וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאווה לאומית: הסיכה של דני אבדיה הלהיבה את סרביה

למרות שגם אלכס פושושבסקי נבחר בדראפט, התקשורת הסרבית עסקה בהרחבה דווקא בישראלי ובהצהרה שלו ("אבי נולד בקוסובו, סרביה")

מסיבת העיתונאים של דני אבדיה אחרי שנבחר בדראפט/צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

מטבע הדברים, הבחירה של וושטינגון וויזארדס בדני אבדיה במקום התשיעי בדראפט ה-NBA לפנות בוקר (חמישי) סוקרה בהרחבה בתקשורת הישראלית. בארה"ב הפרשנים דנו בו ובשחקנים האחרים וניסו לנתח את המהלכים של הקבוצות, אבל גם בסרביה עסקו היום לא מעט בכדורסלן בן ה-19.

אלכסיי פוקושבסקי נבחר 17 על ידי מינסוטה, אבל בסרביה ששולחת שחקנים רבים ל-NBA, לא ממש התרגשו. לעומת זאת, כל כלי תקשורת הספורט בסרביה דיווחו היום על הבחירה של אבדיה והבליטו את הדברים שאמר בהצגה שלו בארה"ב (ששודרה מישראל): "אבי הוא זופר אבדיה. הוא נולד בקוסובו, סרביה. הוא שיחק כדורסל בנבחרת יוגוסלביה ובכמה קבוצות בישראל".

הסרבים היו מאוד גאים בדברים הללו, בעיקר בכך שאבדיה הגדיר את קוסובו כחלק ממדינתם. בחלק מכלי התקשורת גם אהבו את הסיכה של אבדיה וכתבו: "הוא לבש חליפה ועל פי המסורת גם את הכובע של הקבוצה שבחרה בו. אבל היה עוד פריט שמשך הרבה תשומת לב: סיכה עם הדגלים של ישראל וסרביה על הז'קט".

דני אבדיה עם סיכה של ישראל וסרביה. Ariel Schalit, AP
אבא חלם שישחק בנבחרת סרביה, הילד בחר בישראל. אבדיה/AP, Ariel Schalit

אביו של אבדיה, זופר, נולד בפרישטינה בירת קוסובו. הוא שיחק 10 שנים בכוכב האדום בלגרד, לפני שהגיע לישראל ובה שיחק במגוון קבוצות. בריאיון בסרביה לפני שנה, אמר האב הגאה: "הייתי שמח אם דני היה משחק בנבחרת סרביה כי אז היה לו סיכוי לשחק באולימפיאדה או לזכות במדליה באליפויות עולם ואירופה. אבל הוא נולד בישראל, גדל בישראל ומעדיף לשחק בנבחרת ישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • דני אבדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully