינה. זו לא עוד תחרות. זו אליפות אירופה. גם באליפות אירופה עד גיל 23 ועד גיל 21 לא נתנו לנו מענקים".

"פיטר פלצ'יק וטל פליקר, ביחד עם המאמנים שלהם בראשות אורן סמדג'ה, ראויים למענקים על ההישגים שהביאו. גם לי יש תקציב וגם איגוד הג'ודו נפגע בשנת 2020 בגלל הקורונה ואני יודע היטב את המספרים. יש גם הרבה הוצאות שנחסכו בשנה הזו כי בוטלו תחרויות והספורטאים לא היו בפעילות במשך חודשים ארוכים. יש מספיק כסף בוועד האולימפי כדי לתגמל ספורטאים שזוכים במדליות באליפות אירופה. אני אפנה עם זה לשר הספורט ובכל מקרה אדאג דרך תקציב האיגוד שלי לתגמל את הספורטאים והמאמנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ג'ודוקא ישראלי טל פליקר. קובי אליהו
מציאות חדשה. פליקר/קובי אליהו

בוועד האולימפי הבהירו לוואלה! ספורט כי התקציב קוצץ השנה ב 25 אחוז בשל הקורונה וניתן תיעדוף למלגות החודשיות לספורטאים כדי שלא יפגעו במשכורת החודשית.

מהוועד האולימפי נמסר בתגובה רשמית לוואלה! ספורט: "עם קיצוץ רוחבי של 25% בתקציב הוועד האולימפי בישראל ממשיכים כל הספורטאים בסגלים האולימפיים, בניגוד לעמיתיהם בספורט הישראלי לקבל את המלגות החודשיות המוגדלות (ההגדלה מסתכמת בלמעלה ממיליון ₪) והתמיכות הרבות והמגוונות לשנה האולימפית גם ב-2021.

"אחריות תקציבית בארגון ציבורי אינה מילת גנאי, בוודאי בתקופת משבר במשק העולמי והישראלי.
הדבר היחידי שהורד, בהמלצת היחידה לספורט הישגי ומנהלת הספורט ההישגי המשותפת למשרד התרבות והספורט והוועד האולימפי בישראל (יוני 2020) הוא תמריצים עבור תחרויות המטרה. נציין כי במרבית ענפי הספורט, תחרויות המטרה ב-2020 בוטלו והועברו ל-2021. ההחלטה באה לשמור על אחידות בין הספורטאים. זה בהחלט סדר עדיפויות סביר, במיוחד לאור המספר הקטן של התחרויות השנה וביטול התחרות החשובה מכל המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. הודעה על כך נמסרה לכל האיגודים ב-31.8.2020".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully