וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ודו: טל פליקר זכה במדליית כסף באליפות אירופה

19.11.2020 / 18:47

הישג מצוין לג'ודוקא בן ה-28, למרות הפסד לאורחן ספארוב בגמר. אחרי שזכה במדליות ארד באליפות העולם 2017 ובאליפות אירופה 2018, הישראלי שוב עלה לפודיום בתחרות גדולה ויוקרתית. צימק את הפער משמאילוב במסגרת המאבק על כרטיס לאולימפיאדת טוקיו

טל פליקר מדבר אחרי הזכייה במדליית כסף באליפות אירופה/איגוד הג'ודו

הישג מצוין לג'ודוקא הישראלי טל פליקר, שזכה היום (חמישי) במדליית כסף באליפות אירופה במשקל של עד 66 ק"ג. פליקר, 28, שבעבר כבר זכה במדליית הארד באליפות העולם 2017 ובארד באליפות אירופה 2018, הפסיד הגמר לאורחן ספרוב האזרי, אבל רשם הישג נהדר בתחרות הנוכחית שמתקיימת בבירת צ'כיה, פראג.

פליקר כבר פגש את ספארוב פעמיים, שתיהן ב-2019. בגרנד סלאם דיסלדורף הוא גבר על האזרי, אבל בהמשך השנה נכנע לו בגרנד סלאם אבו דאבי. היום הוא דווקא פתח מצוין והשיג ווזארי מהיר, אבל ספארוב התאושש ולמרות שספג אזהרה, רשם ווזרי משלו. קצת יותר מדקה לסיום הקרב, האזרי הצליח להטיל את פליקר על הגב ולנצח עם איפון יפהפה.

עוד לפני כן פליקר ניצח את לוקאש סאה מפינלנד באיפון מהיר וגבר על הפורטוגלי סרג'יו אולייניק. ברבע הגמר ניצח את דניאל רמון פרס הספרדי שספג שלושה עונשים, ולאחר מכן את ואז'ה מגרבלשווילי הגיאורגי, שזכה בארד באליפות העולם ב-2017.

ההישג של פליקר חשוב מאוד עבורו גם במסגרת התחרות עם ברוך שמאילוב על מקום באולימפיאדת טוקיו. שמאילוב הודח היום כבר בסיבוב הראשון ופליקר צימק ממנו את הפער. גם מתן שני, שהתחרה במשקל של עד 60 ק"ג, הודח אחרי הפסד בקרב הראשון.

ג'ודוקא ישראלי טל פליקר. ברני ארדוב
עוד הישג. טל פליקר/ברני ארדוב

מאמן נבחרת ישראל, אורן סמדג'ה, אמר: "הישג מדהים בתחשב בכל הנסיבות - טל עבר קורונה, היה בבידוד ולא התאמן תקופה, והיום הוא שוב הוכיח שהוא מהטופ העולמי. לא כל ספורטאי יכול להציג ברזומה שלו 2 מדליות באליפויות אירופה ומדליה באליפויות העולם כמו טל. לגבי הנבחרת, יש עוד ימי תחרות לפנינו, אבל העובדה שכמעט בכל תחרות מטרה בשנים האחרונות אנחנו מביאים מדליה, זה מעיד על הג'ודו שלנו. שמח שבתנאים האלה ספורטאי שלנו זוכה במדליה באליפות אירופה".

יו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי, אמר: "הישג מצוין לטל, שממשיך שבועות מצוינים לג'ודו שלנו. זה החל בגילאים הצעירים יותר וממשיך בנבחרת הבוגרת. טל הציג היום ג'ודו מצוין והביא לנו הרבה גאווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully