וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההישג הגדול בקריירה: פיטר פלצ'יק זכה בזהב באליפות אירופה בג'ודו

עודכן לאחרונה: 21.11.2020 / 19:22

הג'ודוקא (עד 100 ק"ג) חתם יום נפלא עם ניצחון בניקוד זהב בגמר על הרוסי אדמיאן ושיפר את הישגו מאליפות אירופה ב-2018, אז זכה בארד בתל אביב. אורן סמדג'ה: "ההחלטה לנצח את הקורונה הביאה אותנו לאליפות בצורה הכי טובה ונכונה. חוזרים לארץ בתחושת גאווה"

הג'ודוקא הישראלי פיטר פלצ'יק על הפודיום לאחר הזכייה באליפות אירופה/באדיבות איגוד הג’ודו האירופי

אליפות אירופה בג'ודו הסתיימה הערב (שבת) עם מדליית זהב ישראלית, כאשר פיטר פלצ'יק רשם את הישגו הגדול ביותר בקריירה עם ניצחון בגמר בקטגוריית משקל עד 100 ק"ג. זו מדליה שנייה של ישראל בתחרות בצ'כיה, אחרי מדליית הכסף של טל פליקר, ופלצ'יק עצמו השלים שנה מוצלחת מאוד ב-2020, עם מדליות זהב בגרנד פרי תל אביב, בגרנד סלאם פריז וכעת גם באליפות אירופה בפראג.

אורי ששון (מעל 100 ק"ג) הפסיד ברבע הגמר והודח בבית הניחומים, לי קוכמן ואיתי גולן (עד 90 ק"ג) הודחו עוד לפני כן.

פיטר פלצ'יק ג'ודוקא ישראלי. באדיבות איגוד הג’ודו האירופי, אתר רשמי
אלוף אירופה. פיטר פלצ'יק/אתר רשמי, באדיבות איגוד הג’ודו האירופי

פיטר פלצ'יק עמד כאמור במוקד ובגמר הדרמטי ניצח את ארמן אדמיאן הרוסי, לו הפסיד בחצי גמר גרנד סלאם יקטרינבורג ב-2019. הישראלי התגונן בדקות הראשונות ואז דקה לסיום הקרב ביצע מהלך התקפי טוב, אבל הרוסי התחמק מווזארי ו-15 שניות לסיום היה זה פלצ'יק שברח בזמן ונפל על הבטן. בניקוד הזהב, במהלך ההתקפי השני שלו, הצליח פלצ'יק לזרוק את יריבו ולקבל ניקוד ווזארי ששווה זהב. אלוף אירופה תוצרת ישראל, שנתיים אחרי שהשיג את הארד באותה מסגרת בתחרות שנערכה בתל אביב.

גם הדרך של פלצ'יק לגמר הייתה מרשימה במיוחד. אחרי שני ניצחונות בסיבובים המוקדמים, על בן פלטשר האירי בניקוד זהב ועל יבגניס בורודבקו הלטבי שצבר שלושה עונשים, הג'ודוקא הישראלי פגש ברבע הגמר את בוריס גיאורגייב הבולגרי והטיל אותו באיפון אחרי 43 שניות בלבד. ורלאם ליפרטליאני היה היריב בחצי הגמר, פלצ'יק סחב עונש מוקדם ואז ניצח את הגאורגי ממש לפני סיום הקרב עם ווזארי נפלא.

עוד בוואלה!

ג'ודו: טל פליקר וברוך שמאילוב ימשיכו להיאבק על הבכורה במאסטרס בקטאר

לכתבה המלאה
פיטר פלצ'יק ג'ודוקא ישראלי. באדיבות איגוד הג’ודו האירופי, אתר רשמי
שנה מוצלחת מאוד. פיטר פלצ'יק/אתר רשמי, באדיבות איגוד הג’ודו האירופי

יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי: "הישג ענק לפיטר, לצוות האימון בראשותו של אורן סמדג'ה, לג'ודו שלנו ולספורט הישראלי כולו. אני שמח שבתוך חודשים של אי ודאות ידענו להמשיך ולהתאמן, לשמור על כושר וחדות ולמרות הקשיים לשאוף קדימה. השבועות האחרונים, עם המדליות באליפויות עד גיל 21 ו-23, המדליה של טל פליקר וכעת התואר של פיטר, היו שבועות קשים אבל מלמדים על האופי של ספורטאי נבחרות הג'ודו. פיטר הציג היום ג'ודו אדיר ואופי מדהים, אני גאה בו".

מאמן נבחרת הגברים אורן סמדג'ה: "מרגיש גאווה וסיפוק רב על ההישגים הגדולים לנבחרת ישראל בג'ודו. אין ספק שההחלטה לנצח את הקורונה הובילה אותנו לאליפות בצורה הכי טובה ונכונה. כשהגענו לתחרות לא ידעתי להעריך את המוכנות של הספורטאים והיה אי וודאות גדול מבחינת הצוות , ידענו שננצח באליפות רק אם נדע לעבוד נכון לצד הקורונה. ההחלטה להתאמן במרחב פתוח במקום שפחות מסכן את הספורטאים והצוות לצד אימונים קשוחים ככל האפשר, התבררה כנכונה. ההישגים שלנו הם תוצר של עבודה קשה, מסירות, היצמדות לדרך ואמונה במה שאנחנו עושים. לסיכום: אליפות אירופה מוצלחת מאוד: הכסף של טל, המקום השביעי של טוהר, המקום השביעי של אורי, והיום הזהב של פיטר. חוזרים מחר למדינה שלנו בתחושת מסירות וגאווה".

שר הספורט חילי טרופר בירך: "פיטר היקר, גאים בך על ההישג שהוא תוצר של נחישות והתמדה ומחכים כאן בבית לחגוג יחד איתך. מרגש לראות את דגל ישראל מעל הפודיום, כל הכבוד פיטר, למאמן אורן סמדג'ה ולכל הצוות המלווה".

ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם): "מעטים יודעים כמה עבר פיטר פלצ'יק בחייו וכמה קשה עבד כדי להגיע לרגע הנפלא הזה. פיטר היקר, אני וכל מדינת ישראל שמחים עבורך וגאים בך מאוד. אתה דוגמא לילדים ונערים צעירים, שבעזרת כח רצון, עבודה קשה והתמדה, אפשר להשיג כל דבר בחיים. אלוף!".

אורי ששון, גרנד פרי תל אביב. Ariel Schalit, AP
הודח בבית הניחומים. אורי ששון/AP, Ariel Schalit

אחרי ניצחון בקרב הראשון שלו, אורי ששון הפסיד ברבע הגמר אחרי הפסד מול לבאני מטיאשווילי הגאורגי. ששון נראה עייף מאוד וצבר שני עונשים, כמו גם יריבו. אחרי 7:20 דקות בקרב, ששון קיבל עונש שלישי והפסיד. למדליסט האולימפי עוד היה סיכוי להשיג מדליה דרך בית הניחומים, אבל הוא הפסיד בניקוד זהב לצ'כי לוקאש קרפאלק והודח.

במשקל של עד 90 ק"ג, הנציגים הישראלים התקשו הרבה יותר והודחו כבר בקרב הראשון. לי קוכמן הפסיד בגלל עונשים לאלוף העולם מ-2017, נמניה מאיידוב אחרי 3:43 דקות בקרב. איתי גולן הודח באיפון מול קריסטיאן טות' ההונגרי, שהשיג איפון אחרי שלוש דקות בקרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully